Land Rover improspateaza modelul Discovery

discoveryAflat la mijlocul carierei, SUV-ul full-size britanic (sau indian, cum vreţi) trece printr-o restilizare considerabilă. Deşi se numeşte Discovery 4, nu este vorba de o nouă generaţie, ci de un facelift mai pronunţat, aşa cum e moda în ultima perioadă.

Discovery este cosmetizat la exterior cu faruri redesenate, mai apropiate stilistic de cele de la Range Rover, blocurile optice fiind acum dotate şi cu tehnologia LED. În plus, SUV-ul afişează un nou spoiler frontal şi un nou model de jante pe 19 ţoli (opţional chiar şi de 20 ţoli). Şi interiorul este redesenat, accentul fiind pus pe confort prin introducerea unor dotări ca volan încălzit, port USB pentru multimedia, touchscreen LCD, conectivitate iPod şi butoane plasate mai intuitiv decât până acum.

Au fost aduse modificări şi sistemului Terrain Response, care acum are un nou program, Sand Launch Control, acesta limitând patinarea roţilor la deplasarea prin nisip (şeicilor arabi, asta e pentru voi). Astfel dotat, Discovery nu se mai afundă în nisip. Dotările de siguranţă includ un sistem de cinci camere video care acoperă tot ce se află în jurul maşinii, Hill Descent Control şi Dynamic Stability Control.

Motoare noi preluate de la Jaguar

La motoare, Discovery 4 primeşte un nou diesel de 3,0 litri şi 245 cai-putere (600 Nm), care îl înlocuieşte pe „anemicul” 2,7 litri de 190 cai-putere. Cu noul motor, SUV-ul accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,6 secunde şi consumă în medie 9,4 litri/100 km. Fanii benzinarelor se vor putea delecta cu un nou V8 de 5,0 litri şi 375 cai-putere, care oferă o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 7,6 secunde şi un cuplu maxim de 508 Nm.

Modificările intră în vigoare din septembrie 2009, aşa că dacă vreţi să vă comandaţi un Discovery mai devreme, specificaţi dealer-ului că doriţi modelul cu facelift. Asta dacă vă place, bineînţeles.

Foto: Land Rover

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *