Insignia OPC, o “bomba” de 325 cai-putere

insigniaopc1Maşina anului 2009 în Europa, Opel Insignia, îşi va completa de luna viitoare gama cu o versiune „hot”, pregătită de divizia Opel Perfomance Center (OPC). Cel mai puternic Insignia va fi totodată şi cel mai puternic Opel de serie, graţie motorului V6 turbo de 2,8 litri, care dezvoltă 325 cai-putere şi un cuplu maxim de 400 Nm. Şi pentru ca toată această putere să fie pusă în valoare cum trebuie, Insignia OPC va dispune de tracţiune integrală.

0-100 km/h în 6 secunde

Dotat cu transmisie manuală cu şase trepte, Insignia OPC atinge o viteză maximă de 250 km/h (limitată electronic) şi accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 6 secunde. Faţă de modelele Insignia mai „paşnice”, OPC-ul a suferit modificări şi la suspensie. Astfel, garda la sol a fost coborâtă cu 25 mm iar puntea faţă a fost modificată pentru a oferi o senzaţie mai bună de control asupra direcţiei, pentru a reduce perturbările direcţiei provocate de cuplul ridicat şi, nu în ultimul rând, pentru a spori manevrabilitatea. Mai mult, şoferul poate selecta trei moduri sport diferite ale suspensiei: modul standard pentru setări de confort ridicat, un mod Sport special şi modul OPC pentru performanţe optime.

Look agresiv

Şi, pentru că toate aceste modificări trebuie să se vadă şi în aspectul maşinii, Insignia OPC are un look distinct faţă de restul gamei. Partea frontală agresivă, cu două „guri” verticale uriaşe şi două „branhii” în extremităţi este completată cu succes de partea posterioară, a cărei bară de protecţie găzduieşte două ţevi de evacuare duble. Jantele de 19 inch (cu pneuri 245/40) sunt dotări standard şi conferă autovehiculului postura pe care o merită. Opţional, sunt disponibile şi jante de 20 inch (cu pneuri 255/35).

La interior, OPC se laudă cu scaunele speciale Recaro, volanul sportiv cu bază plată şi mânerul special al schimbătorului de viteze. De asemenea, modelul OPC este prevăzut cu instrumente de bord cu aspect distinct. Maşina va fi lansată pe 7 mai la Barcelona, primele exemplare urmând să fie livrate din toamnă.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *