GM ataca piata monovolumelor compacte cu Chevrolet Orlando

Au apărut primele fotografii oficiale cu MPV-ul Chevrolet Orlando, anticipat încă de acum doi ani de conceptul cu acelaşi nume. Aşa cum e obiceiul printre constructori, Orlando de serie nu arată la fel de bine ca Orlando concept. Şi aici mă refer la faruri şi stopuri, care sunt prea cuminţi faţă de cele ale conceptului.

În rest însă, Orlando arată a maşină solidă: proporţiile sunt armonioase, iar designul pătrăţos chiar îl prinde. Bazat pe sedanul Cruze, Orlando este primul MPV compact din gama europeană a mărcii Chevrolet. Ştim cu toţii că maşinile astea nu au nimic în comun cu cele fabricate de Chevrolet în SUA, ci sunt Daewoo-uri rebranduite. Însă parcă designul începe să semene a Chevy. Orlando are ceva din excentricul HHR, fratele său de peste Ocean. Are personalitate, iar asta e de bine.

La interior, Chevrolet susţine că Orlando e la fel de spectaculos, având „un post de conducere dublu, inspirat de modelul Corvette şi lumina ambiantă de fundal de culoare albastră pentru consola centrală„. Până la apariţia fotografiilor cu interiorul, nu pot să sper decât că e de bine ce se spune în comunicatul de presă.

Orlando poate primi până la şapte pasageri, pe trei rânduri de scaune, deşi în situaţia asta sunt curios cât din portbagaj mai rămâne la dispoziţie. Nu uitaţi, vorbim de automobil compact. Chevrolet promite şi o bună versatilitate, scaunele putând fi rapid scoase dacă se impune transportul unor obiecte voluminoase, precum şi multe spaţii de depozitare.

Clienţii vor putea opta între trei niveluri de echipare, care includ controlul electronic al stabilităţii, şase airbaguri, sistem de aer condiţionat şi oglinzi acţionate electric. Fiind bazat pe Cruze, Orlando va dispune de aceleaşi motorizări: un benzinar de 1,8 litri şi 141 cai-putere şi două diesel-uri, ambele de 2 litri, care dezvoltă 131 şi 163 cai-putere.

Producţia de serie a lui Orlando începe în octombrie, iar vânzările în prima parte a anului viitor.

Foto: Chevrolet

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.