Golf GTD, fratele diesel al GTI-ului

gtd1Pentru fanii motoarelor diesel performante, Volkswagen oferă Golf GTD, o alternativă mai economică la Golf GTI. Pe scurt, GTD este cel mai puternic model diesel din gama Golf, propulsorul TDI de 2,0 litri dezvoltând 170 cai-putere şi un cuplu superior GTI-ului, de 350 Nm, disponibil de la 1.750 rpm. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h durează 8,1 secunde, Golf GTD atingând o viteză maximă de 222 km/h. Asta bineînţeles dacă nu vă deranjează zgomotul de utilaj agricol de sub capotă 🙂

Oricum, consumul mediu de 5,3 litri/100 km vă va face să uitaţi toate neajunsurile fonice ale GTD-ului. Mai ales că motorul face parte din noua generaţie de TDI-uri, folosind tehnologia commonrail (deci este automat mai rafinat decât vechile diesel-uri Volkswagen). Şi mai impresionant decât consumul este nivelul noxelor, de doar 139 g de CO2 pe kilometrul parcurs, faţă de 170 g/km pentru GTI.

Estetic, GTD este diferenţiat de restul gamei, având partea frontală identică cu a GTI-ului (mai puţin dungile verticale de pe grila radiatorului, care sunt cromate şi nu roşii). Eleronul este la fel de mare ca la GTI, însă cele două evacuări sunt poziţionate în stânga, nu în extremităţi. Şi jantele diferă, cele de tip „phone-dial” fiind rezervate GTI-ului. Interiorul şi echiparea sunt identice cu cele de la GTI, cu mici excepţii (modelul tapiţeriei de exemplu). Vânzările încep în mai în Germania, ulterior GTD-ul urmând să ajungă şi în restul Europei. Preţul de pornire pe piaţa germană este de 27475 euro.

O singură obiecţie aş avea: de ce numai 170 cai-putere? Acelaşi motor exista şi pe Golf V, chiar dacă modelul nu se numea GTD şi nu era atât de individualizat estetic. Mă aşteptam la mai mult, măcar 10 cai-putere în plus. Oare s-au temut cei de la VW că GTD-ul va canibaliza GTI-ul? Mi-e greu să cred, dar nu se ştie niciodată, mai ales cu criza asta economică…

Foto: Volkswagen

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.