Lexus ne arată in sfarsit versiunea de serie a supercar-ului LFA

lexus_lfa6După o lungă gestaţie, trei concepte şi chiar o participare la cursa de 24 ore de la Nurburgring (cu camuflaj), mult aşteptatul supercar LFA a fost prezentat oficial la Salonul Auto de la Tokyo. Deşi este un Lexus, şochează preţul la care se va vinde: 380.000 euro! Adică mult mai scump decât un Lamborghini Murcielago LP640 Coupe, care costă circa 315.000 euro. Şi care are o imagine în acest segment infinit mai mare decât Lexus.

Maşina este propulsată de un motor V10 de 4,8 litri care dezvoltă 560 cai-putere şi imprimă maşinii performanţe de respectat: 323 km/h viteză maximă şi 3,7 secunde acceleraţia de la 0 la 100 km/h. Linia roşie a turometrului începe la 9.000 rotaţii/minut, iar cutia de viteze este secvenţială, cu şase trepte. Ce mai, o maşină de curse în haine de stradă.

Transmisia are patru moduri de funcţionare şi şapte niveluri diferite de „agresivitate”, schimbarea treptelor durând 0,2 secunde. Frânele cu discuri ceramice au misiunea de a opri în siguranţă coupe-ul de 1485 kg, o greutate relativ bună pentru un supercar care nu va face rabat de la dotările de lux. Masa redusă a fost posibilă datorită utilizării fibrei de carbon şi a aluminiului pentru componentele caroseriei şi ale şasiului.

Lexus va produce acest model într-o serie limitată de 500 de exemplare, 20 urmând a fi produse în fiecare lună. În ciuda preţului colosal, Lexus se aşteaptă să aibă pierderi la fiecare LFA vândut. Dar dacă această maşină va atrage atenţia lumii şi se va vorbi despre ea la fel de mult ca despre Nissan GT-R, atunci investiţia japonezilor capătă sens. E o maşină „flagship”, care demonstrează nivelul tehnologic la care a ajuns Lexus. Dar totuşi, 380.ooo euro??

PS: Deşi pozele o fac mult mai bine ca mine, nu mă pot abţine să nu spun două vorbe şi despre design. E impresionant prin originalitate, agresivitate şi prospeţime. Asiatic până în măduva oaselor. Îmi place, clar.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.