Kubica, grav ranit intr-un accident de raliu. E posibil sa piarda intreg sezonul de F1

Pilotul echipei de Formula 1 Lotus Renault GP, Robert Kubica, a suferit azi un accident serios în raliul Ronde di Andora (Italia). Kubica a fost rănit grav, având multiple fracturi la mâna dreaptă şi la piciorul drept. Dacă vă întrebaţi ce căuta polonezul într-o maşină de raliuri, trebuie să ştiţi că nu e prima dată când participă la astfel de competiţii. El este un mare fan al acestui sport, declarând de multe ori că în momentul în care va renunţa la Formula 1 va trece la raliuri.

Accidentul a avut loc la viteză mare, chiar în prima probă specială a raliului, Skoda Fabia S2000 pilotată de Kubica lovind violent un parapet. Robert a fost scos cu greu din maşină, după unii martori echipa specială de descarcerare ajungând cu întârziere, astfel că polonezul a stat blocat înăuntru peste o oră! Ulterior, el a fost transportat cu elicopterul la spitalul Santa Corona din Pietra Ligure, unde a intrat imediat în operaţie.

Conform unor informaţii neconfirmate încă, rănile lui Kubica au fost provocate de capătul parapetului care a pătruns în zona picioarelor şoferului. Se pare că problemele cele mai mari sunt la mâna dreaptă, medicii evitând să dea o prognoză referitor la modul în care se va recupera aceasta. „Medicii încearcă să-i restabilească funcţiile mâinii drepte„, a declarat pentru agenţia ANSA managerul lui Kubica, Daniel Morelli. „Braţul a fost revascularizat iar structura osoasă a fost reparată„, a adăugat acesta.

Vestea bună este că viaţa lui Robert nu e în pericol. Ce ghinion extraordinar, să scapi întreg din oribilul accident de la Montreal din 2007, iar acum să rişti să nu-ţi mai poţi folosi mâna dreaptă… Dumnezeu să-l ajute şi să scape cu bine din acest coşmar…

Copilotul Jakub Gerber nu a fost rănit.

PS: E clar că în condiţiile astea Kubica nu va putea concura în prima cursă de F1, cea din Bahrain (15 martie). El va fi înlocuit de Bruno Senna.

UPDATE: Starea lui Kubica este stabilă după operaţie, însă medicii spun că va avea nevoie de minimum un an de recuperare. Cel mai probabil, polonezul nu va mai concura în Formula 1 în 2011 . Păcat…

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *