Lamborghini Urus, concept de SUV supersport


Dacă Bentley se gândește să construiască un SUV (conceptul EXP 9 F), de ce n-ar face-o și Lamborghini? Mai ales că în istoria mărcii a mai existat un automobil de teren, mastodontul LM002, supranumit și Rambo Lambo din cauza aspectului său militar. Lamborghini Urus este un crossover cerut insistent de piețele din Asia, în special de China, unde SUV-urile au un succes fenomenal. De altfel, mașina a fost prezentată la Salonul Auto de la Beijing.

Deocamdată doar un concept car, Urus poate deveni realitate în viitorul apropiat. Silueta zveltă a caroseriei ascunde dimensiuni generoase: Urus are aproape 5 metri lungime, 2 metri lățime și 1,66 metri înălțime. Adică e mult mai lung decât BMW X6, puțin mai lat, dar mai scund cu 3 cm decât acesta (de unde rezultă și un centru de greutate coborât și o manevrabilitate de top). Fiind vorba de un Lamborghini, va avea un motor de 600 CP, montat frontal, cel mai probabil V10-le casei. Puterea este transmisă printr-o cutie de viteze cu dublu ambreiaj către toate cele 4 roți.

Nu întâmplător am vorbit despre Bentley EXP 9 F, pentru că Lamborghini Urus folosește aceeași platformă cu acesta, în fapt viitoarea platformă pe care o vor folosi și următoarele generații de VW Touareg, Porsche Cayenne și Audi Q7. Urus va avea gardă la sol reglabilă, precum și spoiler față reglabil. Lamborghini mai promite că Urus va avea emisii de noxe record pentru clasa din care va face parte, datorită folosirii materialelor ușoare, în special fibra de carbon.

Sincer, ca design este exact cum mă așteptam, însă nu mi se pare că stilul angular tradițional al mărcii îi vine prea bine lui Urus. Pe lângă Urus, un Murcielago arată senzațional. Ca să nu mai spun că sedan-ul Estoque arăta mult mai bine și ar fi fost mai potrivit pentru un model de serie în acest moment. Dar se pare că Lambo a pus acest proiect în așteptare și a scos SUV-ul la înaintare. De e bine sau rău, doar piața va decide.

PS: Dacă cei de la Ferrari și Rolls-Royce sunt inteligenți (și cred că sunt) nu vor construi SUV-uri, iar cele două mărci vor rămâne în continuare la fel de exclusiviste.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Lamborghini Urus, concept de SUV supersport”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *