Salonul Auto de la Detroit abundă, cum e şi normal, în noutăţi pentru piaţa nord-americană. Există însă şi destule apariţii noi care vizează piaţa europeană. Despre cele mai importante dintre ele am vorbit deja în săptămânile premergătoare show-ului american (Audi A6, BMW Seria 1 Coupe şi Cabriolet facelift, BMW Seria 1 M Coupe, BMW Seria 6 Cabriolet, Mini Paceman Concept, Mercedes C-Class facelift, Saab 9-4X).
Chiar dacă nu o vom vedea prea curând pe şosele, o maşină demnă de atenţie mi se pare Kia KV7, un concept interesant ce reprezintă viziunea coreenilor despre monovolumul viitorului. Conceput de biroul de design din California, simpaticul van surprinde prin prezenţa unei uriaşe portiere spate tip „gullwing” pe partea dreaptă (pe stânga existând una culisantă), prin dotarea cu un computer încorporat în măsuţa din zona pasagerilor din spate sau prin scaunele tip lounge.
Designul aminteşte de Nissan Cube, pionierul acestor forme rectangulare în industria auto, dar îl emulează şi pe cel al popularului KIA Soul. Designerul-şef al Kia Motors America, Tom Kearns, explică alegerea făcută într-un mod foarte corect: „MPV-urile sunt, la baza lor, nişte simple cutii. În loc să respingem cutia, noi o dezvoltăm, aşa cum am făcut cu Soul-ul, iar rezultatul este un vehicul simplu şi sofisticat în acelaşi timp, care reţine funcţionalitatea bine cunoscută MPV-urilor, dar vine şi în întâmpinarea nevoilor diverse şi în schimbare ale clienţilor de azi„.
Interiorul este un lounge spaţios, în care regăsim patru scaune uriaşe pivotante, inclusiv cel al şoferului, plus un „mini-lounge” în partea din spate, unde se află încă trei locuri, două dintre ele pe o băncuţă desprinsă parcă din diner-urile americane. În total, şapte locuri, de unde şi numele KV7. Atât display-ul din bord, cât şi cel din zona pasagerilor din spate sunt conectate permanent la internet Wi-Fi.
Din poze gabaritul maşinii nu este foarte clar, însă KV7 e un van full-size, având aproape 4,9 metri lungime şi puţin peste 2 metri lăţime. Conceptul este dotat cu un motor turbo de 2 litri ce dezvoltă 285 CP, provenit de la sedanul Optima. Nu există planuri de a produce în serie acest model, însă, aşa cum e cazul conceptelor, e posibil să vedem preluate multe idei de pe KV7 pe viitoarele modele Kia.
Foto: Kia