In memoriam Eugen Ionescu Cristea

Am aflat cu tristeţe vestea că marele pilot român Eugen Ionescu Cristea a plecat dintre noi pe 23 aprilie, cu o zi înaintea Sfintelor Paşti. Cei mai tineri dintre noi îl ştim ca forelighter la etapele de coastă, unde ne încânta cu minunatul lui Lotus Elise. Născut în 1938, nea Genu, cum îi spuneau prietenii, a câştigat în lunga lui carieră automobilistică tot ce se putea câştiga pe plan intern. A fost multiplu campion naţional de raliuri, de viteză în coastă, de viteză pe circuit… în total de 36 de ori. Pe scurt, cel mai titrat pilot român din perioada postbelică.

Părinţii noştri şi-l amintesc cu siguranţă de la cursele de dinainte de 1989 care strângeau mulţimi impresionante de spectatori şi în care nea Genu pilota maşini ce au rămas adânc întipărite în memoria colectivă, ca Fiat 850, Lancia Fulvia 1600 HF, Renault 8 Gordini, Renault 12 Gordini şi bineînţeles, Dacia 1300. Poate cea mai mare performanţă a lui Eugen Ionescu-Cristea a fost clasarea pe locul 4 în Raliul Dunării ediţia 1974, la volanul Renault-ului 12 Gordini, în urma unor piloţi de marcă precum Walter Rohrl, Sergio Barbasio şi Sandro Munari.

Am avut ocazia să-l întâlnesc pe maestru la câteva curse de viteză în coastă şi să-l admir pentru dăruirea pe care o arăta sportului cu motor, chiar şi la o vârstă înaintată. Spre ruşinea mea, n-am îndrăznit niciodată să-l abordez. Dumnezeu să-l odihnească!

PS: Găsiţi aici un palmares detaliat al lui Eugen Ionescu Cristea.

Via: Automobilia

Foto: FRAS

 

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „In memoriam Eugen Ionescu Cristea”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.