In sfarsit, Chevrolet Camaro de serie!

camaro11Cea mai nouă generaţie a lui Ford Mustang a demonstrat că „reîncarnările” moderne ale muscle-car-urilor americane pot face bani serioşi. În 2005 Ford a lansat a cincea generaţie a legendarului Mustang, un model apreciat şi bine vândut. Abia în 2008 Dodge a scos pe piaţă un rival pentru Mustang, denumit Challenger, la fel ca „bunicul” său din anii ’70. E drept, marca lui Chrysler s-a trezit cam târziu, dacă aruncăm un ochi la situaţia economică globală. Chiar şi aşa, a apărut un al treilea jucător, Chevrolet cu al său Camaro, care de ieri a intrat pe liniile de asamblare.

Designul maşinii nu mai necesită comentarii, l-am tot admirat la conceptul pe care Chevrolet l-a prezentat în 2006 şi care, din fericire, a intrat (aproape) neschimbat în producţia de serie. Personal, cred că este cel mai reuşit dintre cele trei muscle-car-uri moderne. La fel de important este însă şi cum va merge Camaro, iar premisele pentru performanţe dinamice de top există.

camaro1

Clienţii de Camaro vor putea alege între două motoare, un V6 de 3,6 litri şi 304 cai-putere (standard pentru echipările LT şi LS) şi un enorm V8 de 6,2 litri (rezervat echipării SS), care furnizează 400 cai-putere în versiunea cu cutie automată şi 426 cai-putere cuplat la transmisia manuală cu şase trepte. Chevrolet se laudă cu cifre interesante: consum de 8,1 litri/100 km pe autostradă şi 13 litri/100 km în oraş pentru motorizarea V6 şi de 9,8 litri/100 km, respectiv 14,7 litri/100 km pentru V8.

camaro2

Mai important decât consumul la o astfel de maşină este demarajul de la 0 la 100 km/h, iar vestea dată de cei la Jalopnik, dacă se confirmă, e excelentă: Camaro SS are nevoie de doar 4,7 secunde pentru a atinge 60 mile pe oră (96 km/h) cu start de pe loc. Chevrolet îşi pune mari speranţe în noul Camaro, pentru noul muscle-car existând deja 14.000 de comenzi.

camaro3

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.