Hyundai Eon, un exemplu de design. Not!

Am tot lăudat Hyundai pe aici în ultima vreme, și pe bună dreptate. Cel puțin în Europa în și America de Nord, oferta coreenilor s-a îmbunătățit simțitor în ultima perioadă, atât calitativ cât mai ales din punctul de vedere al designului.

Ce se întâmplă însă pe alte piețe, așa-zis „emergente”? Lucrurile sunt un pic diferite. Să luăm India ca exemplu, unde Hyundai a lansat la finele lui 2011 un model care reușește performanța remarcabilă de a face Tata Nano să arate excelent (prin comparaţie). Hyundai Eon foloseşte limbajul de design „Fluidic sculpture”, însă la o caroserie de doar 3,5 metri acesta face micul automobil să arate ca şi cum ar fi supravieţuit tsunami-ului din Japonia. În special partea frontală e greu de privit fără a fi săgetat de dureri în retină.

Mini-ul Eon are 3,5 metri lungime, folosește o platformă dezvoltată local de filiala indiană a companiei şi utilizează un motor nou de 0,8 litri, cu trei cilindri în linie. Acesta dezvoltă 56 CP şi 75 Nm şi este cuplat la o transmisie manuală cu cinci trepte. Consumul mediu declarat se ridică la 4,7 litri/100 km, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h se măsoară probabil în minute.

Preţurile pleacă în India de la echivalentul a 4.000 euro însă în funcţie de dotări pot ajunge la 6.200 euro. Sunt oferite standard geamuri electrice faţă (aviz Dacia), închidere centralizată cu telecomandă (aviz Dacia) şi oglinzi reglabile din interior. Sunt sigur că e o maşină decentă la acest preț, dar cum au putut să aprobe designul ăsta? Sper să rămână în ofertă doar pentru piețele din India, Filipine și Vietnam şi să n-o vedem şi pe la noi.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.