Mazda6 a ajuns deja la (primul) facelift

Versiunea facelift a berlinei de clasă medie Mazda6 va fi prezentată în premieră mondială în martie, la Salonul Auto de la Geneva. Oi fi eu demodat, dar nu e cam devreme pentru un facelift? Mai ales că maşina asta a fost lansată în urmă cu nici trei ani, în septembrie 2007. Şi „se ţine” încă foarte bine, după părerea mea. E unul dintre puţinele sedan-uri pe care chiar aş da banii – dacă i-aş avea, bineînţeles 🙂

Deci, ce s-a schimbat? Chiar dacă la o primă vedere nu sunt evidente, modificările sunt importante, atât la partea frontală, cât şi la partea posterioară. Cea mai evidentă modificare e la nivelul farurilor, care nu mai sunt atât de ascuţite. Totodată, şi stopurile au fost redesenate, iar grila radiatorului a fost adusă la zi. Se văd efectele limbajului de design „Nagare Flow”, chiar dacă nu atât de pregnant ca la Mazda5.

Pentru noul model vor fi disponibile 6 motorizări, 3 pe benzină şi 3 diesel. Propulsorul turbo pe motorină de 2,2 litri va fi comercializat în trei trepte de putere, între 129 şi 180 cai-putere. În ceea ce priveşte „benzinarele”, cele de 1,8 şi 2,5 litri primesc un plus de putere, în timp ce noul motor de 2,0 litri cu injecţie directă este mai economic şi mai ecologic decât predecesorul său, fiind cuplat la o transmisie automată cu cinci trepte, special concepută pentru acesta.

Mazda susţine că şasiul a fost de asemenea îmbunătăţit, precum şi că au fost adoptate elemente noi de siguranţă, cum ar fi farurile adaptive şi sistemul de asistenţă la pornirea din rampă. Mazda6 facelift va fi disponibilă spre vânzare în Europa din această primăvară, în versiunile berlină, berlină cu cinci uşi şi break. Mai multe detalii tehnice în curând.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *