Honda CR-Z: in sfarsit, un hibrid care arata bine!

Honda_CR-Z_01Unul dintre cele mai importante modele prezentate zilele acestea la Detroit este Honda CR-Z, expus în versiunea sa finală, de serie. De ce e important? Pentru că are şanse mari să fie primul hibrid cu succes la toate categoriile de public, nu doar la eco-adepţi (sau eco-snobi).

Este primul hibrid care arată bine! Honda promite că CR-Z va fi „cel mai incitant hibrid de până acum”. Pe ce se bazează? Şasiu sportiv, lăţime considerabilă şi ampatament scurt. Într-un cuvânt, kart 🙂

Deși CR-Z împarte platforma tehnică şi unele componente cu plictisitorul Insight, şasiul şi suspensia au primit o atenţie specială, pentru a fi demne de o maşină al cărei nume aminteşte de sportivul CR-X. Luneta formată din două secţiuni şi plafonul înclinat chiar amintesc de CR-X, la fel ca şi configuraţia de coupe 2+2.

124 cai-putere, 174 Nm

Hibridul CR-Z este propulsat de un motor pe benzină i-VTEC de 1,5 litri, cu patru cilindri, legat la un motor electric de 14 cai-puterea, puterea totală dezvoltată ajungând la 124 CP, iar cuplul maxim la 174 Nm. Acesta din urmă este obţinut încă de la 1.500 rpm! Transmisia este asigurată de o cutie de viteze manuală cu şase trepte, fiind pentru prima dată când un hibrid beneficiază de aşa ceva.

Consum mediu de 4,2 litri/100 km

Există 3 moduri în care ansamblul motor-transmisie poate fi setat să răspundă comenzilor şoferului, astfel că acceleraţia, direcţia şi nivelul de asistare diferă în funcţie de ce se doreşte mai mult: sportivitate sau economie. Apropo de economie, CR-Z se laudă cu un consum mediu de benzină de 4,2 litri/100 km, emisiile de CO2 fiind de 117 g/km.

Versiunea pentru Europa va fi adusă în martie la Salonul Auto de la Geneva, iar vânzările vor demara în vară.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.