In sfarsit, Chevrolet Camaro de serie!

camaro11Cea mai nouă generaţie a lui Ford Mustang a demonstrat că „reîncarnările” moderne ale muscle-car-urilor americane pot face bani serioşi. În 2005 Ford a lansat a cincea generaţie a legendarului Mustang, un model apreciat şi bine vândut. Abia în 2008 Dodge a scos pe piaţă un rival pentru Mustang, denumit Challenger, la fel ca „bunicul” său din anii ’70. E drept, marca lui Chrysler s-a trezit cam târziu, dacă aruncăm un ochi la situaţia economică globală. Chiar şi aşa, a apărut un al treilea jucător, Chevrolet cu al său Camaro, care de ieri a intrat pe liniile de asamblare.

Designul maşinii nu mai necesită comentarii, l-am tot admirat la conceptul pe care Chevrolet l-a prezentat în 2006 şi care, din fericire, a intrat (aproape) neschimbat în producţia de serie. Personal, cred că este cel mai reuşit dintre cele trei muscle-car-uri moderne. La fel de important este însă şi cum va merge Camaro, iar premisele pentru performanţe dinamice de top există.

camaro1

Clienţii de Camaro vor putea alege între două motoare, un V6 de 3,6 litri şi 304 cai-putere (standard pentru echipările LT şi LS) şi un enorm V8 de 6,2 litri (rezervat echipării SS), care furnizează 400 cai-putere în versiunea cu cutie automată şi 426 cai-putere cuplat la transmisia manuală cu şase trepte. Chevrolet se laudă cu cifre interesante: consum de 8,1 litri/100 km pe autostradă şi 13 litri/100 km în oraş pentru motorizarea V6 şi de 9,8 litri/100 km, respectiv 14,7 litri/100 km pentru V8.

camaro2

Mai important decât consumul la o astfel de maşină este demarajul de la 0 la 100 km/h, iar vestea dată de cei la Jalopnik, dacă se confirmă, e excelentă: Camaro SS are nevoie de doar 4,7 secunde pentru a atinge 60 mile pe oră (96 km/h) cu start de pe loc. Chevrolet îşi pune mari speranţe în noul Camaro, pentru noul muscle-car existând deja 14.000 de comenzi.

camaro3

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *