Hamilton castiga la Istanbul prima lui cursa din 2010

Frumoasă cursa de la Istanbul. Deşi startul prevestea o nouă defilare a celor de la Red Bull, până la urmă impulsivitatea lui Vettel a dat totul peste cap. Plecat din pole-position, Mark Webber şi-a păstrat poziţia de lider şi a fost urmat chiar de la start de către coechipierul său, Vettel, care a profitat de un start mai slab al lui Hamilton.

Cei doi piloţi ai echipei Red Bull au dominat fără probleme cursa până după prima rundă de opriri la boxe. În turul 41 însă, Vettel l-a atacat pe Webber pe linia dreaptă de dinaintea virajului 12. Germanul a ţâşnit din spatele australianului pe partea stângă a acestuia, a părut că va trece de el (avea tot timpul şi spaţiul să o facă), însă în mod inexplicabil a tras dreapta de volan, agăţându-şi roata dreapta-spate de cea stânga-faţă a lui Webber.

Pneul din spate al lui Vettel a explodat instantaneu iar maşina s-a răsucit de câteva ori înainte de a se opri pe pietriş. Abandon. Webber a reuşit să evite impactul cu maşina Red Bull scăpată de sub control făcând o incursiune în afara pistei, însă tot a fost nevoit să intre la boxe în turul 42 pentru a schimba „nasul” monopostului său.

În urma incidentului, Hamilton a preluat conducerea cursei, urmat îndeaproape de coechipierul său, Jenson Button. Cei doi piloţi britanici au început să se tachineze între ei, Button depăşindu-l pe Hamilton după o manevră superbă pe exterior. Lewis nu a cedat însă şi imediat şi-a recâştigat poziţia de lider, trecând de coechipierul său pe linia dreaptă de la boxe.

Lupta frumoasă dintre cei doi s-a încheiat în acel moment, cei de la boxe comunicându-le piloţilor să nu facă risipă de combustibil în cele nouă tururi rămase. Hamilton a câştigat astfel prima lui cursă din 2010, iar McLaren a reuşit dubla. Webber le-a salvat onoarea celor de la Red Bull reuşind să termine cursa pe trei, iar Michael Schumacher şi-a arătat colţii către lupii mai tineri, clasându-se al patrulea, înaintea lui Rosberg, Kubica, Massa şi Alonso.

Loc  Pilot         Echipă                     Timp
 1.  Hamilton      McLaren-Mercedes           1h28:47.620
 2.  Button        McLaren-Mercedes           +     2.645
 3.  Webber        Red Bull-Renault           +    24.285
 4.  Schumacher    Mercedes                   +    31.110
 5.  Rosberg       Mercedes                   +    32.266
 6.  Kubica        Renault                    +    32.824
 7.  Massa         Ferrari                    +    36.635
 8.  Alonso        Ferrari                    +    46.544
 9.  Sutil         Force India-Mercedes       +    49.029
10.  Kobayashi     Sauber-Ferrari             +  1:05.650
11.  De la Rosa    Sauber-Ferrari             +  1:05.944
12.  Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari         +  1:07.800
13.  Liuzzi        Force India-Mercedes       +     1 lap
14.  Barrichello   Williams-Cosworth          +     1 lap
15.  Petrov        Renault                    +     1 lap
16.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari         +     1 lap
17.  Hulkenberg    Williams-Cosworth          +     1 lap
18.  Glock         Virgin-Cosworth            +    2 laps
19.  Di Grassi     Virgin-Cosworth            +    3 laps

Cel mai rapid tur: Petrov, 1:29.165

Neclasaţi/Abandonuri:

Pilot         Echipă                       În turul
Chandhok      HRT-Cosworth                 53
Senna         HRT-Cosworth                 47
Vettel        Red Bull-Renault             40
Kovalainen    Lotus-Cosworth               34
Trulli        Lotus-Cosworth               33

Clasamente generale:                

Piloţi:                      Echipe:             
 1.  Webber        93        1.  McLaren-Mercedes          172
 2.  Button        88        2.  Red Bull-Renault          171
 3.  Hamilton      84        3.  Ferrari                   146
 4.  Alonso        79        4.  Mercedes                  100
 5.  Vettel        78        5.  Renault                    73
 6.  Massa         67        6.  Force India-Mercedes       32
 7.  Kubica        67        7.  Williams-Cosworth           8
 8.  Rosberg       66        8.  Toro Rosso-Ferrari          4
 9.  Schumacher    34        9.  Sauber-Ferrari              1
10.  Sutil         22
11.  Liuzzi        10
12.  Barrichello    7
13.  Petrov         6
14.  Alguersuari    3
15.  Hulkenberg     1
16.  Buemi          1
17.  Kobayashi      1

Foto: Red Bull F1

Clasamente: Autosport

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.