Impozitul auto poate creste cu cel putin 16% in 2013, valori duble pentru masini cu motoare de peste 2.000 cmc

Impozitul anual a devenit pentru cei mai mulți dintre noi un criteriu de bază la achiziționarea unei mașini. Din cauza impozitelor aberante (există și țări în Europa care nu impozitează proprietatea asupra unui automobil), înmatricularea mașinilor de peste 2.000 cmc a devenit o raritate în România.

Un alt efect pervers al acestor impozite enorme este devalorizarea mașinilor, deoarece mulți proprietari aleg să le vândă în pierdere ca să scape de impozit (=furt din buzunarul românilor care dețin mașini).

În acest context „deosebit” pentru automobiliștii români, guvernul s-a gândit să mai mărească impozitele, taxele și amenzile locale. Nu cu mult, cu doar 16,05%! Guvernul zice că autoritățile locale au voie să mărească taxele cu acest procent, dacă vor. Din experiența mea de viață de până acum în România, vor vrea. Așa că aceia dintre voi care aveți primari incompetenți și hrăpăreți, pregătiți-vă să plătiți impozite mai mari cu 16%.

Conform unui proiect de modificare a impozitelor pentru clădiri și mașini publicat din greșeală pe site-ul Ministerului de Finanțe în octombrie și retras apoi (din motive de campanie electorală), grila de calcul a impozitelor anuale pentru autovehiculele de până în 2.000 cmc rămâne aceeași. Vestea proastă este că pentru autoturismele cu motoare mai mari de 2.000 cmc, impozitele se dublează! Dar nu vă mai țin în suspans, iată care vor fi noile impozite anuale pentru automobile pentru proprietarii persoane fizice:

Motorete, scutere, motociclete și autoturisme cu capacitatea cilindrică de până la 1.600 cmc: 8 lei/200 cmc (neschimbat). Exemplu: Dacia Logan 1.2, motor 1.200 cmc: 48 lei/an

Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 1.601 cmc și 2.000 cmc: 18 lei/200 cmc (neschimbat). Exemplu: VW Golf 1.9 TDI, motor 1.900: 171 lei/an.

Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.001 cmc și 2.600 cmc: 72 lei/200 cmc (36 lei/200 cmc înainte).
Exemplu: BMW 325i, motor 2.500 cmc: 900 lei/an

Autoturisme cu capacitatea cilindrică între 2.601 cmc și 3.000 cmc: 144 lei/200 cmc (72 lei/200 cmc înainte). Exemplu: Audi Q7 3.0 TDI, motor 3.000 cmc: 2.160 lei/an

Autoturisme cu capacitatea cilindrică de peste 3.001 cmc: 290 lei/200 cmc (145 lei/200 cmc înainte).
Exemplu: Mercedes S500, motor 5.000 cmc: 7.250 lei/an

Autobuze, autocare, microbuze: 24 lei/200 cmc (neschimbat)

Alte vehicule cu tracțiune mecanică cu masa totală maximă autorizată de până la 12 tone, inclusiv: 30 lei/200 cmc (neschimbat)

Tractoare înmatriculate: 18 lei/200 cmc (neschimbat)

Atenție însă: la toate aceste valori primăriile au liber să adauge procentul de 16,05%.

Așadar, dacă ați rezistat să citiți până aici, vă invit să facem o mică recapitulare pentru 2013:

1. Asigurarea obligatorie RCA se va scumpi cu până la 50%

2. Benzina și, mai ales, motorina se vor scumpi. De la 1 ianuarie 2013, acciza la motorină crește cu 4,5%, de la 374 euro/tonă la 391 euro/tonă. Adăugați la asta încă 5%, care reprezintă diferența de curs leu/euro. Astfel, cursul de referință pentru calculul accizelor în 2013 este de 4,5223 lei/1 euro, față de 4,3001 lei/1 euro anul trecut.

3. Impozitul anual crește cu cel puțin 16% (depinde de fiecare primărie în parte, vezi mai sus)

4. Taxa de înmatriculare reintră în vigoare sub forma unei taxe de protecția mediului (nu se știe încă ce grilă va fi aplicată)

5. Rovinieta se scumpește în lei cu 5%, reprezentând diferența de curs leu/euro de care am vorbit mai devreme. În euro prețurile rovinietei rămân aceleași, dar în lei se vor mări. Și ca să vezi belea, noi ne luăm salariile în lei…

6. Bucureștenii (și nu numai ei) se vor putea mândri cu buvinieta, taxă pentru circulația cu mașina în București. În plus, pentru cei care vor dori să circule în centrul capitalei, primăria se gândește să impună și o taxă de centru!

6. Nu bag mâna în foc pentru asta, dar la cât de incapabil e statul român, prevăd și taxe de autostradă în 2013. Cu alte cuvinte, pentru drumuri s-ar putea să plătim de PATRU ORI (rovinieta, taxa de drum inclusă în prețul carburanților, impozitul local, taxa de autostradă).

PS: O întrebare tâmpită: aș vrea să știu și eu, de ce toate prețurile noastre sunt calculate în euro, când moneda națională a României este leul?

Foto: ArhivaFoto.ro

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

4 comentarii la „Impozitul auto poate creste cu cel putin 16% in 2013, valori duble pentru masini cu motoare de peste 2.000 cmc”

  1. In orice situatie in care declari/ceri/soliciti de la stat esti tratat din start ca potential infractor !? si sti de ce ?! pt ca legile sunt votate si initiate de catre infractori !!!

    1-impozitul pe cmc este ABERANT ! imbecilul care a propus tarifarea ar trebui condamnat pt prostie cronica… cretinii care conduc nu isi dau seama ca marind taxele il indeamna pe om sa le eludeze ! pe alesi ii intereseaza numai sa jefuiasca cit mai mult in cei 4 ani de domnie….dupa asta….potopul !
    2-nu mi-ar parea rau daca s-ar face ceva cu banii JEFUITZI
    3-nu stiu cum se descurca amaritzii care au un ARO nenorocit cu cap cil mare si trebuie sa-si „cumpere” masina proprie de la stat o data/sau de 2 ori pe an….

    oameni buni treziti-va !!!

  2. Ar trebui ca toti guvernanti sa fie impuscati sau arsi sau orice altceva echivalent
    cu moartea.Pentru halul in care ne-au adus, in concluzie un popor de labari si de
    rahati fricosi in alta tara nici un politician nu ramanea in functie sau viu cu astfel de decizi!

  3. Mi se par exagerate sumele cerute pe taxe si impozite atunci cand vine vorba de un autovehicul. Nu e destul ca platim mult pe benzina, trebuie sa platim si o gramada de taxe aditionale.

  4. Nu vreau să par paranoic, dar poate fi şi o strategie a UE să ajute constructorii de maşini şi să stopeze vânzările de maşini SH (vezi moda cu scăderea capacităţii cilindrice). Aceasta cu toate că multe din cele enumerate de tine se aplică doar în România. Dar nu ne mai miră, supravieţuim cum putem sau ne întoarcem la origini : la cal şi căruţă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.