Kia mareste Cadenza in segmentul de lux

kia_cadenza11Aţi auzit de Kia Opirus? Probabil că nu, iar asta e o problemă pentru Kia. E mai greu să vezi un Opirus pe stradă decît un Ferrari, ceea ce nu înseamnă că e un model exclusivist, ci unul fără succes. De aceea, constructorul coreean a prezentat un înlocuitor pentru limuzina sa de lux, denumit Cadenza.

Noul model renunţă la designul retro al lui Opirus şi adoptă un look diametral opus, modern, în ton cu limbajul actual al mărcii. Cadenza afişează o grilă masivă a radiatorului, faruri mult alungite pe părţile laterale, un profil care aminteşte discret de BMW-urile desenate de Chris Bangle şi un spate musculos. Cadenza respectă în mare parte designul conceptului KND-5, prezentat în acest an la Salonul Auto de la Seoul.

Maşina arată chiar bine după părerea mea, designul fiind mult mai gustul europenilor decât în cazul lui Opirus. Coreenii nu s-au îngrijit însă numai de aspect, ci şi de aerodinamică: coeficientul de aerodinamicitate al Cadenzei este de numai 0,29. Lungimea de 4.965 mm a limuzinei, împreună cu ampatamentul de 2.845 mm (mai lung cu 45 mm decât la Opirus), garantează un spaţiu interior demn de clasa de lux.

Motor V6 de 290 cai-putere

Dacă mai adăugăm faptul că greutatea a scăzut cu 127 kilograme iar rigiditatea torsională a crescut, e clar că şi dinamica a avut de câştigat. Clienţii vor putea alege între trei motorizări pe benzină, toate cuplate la o transmisie automată cu şase trepte. La bază va sta un patru cilindri în linie de 162 cai-putere, în timp ce vârful de gamă va fi un V6 de 290 cai-putere.

Premiera mondială va avea loc pe 12 decembrie la Salonul Auto de la Riyadh (Arabia Saudită). În România maşina va ajunge în vara anului viitor. Amatorii de date tehnice pot vedea aici fişa modelului V6.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Kia mareste Cadenza in segmentul de lux”

  1. Pingback: Kia măreşte Cadenza în segmentul de lux – Auto-blog.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.