Kia KV7 Concept, monovolumul viitorului

Salonul Auto de la Detroit abundă, cum e şi normal, în noutăţi pentru piaţa nord-americană. Există însă şi destule apariţii noi care vizează piaţa europeană. Despre cele mai importante dintre ele am vorbit deja în săptămânile premergătoare show-ului american (Audi A6, BMW Seria 1 Coupe şi Cabriolet facelift, BMW Seria 1 M Coupe, BMW Seria 6 Cabriolet, Mini Paceman Concept, Mercedes C-Class facelift, Saab 9-4X).

Chiar dacă nu o vom vedea prea curând pe şosele, o maşină demnă de atenţie mi se pare Kia KV7, un concept interesant ce reprezintă viziunea coreenilor despre monovolumul viitorului. Conceput de biroul de design din California, simpaticul van surprinde prin prezenţa unei uriaşe portiere spate tip „gullwing” pe partea dreaptă (pe stânga existând una culisantă), prin dotarea cu un computer încorporat în măsuţa din zona pasagerilor din spate sau prin scaunele tip lounge.

Designul aminteşte de Nissan Cube, pionierul acestor forme rectangulare în industria auto, dar îl emulează şi pe cel al popularului KIA Soul. Designerul-şef al Kia Motors America, Tom Kearns, explică alegerea făcută într-un mod foarte corect: „MPV-urile sunt, la baza lor, nişte simple cutii. În loc să respingem cutia, noi o dezvoltăm, aşa cum am făcut cu Soul-ul, iar rezultatul este un vehicul simplu şi sofisticat în acelaşi timp, care reţine funcţionalitatea bine cunoscută MPV-urilor, dar vine şi în întâmpinarea nevoilor diverse şi în schimbare ale clienţilor de azi„.

Interiorul este un lounge spaţios, în care regăsim patru scaune uriaşe pivotante, inclusiv cel al şoferului, plus un „mini-lounge” în partea din spate, unde se află încă trei locuri, două dintre ele pe o băncuţă desprinsă parcă din diner-urile americane. În total, şapte locuri, de unde şi numele KV7. Atât display-ul din bord, cât şi cel din zona pasagerilor din spate sunt conectate permanent la internet Wi-Fi.

Din poze gabaritul maşinii nu este foarte clar, însă KV7 e un van full-size, având aproape 4,9 metri lungime şi puţin peste 2 metri lăţime. Conceptul este dotat cu un motor turbo de 2 litri ce dezvoltă 285 CP, provenit de la sedanul Optima. Nu există planuri de a produce în serie acest model, însă, aşa cum e cazul conceptelor, e posibil să vedem preluate multe idei de pe KV7 pe viitoarele modele Kia.

Foto: Kia

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.