Maserati pregateste Kubang, primul SUV din istoria marcii

Luând exemplul celor de la Porsche cu al lor Cayenne, italienii de la Maserati vor să producă primul SUV din istoria mărcii. Intenţia nu e nouă, Maserati prezentând încă din 2003 un concept de SUV denumit tot Kubang.

De atunci nu s-a mai auzit nimic despre proiect, însă alianţa dintre Fiat și Chrysler şi ulterior achiziţia pachetului majoritar al concernului american de către compania-mamă a Maserati au deschis noi posibilităţi pentru marca din Modena.

Astfel, Maserati poate economisi mulţi bani folosind platforma tehnică de la noul Jeep Grand Cherokee în loc să dezvolte una de la zero. Asta se va şi întâmpla, însă inginerii italieni vor avea serios de muncă pentru a rafina comportamentul rutier al SUV-ului american în așa fel încât să se potrivească cu cerințele exclusivistei mărci italiene.

Italienii spun că toate elementele critice ale lui Kubang vor fi de origine Maserati: motorul, suspensiile, frânele, manevrabilitatea, performanțele dinamice și, bineînțeles, designul. Kubang a fost desenat de Maserati Style Center, condus de Lorenzo Ramaciotti. Probabil vor mai exista mici modificări până la lansarea modelului de serie, însă în mare așa va arăta primul SUV Maserati.

Motoarele vor fi concepute la Modena sub conducerea lui Paolo Martinelli, șeful departamentului motoare al Maserati, dar vor fi produse la Maranello de către Ferrari. Nu există deocamdată detalii despre propulsoare, însă știm că transmisia va fi una automată cu 8 trepte și va fi dezvoltată la Modena alături de suspensii, frâne și direcție. Rămâne de văzut dacă Kubang va fi și primul Maserati cu motor diesel din istorie…

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *