Mazda6 a ajuns deja la (primul) facelift

Versiunea facelift a berlinei de clasă medie Mazda6 va fi prezentată în premieră mondială în martie, la Salonul Auto de la Geneva. Oi fi eu demodat, dar nu e cam devreme pentru un facelift? Mai ales că maşina asta a fost lansată în urmă cu nici trei ani, în septembrie 2007. Şi „se ţine” încă foarte bine, după părerea mea. E unul dintre puţinele sedan-uri pe care chiar aş da banii – dacă i-aş avea, bineînţeles 🙂

Deci, ce s-a schimbat? Chiar dacă la o primă vedere nu sunt evidente, modificările sunt importante, atât la partea frontală, cât şi la partea posterioară. Cea mai evidentă modificare e la nivelul farurilor, care nu mai sunt atât de ascuţite. Totodată, şi stopurile au fost redesenate, iar grila radiatorului a fost adusă la zi. Se văd efectele limbajului de design „Nagare Flow”, chiar dacă nu atât de pregnant ca la Mazda5.

Pentru noul model vor fi disponibile 6 motorizări, 3 pe benzină şi 3 diesel. Propulsorul turbo pe motorină de 2,2 litri va fi comercializat în trei trepte de putere, între 129 şi 180 cai-putere. În ceea ce priveşte „benzinarele”, cele de 1,8 şi 2,5 litri primesc un plus de putere, în timp ce noul motor de 2,0 litri cu injecţie directă este mai economic şi mai ecologic decât predecesorul său, fiind cuplat la o transmisie automată cu cinci trepte, special concepută pentru acesta.

Mazda susţine că şasiul a fost de asemenea îmbunătăţit, precum şi că au fost adoptate elemente noi de siguranţă, cum ar fi farurile adaptive şi sistemul de asistenţă la pornirea din rampă. Mazda6 facelift va fi disponibilă spre vânzare în Europa din această primăvară, în versiunile berlină, berlină cu cinci uşi şi break. Mai multe detalii tehnice în curând.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.