Hyundai Eon, un exemplu de design. Not!

Am tot lăudat Hyundai pe aici în ultima vreme, și pe bună dreptate. Cel puțin în Europa în și America de Nord, oferta coreenilor s-a îmbunătățit simțitor în ultima perioadă, atât calitativ cât mai ales din punctul de vedere al designului.

Ce se întâmplă însă pe alte piețe, așa-zis „emergente”? Lucrurile sunt un pic diferite. Să luăm India ca exemplu, unde Hyundai a lansat la finele lui 2011 un model care reușește performanța remarcabilă de a face Tata Nano să arate excelent (prin comparaţie). Hyundai Eon foloseşte limbajul de design „Fluidic sculpture”, însă la o caroserie de doar 3,5 metri acesta face micul automobil să arate ca şi cum ar fi supravieţuit tsunami-ului din Japonia. În special partea frontală e greu de privit fără a fi săgetat de dureri în retină.

Mini-ul Eon are 3,5 metri lungime, folosește o platformă dezvoltată local de filiala indiană a companiei şi utilizează un motor nou de 0,8 litri, cu trei cilindri în linie. Acesta dezvoltă 56 CP şi 75 Nm şi este cuplat la o transmisie manuală cu cinci trepte. Consumul mediu declarat se ridică la 4,7 litri/100 km, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h se măsoară probabil în minute.

Preţurile pleacă în India de la echivalentul a 4.000 euro însă în funcţie de dotări pot ajunge la 6.200 euro. Sunt oferite standard geamuri electrice faţă (aviz Dacia), închidere centralizată cu telecomandă (aviz Dacia) şi oglinzi reglabile din interior. Sunt sigur că e o maşină decentă la acest preț, dar cum au putut să aprobe designul ăsta? Sper să rămână în ofertă doar pentru piețele din India, Filipine și Vietnam şi să n-o vedem şi pe la noi.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *