Koenigsegg bate palma cu GM pentru 100% din Saab

General Motors a confirmat astăzi încheierea cu Koenigsegg Group AB a unui acord pentru vânzarea a 100% din acţiunile Saab Automobile AB. Tranzacţia este aşteptată a se încheia în lunile următoare şi va asigura viitorul mărcii Saab. Saab Automobile planifică ieşirea din procesul de reorganizare în viitorul apropiat.

Tranzacţia de achiziţie este subiectul obţinerii unor acorduri. Printre aceastea se aşteaptă obţinerea angajamentului guvernului suedez în vederea susţinerii şi garantării unor finanţări, cât şi asistenţă temporară din partea GM, până Saab devine independent. Saab este pe punctul de a lansa câteva noi modele, dezvoltate împreună cu General Motors, fiind deja în etapele finale de lansare sau dezvoltare ale acestora.

Ca parte a tranzacţiei, GM şi Saab vor continua să schimbe tehnologii şi servicii pe o perioadă definită de timp.Acest proces va fi controlat prin licenţe şi acorduri de service.

Acest contract este un pas major pe drumul către încheierea unei potenţiale tranzacţii”, spune Carl-Peter Forster Preşedinte al GM Europa. „Saab, cu designul unic, cu tehnologiile din domeniul securităţii pasagerilor şi al motoarelor cât şi cu excelenta imagine de brand, combinată cu mixul de inovaţie şi spirit antreprenorial al grupului Koenigsegg, creează premizele unui mare succes în viitor„, a adăugat Forster.

Am încheiat o altă etapă importantă în valorificarea potenţialului Saab”, a spus Christian von Koenigsegg, CEO al Koenigsegg Group. „Planul nostru este de a transforma Saab într-o companie vibrantă şi de sine stătătoare, de a o face „sustenabilă” prin profitabilitate. Vom reînvia moştenirea sensibilităţii ecologice, a securităţii şi siguranţei, a designului inovator şi plăcerii de a conduce Saab!

Jan Åke Jonssson, Directorul Executiv al Saab a adăugat, „ Este o veste extraordinară pentru toţi cei conectaţi la Saab, de pe întregul glob. Este un pas major în securizarea locurilor de muncă şi al viitorului nostru ca producător auto suedez. Pe termen scurt, ne ajută să continuăm cu noi modele interesante, începând deja cu 9-3X.”

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.