Holden isi face un cadou exploziv

holden11.jpgPentru cea de-a 60-a aniversare, marca australiană Holden şi-a cadou un concept spectaculos. Prezentat în premieră la Salonul Auto de la Melbourne (29 februarie – 10 martie), Coupe 60 este un model derivat din nărăvaşul sedan Clubsport R8. Acesta din urmă este realizat de divizia de performanţă HSV (Holden Special Vehicles) şi vândut în Europa şi SUA ca Vauxhall VXR8 şi Pontiac G8.

holden1.jpg

Caroseria de coupe îi conferă conceptului o agresivitate sporită faţă de sedan, iar jantele din aliaj de 21 ţoli, partea frontală cu un spoiler mărit sau evacuările duble plasate în lateral, ca la maşinile de curse V8 Supercars, nu fac decât să întărească această impresie. Faptul că este un vehicul de înaltă performanţă este trădat şi de imensul difuzor de aer din spate şi de interiorul cu accente de motorsport. Scaunele tip scoică oferă un generos sprijin lateral, nu numai pentru cei din faţă, ci şi pentru cei doi pasageri din spate, iar fibra de carbon şi pielea dau distincţie habitaclului.

holden2.jpg

La fel ca super-sedanul Clubsport R8 (VXR8), Coupe 60 este propulsat de un motor V8 de 6,0 litri, care funcţionează şi cu bioetanol E85. Propulsorul de 411 cai-putere îi imprimă lui VXR8 performanţe de nivelul unui Dodge Viper SRT1o sau Corvette Z06: 0-100 km/h în 4,8 secunde şi 282 km/h viteză maximă. Deşi Holden nu a furnizat astfel de date pentru concept, e de aşteptat ca performanţele dinamice ale acestuia să fie şi mai bune, graţie greutăţii mai mici. Australienii nu s-au hotărât încă dacă vor produce în serie acest coupe, ei aşteptând reacţiile publicului. Dacă va intra în producţie, Coupe 60 va fi categoric urmaşul de drept al lui Monaro VXR.

holden3.jpg

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “Holden isi face un cadou exploziv”

  1. Singura tara europeana in care GM aduce Holden este Marea Britanie, doar ca acolo masinile australiene se vand sub marca Vauxhall. Din cate stiu eu, pana acum au adus doar Monaro VXR si VXR8.

  2. superba masina! cand vom vedea masina asta cu sigla opel si adusa si in europa?! chiar asa, gm nu aduce holden in europa, nu? daca vrei asa ceva trebuie sa o importi singur?

    din cate imi amintesc, cred ca holden e singura marca a gm care place si celor de la top gear :))

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *