Insignia OPC, o “bomba” de 325 cai-putere

insigniaopc1Maşina anului 2009 în Europa, Opel Insignia, îşi va completa de luna viitoare gama cu o versiune „hot”, pregătită de divizia Opel Perfomance Center (OPC). Cel mai puternic Insignia va fi totodată şi cel mai puternic Opel de serie, graţie motorului V6 turbo de 2,8 litri, care dezvoltă 325 cai-putere şi un cuplu maxim de 400 Nm. Şi pentru ca toată această putere să fie pusă în valoare cum trebuie, Insignia OPC va dispune de tracţiune integrală.

0-100 km/h în 6 secunde

Dotat cu transmisie manuală cu şase trepte, Insignia OPC atinge o viteză maximă de 250 km/h (limitată electronic) şi accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 6 secunde. Faţă de modelele Insignia mai „paşnice”, OPC-ul a suferit modificări şi la suspensie. Astfel, garda la sol a fost coborâtă cu 25 mm iar puntea faţă a fost modificată pentru a oferi o senzaţie mai bună de control asupra direcţiei, pentru a reduce perturbările direcţiei provocate de cuplul ridicat şi, nu în ultimul rând, pentru a spori manevrabilitatea. Mai mult, şoferul poate selecta trei moduri sport diferite ale suspensiei: modul standard pentru setări de confort ridicat, un mod Sport special şi modul OPC pentru performanţe optime.

Look agresiv

Şi, pentru că toate aceste modificări trebuie să se vadă şi în aspectul maşinii, Insignia OPC are un look distinct faţă de restul gamei. Partea frontală agresivă, cu două „guri” verticale uriaşe şi două „branhii” în extremităţi este completată cu succes de partea posterioară, a cărei bară de protecţie găzduieşte două ţevi de evacuare duble. Jantele de 19 inch (cu pneuri 245/40) sunt dotări standard şi conferă autovehiculului postura pe care o merită. Opţional, sunt disponibile şi jante de 20 inch (cu pneuri 255/35).

La interior, OPC se laudă cu scaunele speciale Recaro, volanul sportiv cu bază plată şi mânerul special al schimbătorului de viteze. De asemenea, modelul OPC este prevăzut cu instrumente de bord cu aspect distinct. Maşina va fi lansată pe 7 mai la Barcelona, primele exemplare urmând să fie livrate din toamnă.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.