Lamborghini Aventador LP 700-4, noul Murcielago

Se numeşte Aventador LP 700-4 şi este succesorul lui Murcielago în gama constructorului italian. Adică cel mai scump şi mai dorit Lamborghini. Noul supercar are 700 CP, putere dezvoltată de un motor V12 complet nou, cu cilindreea de 6,5 litri, al cărui cuplu maxim este de 690 Nm/5.500 rpm.

Designul noului Aventador este inspirat de conceptul Sesto Elemento, dar şi de exclusivistul Reventon. Chiar dacă n-am fi ştiut că e un Lamborghini, stilul dramatic şi „tăios” al coupe-ului ar fi trădat oricum acest lucru. Aventador arată ca un Lamborghini adevărat, iar asta nu poate fi decât un lucru bun.

Motorul este cuplat la o transmisie de tip ISR (Independent Shifting Rod), care schimbă treptele în doar 50 de milisecunde şi este mai uşoară decât una cu dublu-ambreiaj. Cuplul imens este transmis celor patru roţi printr-un sistem de tracţiune integrală permanentă Haldex care încorporează un diferenţial spate autoblocant şi îşi adaptează „comportamentul” în funcţie de modul ales de şofer. Există Strada, Sport şi Corsa, ultima fiind setarea cea mai hardcore, adecvată pistelor de curse.

Cifrele cele mai aşteptate de către fani nu dezamăgesc. Aventador accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 2,9 secunde şi atinge o viteză maximă de 350 km/h. Preţul de pornire pentru Europa este şi el impresionant: 255.000 euro, fără taxe. Primele exemplare vor putea fi văzute pe străzi din vara acestui an.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “Lamborghini Aventador LP 700-4, noul Murcielago”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *