Hamilton a castigat cursa nebuna de la Spa-Francorchamps

Lewis Hamilton a urcat pe prima treaptă în clasamentul general al piloților, după victoria de azi din Belgia, gazdă a unei curse pline de evenimente. Ploaia şi greşelile individuale ale unora dintre piloţi au făcut din Marele Premiu al Belgiei un spectacol captivant.

Deşi nu a plecat din pole-position, Hamilton a reuşit un start perfect, profitând de problemele lui Mark Webber, care a plecat chinuit la culoarea verde a semaforului, pierzând prima poziţie. Odată instalat în fruntea cursei, Hamilton a început să se distanţeze din ce în ce mai tare, profitând şi de faptul că Button, cu aripa față avariată, ținea în spatele lui patru dintre adversarii lui Lewis.

Vettel, din nou kamikaze

Situaţia a durat până în turul al 16-lea, când Vettel a încercat să-l depășească pe Button, însă a accelerat puternic chiar la trecerea peste o zonă a pistei îmbibată cu apă. Imediat spatele i-a fugit, iar monopostul Red Bull s-a înfipt în cel de la McLaren. Button a fost nevoit să abandoneze, în timp ce Vettel a intrat imediat la boxe și a continuat cursa. A primit însă o penalizare cu o trecere pe la boxe pentru pilotaj riscant, iar mai târziu a avut și o pană de cauciuc în urma unei coliziuni cu Liuzzi.

Chiar rămas fără protecția lui Button, Hamilton nu a avut probleme în a-și păstra poziția. În turul 35, Hamilton avea un avans de 11 secunde față de Kubica. În acel tur a început o repriză de ploaie care i-a surprins pe cei mai mulți dintre piloți pe pneuri de uscat. Atunci a avut Hamilton emoțiile cele mai mari, britanicul ieşind în decor pe pietriș, în virajul Rivage, şi „ștergând” cu roțile din stânga parapetul.

A revenit însă imediat pe pistă, a trecut pe pneuri intermediare și a terminat cursa pe prima poziție, la 1,5 secunde în fața lui Webber, care a profitat de problemele pe care le-a avut Kubica la boxe. Polonezul a fost ţinut prea mult de mecanici la schimbul de cauciucuri, însă a terminat totuși cursa pe locul al treilea.

Alonso a abandonat!

În turul 38 Alonso a declanșat a doua perioadă de safety-car, spaniolul pierzând controlul mașinii și răsucindu-se de mai multe ori pe pistă. Pilotul de la Ferrari a abandonat, iar șansele lui la titlu se văd diminuate considerabil. Semn că Dumnezeu nu doarme, iar Massa a fost răzbunat pentru episodul umilitor din Germania.

Brazilianul a ocupat locul patru, iar Sutil a fost al cincilea, o clasare excelentă pentru pilotul Force India. Rosberg l-a urmat pe șase, iar Schumacher pe șapte, veteranul fiind depășit de coechipierul său cu mult tupeu când mai erau doar trei tururi din cursă.

Hamilton are acum patru puncte avans față de Webber în clasamentul general al piloților, cu cinci curse rămase din acest sezon. Următoarea cursă este Marele Premiu al Italiei, la Monza.

Clasament Marele Premiu al Belgiei:

Loc  Pilot         Echipă                     Timp
 1.  Hamilton      McLaren-Mercedes           1h29m04.268s
 2.  Webber        Red Bull-Renault                 +1.571
 3.  Kubica        Renault                          +3.493
 4.  Massa         Ferrari                          +8.264
 5.  Sutil         Force India-Mercedes             +9.094
 6.  Rosberg       Mercedes                        +12.359
 7.  Schumacher    Mercedes                        +15.548
 8.  Kobayashi     Sauber-Ferrari                  +16.678
 9.  Petrov        Renault                         +23.851
10.  Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari              +29.457
11.  Liuzzi        Force India-Mercedes            +34.831
12.  De la Rosa    Sauber-Ferrari                  +36.019
13.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari              +39.895
14.  Hulkenberg    Williams-Cosworth                +1 lap
15.  Vettel        Red Bull-Renault                 +1 lap
16.  Kovalainen    Lotus-Cosworth                   +1 lap
17.  Di Grassi     Virgin-Cosworth                  +1 lap
18.  Glock         Virgin-Cosworth                  +1 lap
19.  Trulli        Lotus-Cosworth                   +1 lap
20.  Yamamoto      HRT-Cosworth                    +2 laps

Cel mai rapid tur: Hamilton, 1m49.069s

Neclasaţi/abandonuri:

Driver        Team                  On lap
Alonso        Ferrari                   38
Button        McLaren-Mercedes          16
Senna         HRT-Cosworth               6
Barrichello   Williams-Cosworth          1          

Clasamente generale:                

Piloţi:                      Constructori:             
 1.  Hamilton     182 p      1.  Red Bull-Renault          330 p
 2.  Webber       179        2.  McLaren-Mercedes          329
 3.  Vettel       151        3.  Ferrari                   250
 4.  Button       147        4.  Mercedes                  146
 5.  Alonso       141        5.  Renault                   123
 6.  Massa        109        6.  Force India-Mercedes       57
 7.  Kubica       104        7.  Williams-Cosworth          40
 8.  Rosberg      102        8.  Sauber-Ferrari             27
 9.  Sutil         45        9.  Toro Rosso-Ferrari         11
10.  Schumacher    44
11.  Barrichello   30
12.  Kobayashi     21
13.  Petrov        19
14.  Liuzzi        12
15.  Hulkenberg    10
16.  Buemi          7
17.  De la Rosa     6
18.  Alguersuari    4

Foto: McLaren

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *