Kia KV7 Concept, monovolumul viitorului

Salonul Auto de la Detroit abundă, cum e şi normal, în noutăţi pentru piaţa nord-americană. Există însă şi destule apariţii noi care vizează piaţa europeană. Despre cele mai importante dintre ele am vorbit deja în săptămânile premergătoare show-ului american (Audi A6, BMW Seria 1 Coupe şi Cabriolet facelift, BMW Seria 1 M Coupe, BMW Seria 6 Cabriolet, Mini Paceman Concept, Mercedes C-Class facelift, Saab 9-4X).

Chiar dacă nu o vom vedea prea curând pe şosele, o maşină demnă de atenţie mi se pare Kia KV7, un concept interesant ce reprezintă viziunea coreenilor despre monovolumul viitorului. Conceput de biroul de design din California, simpaticul van surprinde prin prezenţa unei uriaşe portiere spate tip „gullwing” pe partea dreaptă (pe stânga existând una culisantă), prin dotarea cu un computer încorporat în măsuţa din zona pasagerilor din spate sau prin scaunele tip lounge.

Designul aminteşte de Nissan Cube, pionierul acestor forme rectangulare în industria auto, dar îl emulează şi pe cel al popularului KIA Soul. Designerul-şef al Kia Motors America, Tom Kearns, explică alegerea făcută într-un mod foarte corect: „MPV-urile sunt, la baza lor, nişte simple cutii. În loc să respingem cutia, noi o dezvoltăm, aşa cum am făcut cu Soul-ul, iar rezultatul este un vehicul simplu şi sofisticat în acelaşi timp, care reţine funcţionalitatea bine cunoscută MPV-urilor, dar vine şi în întâmpinarea nevoilor diverse şi în schimbare ale clienţilor de azi„.

Interiorul este un lounge spaţios, în care regăsim patru scaune uriaşe pivotante, inclusiv cel al şoferului, plus un „mini-lounge” în partea din spate, unde se află încă trei locuri, două dintre ele pe o băncuţă desprinsă parcă din diner-urile americane. În total, şapte locuri, de unde şi numele KV7. Atât display-ul din bord, cât şi cel din zona pasagerilor din spate sunt conectate permanent la internet Wi-Fi.

Din poze gabaritul maşinii nu este foarte clar, însă KV7 e un van full-size, având aproape 4,9 metri lungime şi puţin peste 2 metri lăţime. Conceptul este dotat cu un motor turbo de 2 litri ce dezvoltă 285 CP, provenit de la sedanul Optima. Nu există planuri de a produce în serie acest model, însă, aşa cum e cazul conceptelor, e posibil să vedem preluate multe idei de pe KV7 pe viitoarele modele Kia.

Foto: Kia

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *