Lamborghini Sesto Elemento Concept: supercar-ul viitorului

Lamborghini îşi umflă muşchii și aduce la Paris un concept ce reprezintă un omagiu adus fibrei de carbon, un material care a revoluţionat lumea maşinilor sport. Denumit Sesto Elemento (al şaselea element – din tabloul lui Mendeleev, carbonul), „tăiosul” concept foloseşte fibra de carbon drept material primordial. Mulţumită tehnologiei avansate folosite, supercar-ul italian cântăreşte doar 999 kilograme, în condiţiile în care are sub capotă un masiv motor V10 de 570 cai-putere, dar și sistem de tracțiune integrală.

Raportul senzaţional de 1,75 kilograme/CP şi acceleraţia de la 0 la 100 km/h în numai 2,5 secunde fac din Sesto Elemento o adevărată rachetă balistică, care poate atinge o viteză maximă de peste 300 km/h. Până şi jantele sunt realizate din fibră de carbon, material care, mai nou, poate fi şi vopsit, după cum demonstrează Lamborghini cu acest concept. Cu ajutorul nano-tehnologiei sunt adăugate cristale fine roşiatice peste suprafaţa fibrei de carbon, rezultând o finisare unică.

Designul spectaculos al conceptului nu are doar rol estetic, ci a fost modelat de cerințele impuse de aerodinamică. Este impresionant, chiar dacă un pic prea hi-tech, prea „rece”. Este însă clar în stilul consacrat al Lamborghini. Motorul lui Sesto Elemento este preluat de la Gallardo LP 570-4 Superleggera, dezvoltând 570 cai-putere la 8000 rpm și 540 Nm/6500 rpm. Transmisia este de tip e.gear cu șase trepte.

Chiar dacă e doar un concept, în mod clar noile tehnologii de folosire a fibrei de carbon vor fi valorificate de Lamborghini şi pe modelele de serie, după cum şi elemente de design de pe Sesto Elemento se vor vedea în viitor pe urmaşii lui Murcielago şi Gallardo.

Foto: Lamborghini

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.