Limuzina expres: 800 CP si 350 km/h

Brabus, tunerul german specializat pe Mercedes-Benz, s-a gândit că modelul S600 este cam submotorizat cu ai săi 517 cai-putere, aşa că a operat nişte modificări pe ici pe colo care au crescut puterea motorului la 800 cai-putere!

A rezultat Brabus SV12 R Biturbo 800, numele de cod pentru cea mai puternică şi mai rapidă limuzină de lux din lume. Cum au reuşit? Cilindreea motorului V12 a fost crescută de la 5,5 la 6,3 litri, cei patru arbori cu came au fost modificaţi, sistemul intercooler a fost îmbunătăţit şi, nu în ultimul rând, cele două turbocompresoare au fost mărite.

Astfel că monstrul V12 optimizat de Brabus produce un cuplu maxim de 1.350 Nm la 2.100 rpm. Asta teoretic, pentru că practic valoarea este limitată la 1.100 Nm pentru a nu dăuna transmisiei. Cifrele acestea uimitoare se traduc prin performanţe dinamice uşor de bănuit: viteza maximă este de 350 km/h, iar acceleraţia de la 0 la 100 km/h durează doar 3,9 secunde. Mai mult, Brabus SV12 R accelerează până la 200 km/h în doar 10,9 secunde, timp în care majoritatea maşinilor abia reuşesc să atingă 100 km/h.

Cutia de viteze este automată cu cinci trepte, iar un diferenţial autoblocant este oferit opţional pentru cei mai „jucăuşi” dintre viitorii proprietari. Însă dacă performanţele sunt la nivelul unui supercar, interiorul rămâne foarte luxos. Există nenumărate posibilităţi de personalizare (pielea poate fi comandată în orice culoare imaginabilă), iar dotările sunt aceleaşi de pe S-Class. Adică la cel mai înalt nivel.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *