Dacă Bentley se gândește să construiască un SUV (conceptul EXP 9 F), de ce n-ar face-o și Lamborghini? Mai ales că în istoria mărcii a mai existat un automobil de teren, mastodontul LM002, supranumit și Rambo Lambo din cauza aspectului său militar. Lamborghini Urus este un crossover cerut insistent de piețele din Asia, în special de China, unde SUV-urile au un succes fenomenal. De altfel, mașina a fost prezentată la Salonul Auto de la Beijing.
Deocamdată doar un concept car, Urus poate deveni realitate în viitorul apropiat. Silueta zveltă a caroseriei ascunde dimensiuni generoase: Urus are aproape 5 metri lungime, 2 metri lățime și 1,66 metri înălțime. Adică e mult mai lung decât BMW X6, puțin mai lat, dar mai scund cu 3 cm decât acesta (de unde rezultă și un centru de greutate coborât și o manevrabilitate de top). Fiind vorba de un Lamborghini, va avea un motor de 600 CP, montat frontal, cel mai probabil V10-le casei. Puterea este transmisă printr-o cutie de viteze cu dublu ambreiaj către toate cele 4 roți.
Nu întâmplător am vorbit despre Bentley EXP 9 F, pentru că Lamborghini Urus folosește aceeași platformă cu acesta, în fapt viitoarea platformă pe care o vor folosi și următoarele generații de VW Touareg, Porsche Cayenne și Audi Q7. Urus va avea gardă la sol reglabilă, precum și spoiler față reglabil. Lamborghini mai promite că Urus va avea emisii de noxe record pentru clasa din care va face parte, datorită folosirii materialelor ușoare, în special fibra de carbon.
Sincer, ca design este exact cum mă așteptam, însă nu mi se pare că stilul angular tradițional al mărcii îi vine prea bine lui Urus. Pe lângă Urus, un Murcielago arată senzațional. Ca să nu mai spun că sedan-ul Estoque arăta mult mai bine și ar fi fost mai potrivit pentru un model de serie în acest moment. Dar se pare că Lambo a pus acest proiect în așteptare și a scos SUV-ul la înaintare. De e bine sau rău, doar piața va decide.
PS: Dacă cei de la Ferrari și Rolls-Royce sunt inteligenți (și cred că sunt) nu vor construi SUV-uri, iar cele două mărci vor rămâne în continuare la fel de exclusiviste.
Interiorul in cazul Lamborghini e de vis…viitoarea mea masina asa va arata!