Honda dezvaluie noul Civic pentru Europa la Frankfurt


Sarabanda noutăților de la Salonul Auto de la Frankfurt (15-25 septembrie) a început de ceva vreme, însă azi și mâine (13 și 14 septembrie, zilele destinate presei) vom fi cu adevărat asaltați de premiere. Unul dintre cele mai aşteptate noi modele expuse în capitala financiară a Germaniei este Honda Civic, cel mai important model pentru marca japoneză pe piața europeană.

După o generație foarte sofisticată (cel puțin din punctul de vedere al designului), Honda prezintă un nou Civic pentru Europa, în același an în care a lansat și Civic-ul pentru America. Din fericire, modelul european arată mult mai bine decât cel destinat pieței americane, dorindu-se o evoluție a stilului îndrăzneţ adoptat de modelul precedent.

Dacă este așa sau nu puteți aprecia privind fotografiile, însă eu aş fi preferat tot o abordare radicală. Honda a decis însă să meargă la sigur, preluând liniile generale de la modelul anterior şi „cuminţind” designul. Nu arată rău, dar parcă designerii prea s-au străduit să-l facă să arate ca un hibrid. Noul Civic are caroseria coborâtă cu 20 mm şi lăţimea mărită cu 10 mm, din dorinţa de a îmbunătăţi comportamentul dinamic şi implicit aspectul sportiv. Din păcate însă, Civic nu va mai fi oferit într-o versiune cu trei portiere, fiind preferată doar cea cu cinci uşi.

Aproape toate componentele caroseriei au fost redesenate față de modelul precedent, iar inginerii au pus accent în special pe manevrabilitate, tren de rulare şi reducerea emisiilor de CO2. La interior, Civic afişează un cockpit orientat spre şofer şi o ambianţă sportivă. Honda susţine că materialele folosite sunt de calitate mai bună şi că aspectul practic a fost şi el îmbunătăţit. Se vorbeşte de un volum record al portbagajului pentru clasa compactă şi de o versatilitate mai bună, care fac din noul model cel mai practic Civic de până acum.

La capitolul motorizări, nu avem (încă) surprize. Vor fi oferite aceleaşi benzinare i-VTEC de 1,4 şi 1,8 litri, ce dezvoltă 100, respectiv 140 CP, dar şi diesel-ul de 2,2 litri şi 150 CP (cam mare pentru taxele de la noi). Nu avem încă detalii referitoare la echipări sau preţuri, însă e de aşteptat ca acestea să fie oferite cât de curând. Noul Honda Civic va apărea în showroom-urile europene la începutul anului viitor.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *