Kubica, grav ranit intr-un accident de raliu. E posibil sa piarda intreg sezonul de F1

Pilotul echipei de Formula 1 Lotus Renault GP, Robert Kubica, a suferit azi un accident serios în raliul Ronde di Andora (Italia). Kubica a fost rănit grav, având multiple fracturi la mâna dreaptă şi la piciorul drept. Dacă vă întrebaţi ce căuta polonezul într-o maşină de raliuri, trebuie să ştiţi că nu e prima dată când participă la astfel de competiţii. El este un mare fan al acestui sport, declarând de multe ori că în momentul în care va renunţa la Formula 1 va trece la raliuri.

Accidentul a avut loc la viteză mare, chiar în prima probă specială a raliului, Skoda Fabia S2000 pilotată de Kubica lovind violent un parapet. Robert a fost scos cu greu din maşină, după unii martori echipa specială de descarcerare ajungând cu întârziere, astfel că polonezul a stat blocat înăuntru peste o oră! Ulterior, el a fost transportat cu elicopterul la spitalul Santa Corona din Pietra Ligure, unde a intrat imediat în operaţie.

Conform unor informaţii neconfirmate încă, rănile lui Kubica au fost provocate de capătul parapetului care a pătruns în zona picioarelor şoferului. Se pare că problemele cele mai mari sunt la mâna dreaptă, medicii evitând să dea o prognoză referitor la modul în care se va recupera aceasta. „Medicii încearcă să-i restabilească funcţiile mâinii drepte„, a declarat pentru agenţia ANSA managerul lui Kubica, Daniel Morelli. „Braţul a fost revascularizat iar structura osoasă a fost reparată„, a adăugat acesta.

Vestea bună este că viaţa lui Robert nu e în pericol. Ce ghinion extraordinar, să scapi întreg din oribilul accident de la Montreal din 2007, iar acum să rişti să nu-ţi mai poţi folosi mâna dreaptă… Dumnezeu să-l ajute şi să scape cu bine din acest coşmar…

Copilotul Jakub Gerber nu a fost rănit.

PS: E clar că în condiţiile astea Kubica nu va putea concura în prima cursă de F1, cea din Bahrain (15 martie). El va fi înlocuit de Bruno Senna.

UPDATE: Starea lui Kubica este stabilă după operaţie, însă medicii spun că va avea nevoie de minimum un an de recuperare. Cel mai probabil, polonezul nu va mai concura în Formula 1 în 2011 . Păcat…

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.