GM ataca piata monovolumelor compacte cu Chevrolet Orlando

Au apărut primele fotografii oficiale cu MPV-ul Chevrolet Orlando, anticipat încă de acum doi ani de conceptul cu acelaşi nume. Aşa cum e obiceiul printre constructori, Orlando de serie nu arată la fel de bine ca Orlando concept. Şi aici mă refer la faruri şi stopuri, care sunt prea cuminţi faţă de cele ale conceptului.

În rest însă, Orlando arată a maşină solidă: proporţiile sunt armonioase, iar designul pătrăţos chiar îl prinde. Bazat pe sedanul Cruze, Orlando este primul MPV compact din gama europeană a mărcii Chevrolet. Ştim cu toţii că maşinile astea nu au nimic în comun cu cele fabricate de Chevrolet în SUA, ci sunt Daewoo-uri rebranduite. Însă parcă designul începe să semene a Chevy. Orlando are ceva din excentricul HHR, fratele său de peste Ocean. Are personalitate, iar asta e de bine.

La interior, Chevrolet susţine că Orlando e la fel de spectaculos, având „un post de conducere dublu, inspirat de modelul Corvette şi lumina ambiantă de fundal de culoare albastră pentru consola centrală„. Până la apariţia fotografiilor cu interiorul, nu pot să sper decât că e de bine ce se spune în comunicatul de presă.

Orlando poate primi până la şapte pasageri, pe trei rânduri de scaune, deşi în situaţia asta sunt curios cât din portbagaj mai rămâne la dispoziţie. Nu uitaţi, vorbim de automobil compact. Chevrolet promite şi o bună versatilitate, scaunele putând fi rapid scoase dacă se impune transportul unor obiecte voluminoase, precum şi multe spaţii de depozitare.

Clienţii vor putea opta între trei niveluri de echipare, care includ controlul electronic al stabilităţii, şase airbaguri, sistem de aer condiţionat şi oglinzi acţionate electric. Fiind bazat pe Cruze, Orlando va dispune de aceleaşi motorizări: un benzinar de 1,8 litri şi 141 cai-putere şi două diesel-uri, ambele de 2 litri, care dezvoltă 131 şi 163 cai-putere.

Producţia de serie a lui Orlando începe în octombrie, iar vânzările în prima parte a anului viitor.

Foto: Chevrolet

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *