Honda CR-Z: in sfarsit, un hibrid care arata bine!

Honda_CR-Z_01Unul dintre cele mai importante modele prezentate zilele acestea la Detroit este Honda CR-Z, expus în versiunea sa finală, de serie. De ce e important? Pentru că are şanse mari să fie primul hibrid cu succes la toate categoriile de public, nu doar la eco-adepţi (sau eco-snobi).

Este primul hibrid care arată bine! Honda promite că CR-Z va fi „cel mai incitant hibrid de până acum”. Pe ce se bazează? Şasiu sportiv, lăţime considerabilă şi ampatament scurt. Într-un cuvânt, kart 🙂

Deși CR-Z împarte platforma tehnică şi unele componente cu plictisitorul Insight, şasiul şi suspensia au primit o atenţie specială, pentru a fi demne de o maşină al cărei nume aminteşte de sportivul CR-X. Luneta formată din două secţiuni şi plafonul înclinat chiar amintesc de CR-X, la fel ca şi configuraţia de coupe 2+2.

124 cai-putere, 174 Nm

Hibridul CR-Z este propulsat de un motor pe benzină i-VTEC de 1,5 litri, cu patru cilindri, legat la un motor electric de 14 cai-puterea, puterea totală dezvoltată ajungând la 124 CP, iar cuplul maxim la 174 Nm. Acesta din urmă este obţinut încă de la 1.500 rpm! Transmisia este asigurată de o cutie de viteze manuală cu şase trepte, fiind pentru prima dată când un hibrid beneficiază de aşa ceva.

Consum mediu de 4,2 litri/100 km

Există 3 moduri în care ansamblul motor-transmisie poate fi setat să răspundă comenzilor şoferului, astfel că acceleraţia, direcţia şi nivelul de asistare diferă în funcţie de ce se doreşte mai mult: sportivitate sau economie. Apropo de economie, CR-Z se laudă cu un consum mediu de benzină de 4,2 litri/100 km, emisiile de CO2 fiind de 117 g/km.

Versiunea pentru Europa va fi adusă în martie la Salonul Auto de la Geneva, iar vânzările vor demara în vară.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *