McLaren a prezentat noul monopost MP4-25

După ce ieri Ferrari a dezvăluit noua maşină de Formula 1, astăzi a venit rândul marilor rivali, englezii de la McLaren. În buna tradiţie a echipei, monopostul se numeşte MP4-25 şi reţine culoarea argintie pe care a folosit-o în ultimii ani ani, chiar dacă „săgeţile argintii” de la Mercedes nu mai au aceeaşi implicare la echipă, concentrându-şi acum toate eforturile către propria echipă, Mercedes GP.

Cu toate acestea, Mercedes a rămas furnizorul de motoare al echipei McLaren. MP4-25 a fost prezentat presei la sediul din Marea Britanie al companiei Vodafone, din Newbury. Maşina diferă semnificativ de cea de anul trecut, iar asta se vede imediat în poze.

Capacul motorului are forma unei înotătoare de rechin, care se continuă până la eleronul din spate. Ceva asemănător a avut monopostul Red Bull anul trecut. O altă nouă trăsătură de design este „nasul” foarte înălţat, observat şi la noul Ferrari lansat ieri.

Fiecare an de Formula 1 vine cu un nou set de provocări în ceea ce priveşte regulamentul, iar 2010 nu face excepţie. Am conceput o maşină care exploatează conceptul difuzorului de aer dublu„, a declarat boss-ul echipei, Martin Whitmarsh. „Rămânem parteneri mândri ai Mercedes-Benz şi trebuie să ne ridicăm la nivelul maxim pentru a învinge echipa de uzină„, a adăugat englezul.


FIŞA TEHNICĂ MCLAREN MP4-25:

ŞASIU:
Monopost realizat din fibră de carbon şi încorporând structuri frontale şi laterale de impact
Amortizoare: Koni
Electronică: Unităţi de control McLaren Electronic Systems, care încorporează electronica pentru şasiu, motor şi culegere de date. Totodată, acestea gestionează panoul de bord electronic, controlul voltajului la alternator, senzorii, analiza datelor şi sistemele de telemetrie
Caroserie: Compozit din fibră de carbon. Capotă motor, pontoane laterale şi podea separate. „Nas” structural cu eleron faţă integrat.
Jante: Enkei
Etrieri şi pistonaşe: Akebono
Baterii: GS Yuasa Corporation
Direcţie: McLaren asistată electric
Instrumente: McLaren Electronic Systems

MOTOR:
Tip Mercedez-Benz FO 108X
Cilindree: 2,4 litri
Cilindri: 8
Rotaţie maximă: 18.000 rpm
Unghi cilindri: 90 grade
Supape: 32
Combustibil: ExxonMobil high performance fără plumb (5,75% biocombustibil)
Bujii: NGK de curse, special concepute pentru motorul Mercedes-Benz de Formula 1
Lubrifianţi: Mobil 1
Greutate motor: 95 kg (greutatea minimă admisă de FIA)

TRANSMISIE:
McLaren din compozit de fibră de carbon. Structură integrală de impact în partea din spate
Trepte: 7 + marşarier
Selectare trepte: McLaren seamless shift, operată manual fly-by-wire
Ambreiaj: carbon, operat manual fly-by-wire

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *