In memoriam Eugen Ionescu Cristea

Am aflat cu tristeţe vestea că marele pilot român Eugen Ionescu Cristea a plecat dintre noi pe 23 aprilie, cu o zi înaintea Sfintelor Paşti. Cei mai tineri dintre noi îl ştim ca forelighter la etapele de coastă, unde ne încânta cu minunatul lui Lotus Elise. Născut în 1938, nea Genu, cum îi spuneau prietenii, a câştigat în lunga lui carieră automobilistică tot ce se putea câştiga pe plan intern. A fost multiplu campion naţional de raliuri, de viteză în coastă, de viteză pe circuit… în total de 36 de ori. Pe scurt, cel mai titrat pilot român din perioada postbelică.

Părinţii noştri şi-l amintesc cu siguranţă de la cursele de dinainte de 1989 care strângeau mulţimi impresionante de spectatori şi în care nea Genu pilota maşini ce au rămas adânc întipărite în memoria colectivă, ca Fiat 850, Lancia Fulvia 1600 HF, Renault 8 Gordini, Renault 12 Gordini şi bineînţeles, Dacia 1300. Poate cea mai mare performanţă a lui Eugen Ionescu-Cristea a fost clasarea pe locul 4 în Raliul Dunării ediţia 1974, la volanul Renault-ului 12 Gordini, în urma unor piloţi de marcă precum Walter Rohrl, Sergio Barbasio şi Sandro Munari.

Am avut ocazia să-l întâlnesc pe maestru la câteva curse de viteză în coastă şi să-l admir pentru dăruirea pe care o arăta sportului cu motor, chiar şi la o vârstă înaintată. Spre ruşinea mea, n-am îndrăznit niciodată să-l abordez. Dumnezeu să-l odihnească!

PS: Găsiţi aici un palmares detaliat al lui Eugen Ionescu Cristea.

Via: Automobilia

Foto: FRAS

 

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “In memoriam Eugen Ionescu Cristea”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *