Land Rover improspateaza modelul Discovery

discoveryAflat la mijlocul carierei, SUV-ul full-size britanic (sau indian, cum vreţi) trece printr-o restilizare considerabilă. Deşi se numeşte Discovery 4, nu este vorba de o nouă generaţie, ci de un facelift mai pronunţat, aşa cum e moda în ultima perioadă.

Discovery este cosmetizat la exterior cu faruri redesenate, mai apropiate stilistic de cele de la Range Rover, blocurile optice fiind acum dotate şi cu tehnologia LED. În plus, SUV-ul afişează un nou spoiler frontal şi un nou model de jante pe 19 ţoli (opţional chiar şi de 20 ţoli). Şi interiorul este redesenat, accentul fiind pus pe confort prin introducerea unor dotări ca volan încălzit, port USB pentru multimedia, touchscreen LCD, conectivitate iPod şi butoane plasate mai intuitiv decât până acum.

Au fost aduse modificări şi sistemului Terrain Response, care acum are un nou program, Sand Launch Control, acesta limitând patinarea roţilor la deplasarea prin nisip (şeicilor arabi, asta e pentru voi). Astfel dotat, Discovery nu se mai afundă în nisip. Dotările de siguranţă includ un sistem de cinci camere video care acoperă tot ce se află în jurul maşinii, Hill Descent Control şi Dynamic Stability Control.

Motoare noi preluate de la Jaguar

La motoare, Discovery 4 primeşte un nou diesel de 3,0 litri şi 245 cai-putere (600 Nm), care îl înlocuieşte pe „anemicul” 2,7 litri de 190 cai-putere. Cu noul motor, SUV-ul accelerează de la 0 la 100 km/h în 9,6 secunde şi consumă în medie 9,4 litri/100 km. Fanii benzinarelor se vor putea delecta cu un nou V8 de 5,0 litri şi 375 cai-putere, care oferă o acceleraţie de la 0 la 100 km/h în 7,6 secunde şi un cuplu maxim de 508 Nm.

Modificările intră în vigoare din septembrie 2009, aşa că dacă vreţi să vă comandaţi un Discovery mai devreme, specificaţi dealer-ului că doriţi modelul cu facelift. Asta dacă vă place, bineînţeles.

Foto: Land Rover

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.