Mazda RX-8 trece pe hidrogen

rx-8_h2reMazda a prezentat în Norvegia primul vehicul RX-8 Hydrogen RE echipat special pentru această ţară. Lansarea a fost prilejuită de deschiderea celor mai noi staţii de alimentare cu hidrogen din cadrul proiectului HyNor. Acesta are ca obiectiv popularizarea maşinilor care funcţionează cu hidrogen şi realizarea unei infrastructuri extinse care să deservească aceste autovehicule.

Astfel, pe ruta Oslo-Stavanger (580 km) au fost inaugurate două staţii de alimentare cu hidrogen. Cu această ocazie, Mazda, în calitate de partener al programului HyNor, a livrat un prim model RX-8 Hydrogen RE facelift, urmând să furnizeze mai multe autovehicule cu specificaţii norvegiene pentru proiectul HyNor în sistem de închiriere, la începutul acestei veri.

Merge şi cu benzină

Modelul RX-8 Hydrogen este oferit şi în Japonia, însă pentru proiectul HyNor vehiculele au fost modificate pentru a fi compatibile cu cerinţele europene din Norvegia, fiind echipate cu volan pe partea stângă şi transmisie manuală. RX-8 Hydrogen RE reprezintă rezultatul a 18 ani de cercetare şi dezvoltare Mazda în domeniul utilizării hidrogenului drept combustibil. Autovehiculul foloseşte un motor rotativ hibrid, care permite trecerea de la hidrogen la benzină acolo unde nu există infrastructură pe hidrogen.

Această tehnologie este doar unul dintre proiectele Mazda destinate protejării mediului, integrate in strategia „Sustainable Zoom-Zoom”, care include şi alte soluţii inovatoare, precum noile generaţii de motoare diesel şi sistemul de economisire a consumului de combustibil denumit i-STOP.

HyNor este o iniţiativă unică a industriei norvegiene, demarată în 2006, menită să demonstreze implementarea concretă în viaţa reală, pe traseul dintre Oslo şi Stavanger, a unei infrastructuri axate pe energie obţinută din hidrogen. Proiectul include toţi paşii necesari pentru dezvoltarea unei societăţi bazate pe hidrogen şi adaptate condiţiilor locale.

Foto: Mazda

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *