Lamborghini Sesto Elemento Concept: supercar-ul viitorului

Lamborghini îşi umflă muşchii și aduce la Paris un concept ce reprezintă un omagiu adus fibrei de carbon, un material care a revoluţionat lumea maşinilor sport. Denumit Sesto Elemento (al şaselea element – din tabloul lui Mendeleev, carbonul), „tăiosul” concept foloseşte fibra de carbon drept material primordial. Mulţumită tehnologiei avansate folosite, supercar-ul italian cântăreşte doar 999 kilograme, în condiţiile în care are sub capotă un masiv motor V10 de 570 cai-putere, dar și sistem de tracțiune integrală.

Raportul senzaţional de 1,75 kilograme/CP şi acceleraţia de la 0 la 100 km/h în numai 2,5 secunde fac din Sesto Elemento o adevărată rachetă balistică, care poate atinge o viteză maximă de peste 300 km/h. Până şi jantele sunt realizate din fibră de carbon, material care, mai nou, poate fi şi vopsit, după cum demonstrează Lamborghini cu acest concept. Cu ajutorul nano-tehnologiei sunt adăugate cristale fine roşiatice peste suprafaţa fibrei de carbon, rezultând o finisare unică.

Designul spectaculos al conceptului nu are doar rol estetic, ci a fost modelat de cerințele impuse de aerodinamică. Este impresionant, chiar dacă un pic prea hi-tech, prea „rece”. Este însă clar în stilul consacrat al Lamborghini. Motorul lui Sesto Elemento este preluat de la Gallardo LP 570-4 Superleggera, dezvoltând 570 cai-putere la 8000 rpm și 540 Nm/6500 rpm. Transmisia este de tip e.gear cu șase trepte.

Chiar dacă e doar un concept, în mod clar noile tehnologii de folosire a fibrei de carbon vor fi valorificate de Lamborghini şi pe modelele de serie, după cum şi elemente de design de pe Sesto Elemento se vor vedea în viitor pe urmaşii lui Murcielago şi Gallardo.

Foto: Lamborghini

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *