La Targu-Mures incep lucrarile la primul circuit de curse din Romania!

Consiliul Judeţean Mureş face deja ce alte zone din ţară mai bogate ar fi trebuit să facă demult: investeşte într-un circuit permanent de curse, primul din istoria României! Mult-visatul circuit de curse românesc se va afla lângă Târgu Mureş, în localitatea Ungheni, pe amplasamentul unui fost poligon de tancuri. Investiţia are o valoare de 13 milioane de euro, jumătate din această sumă urmând să vină de la Uniunea Europeană, prin Programul Operaţional Regional, iar cealaltă jumătate reprezentând contribuţia CJ Mureş.

Proiectul este în derulare

Spre deosebire de proiectele de circuite despre care s-a tot vorbit până acum (Snagov, Tărlungeni şi multe altele), acesta chiar se va realiza. CJ Mureș are proiectul făcut, contractul de finanţare a fost semnat, aşa că lucrările vor începe în curând. Proiectul are denumirea „Parc auto pentru sporturi cu motor” şi termenul de finalizare este prevăzut pentru anul 2013 (36 de luni). Circuitul, care ar putea fi numit Transilvania Ring, va fi folosit atât pentru curse de motociclism şi automobilism, cât şi ca spaţiu de recreere şi de defulare a şoferilor, care vor putea închiria pista pentru a-şi „forja” în deplină siguranţă automobilele şi motocicletele personale.

3,5 kilometri lungime, linie dreaptă de 1,1 km!

Acum câteva date despre pistă: va avea o lungime de 3.574 metri, din care 1.100 metri va fi doar lungimea liniei de start/sosire! Sper totuşi că se vor mai putea face modificări ale pistei, pentru că linia asta dreaptă mi se pare foarte lungă, ar putea fi pusă o şicană la jumătatea ei. Complexul va ocupa o suprafață totală de 34 de hectare și va include, pe lângă pistă, parcări, boxe, o tribună construită la linia de start/sosire şi alte tribune naturale, restaurant, depozite, centru medical, centru de informare, dar şi un centru de cronometraj şi de control al cursei.

Accesul către circuit se va face atât din Autostrada Transilvania, care va trece (la un moment dat) prin apropierea pistei, cât şi dinspre oraş şi aeroportul Târgu-Mureş, aflat la 5 kilometri distanţă. Sună prea frumos? Ei bine, e adevărat. Felicitări celor din Mureş şi să sperăm că şi alte autorităţi locale din ţară le vor urma exemplul. Doamne ajută!

Aici găsiţi planul circuitului în format pdf.

Referinţe:

motociclism.ro

Adevărul de seară Târgu-Mureş

tvmures.ro

szekelyhon.ro

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

13 comentarii la “La Targu-Mures incep lucrarile la primul circuit de curse din Romania!”

  1. A, daca te referi la „liniute”, sunt de acord, astea sunt cele mai populare pe la noi iar faptul ca s-ar organiza pe circuit le-ar face mult mai sigure. Despre Prejmer credeam ca e deja gata, stiu ca ziceau ca va fi deschis in vara lui 2010. Cat despre poze, stii ca nu le refuz niciodata 🙂

  2. @Dan: de ce nu crezi in cursele de drag? Nu ma refer la bolizi Top Fuel, ci la liniute legale practicate intr-un cadru civilizat (aka nu pe aeroporturi sau in parcari).
    Prejmer Circuit este inca departe de finalizare – poate candva in vara 2011! Iti trimit niste poze de acum o luna juma’te daca vrei.

  3. Da, si eu sper ca se va realiza cat mai repede. Si dupa asta sa se faca si altele, cat mai multe. Doar asa se poate dezvolta motorsportul romanesc.

  4. sa speram ca se misca repede acest proiect si in vara 2012 sa avem deja competitii pe . Proiectul arata foarte bine .

  5. Imi doresc sa se realizeze acest proiect.Sunt atat de multi „nebuni”dupa sportul cu motor in tarisoara asta care nu au unde sa si exerseze aptitudinile si pasiunea asta pe care o impartasesc si eu deasemenea,singura alternativa,din pacate fiind daor strada,acesta fiind nu singurul,dar unul din motivele pentru care se intampla atatea necazuri pe soselele noastre.Chiar nu meritam locuri in care sa ne putem da tare in siguranta?FIA GT a fost si a plecat din RO datorita unor oameni care si-au batut joc si n-au vazut din asta decat un alt mod murdar de a face bani repede,fara sa se gandeasca macar ca poate daca pastrau interesul FIA pentru RO poate se faceau bani si la anul s.a.m.d.

  6. Cel de la Prejmer este deja finalizat, dar e un circuit de karting, pe cand cel de la Tg. Mures va fi un circuit pentru competitii moto si auto. Despre cel de la Tarlungeni nu cunosc amanunte, daca stii mai multe zi-ne si noua.

  7. la brasov au se vor finaliza cu succes cele 2 circuite , cel de la prejmer si cel de la tarlungeni , pacat ca politicul din romania nu lasa si construirea aeroportului din brasov . e bine ca se construiesc mai multe circuite in romania , daca o tzinem asa vom ajunge in vreo 10 ani sa avem macar un pilor in F1 . suntem talentati dar nu avem resurse …

  8. EU SUNT UNUL DIN CEI CARE IMI DORESC SA SE CONSTRUIASCA IN ROMANIA, CAT MAI MULTE CIRCUITE CHIAR DACA VOI AVEA CONCURENTA.DA SI EU MA ZBAT SA CONSTRUIESC UN CIRCUIT SI INTELEG NEANCREDEREA UNORA.NU VOM AVEA FOARTE CURAND CIRCUITE IN ACEASTA TARA.NU MAI FAC COMENTARII PE ACEASTA TEMA PENTRU CA STIM CU TOTII CARE SUNT MOTIVELE SI ANUME AUTORITATILE…

  9. Nu stiu, raman la parerea ca e cam lunga, daca se dorea omologarea si pentru Formula 1 intelegeam, dar asa mi se pare prea mult. Intr-adevar, pentru curse de drag s-ar preta, dar cat de populare sunt astea in Romania? Oricum, ar fi extraordinar sa se finalizeze macar unul din proiectele astea.

  10. Cred ca linia dreapta e OK la 1,1 km (in mod singur s-au gandit sa desfasoare si curse de drag – pe 400 m plus zona de blast-off si zona de franare). Urmaresc si constructia complexului de karting de la Prejmer (jud. Brasov).

  11. Eu am incredere ca asta se va realiza. Cu spaga sau fara spaga, unele autoritati locale isi dau seama ca fara investitii serioase bugetele lor se vor micsora tot mai mult, asa ca incep sa puna osul la treaba. Stiu, suna foarte optimist, dar eu cred ca lucrurile vor intra in normal incet-incet. Iar tonul bineinteles ca nu-l vor da cei aflati prin birourile de la Bucuresti, obisnuiti doar sa-i „mulga” pe ceilalti, ci oamenii muncitori si cu initiativa din restul tarii.

  12. Eu unul nu cred ca se va realiza acest proiect. Avem o problema grava la noi in Romania, cei 10% spaga ce trebuie sa o dea constructorul. Din cauza asta multe proiecte au fost sistate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *