McLaren prezinta primul model de strada propriu dupa legendarul F1

mclaren6Ferrari a scăpat de Ron Dennis din Formula 1, însă britanicul va continua să le dea fiori reci pe şira spinării italienilor. Asta pentru că genialul manager conduce divizia nou-creată a McLaren, cea a maşinilor de stradă, iar în această calitate a prezentat deja primul proiect, unul extrem de promiţător.

La 11 ani de la încetarea producţiei supercar-ului F1, McLaren prezintă lumii pentru prima dată o maşină sport „mainstream”, denumită MP4-12C. Nu e prea digerabil numele, dar compensează prin substanţă. Coupe-ul cu motor amplasat central nu e la fel de radical ca F1, ci ţinteşte sportive mai „pământene”, gen Lamborghini Gallardo LP560, noul Ferrari 458 Italia sau Aston Martin Vantage. Asta în condiţiile în care este realizat 100% in-house de McLaren.

„Everything for a reason” – motto-ul McLaren

Britanicii au folosit la maximum expertiza din Formula 1. Începând cu designul, care nu conţine nici un element de decor, fiecare componentă având o funcţie clar definită. Caroseria a fost modelată astfel încât fluxul de aer să întâmpine cât mai puţină rezistenţă, de aici rezultând liniile pure, întrerupte doar de enormele prize de aer din lateral, amplasate chiar lângă motor pentru a asigura o răcire eficientă. Elementele impuse de aerodinamică sunt numeroase: „burta” maşinii perfect plană, difuzorul de aer spate, eleronul mobil (care se ridică în funcţie de viteză). Acesta din urmă are şi funcţia de aero-frână, în sensul că la o frânare de urgenţă eleronul se ridică la maximum pentru a opune rezistenţă la înaintare.

Şasiu din fibră de carbon

McLaren MP4-12C este primul automobil de serie din lume care foloseşte un şasiu din fibră de carbon compozit, realizat dintr-o singură bucată. Acesta oferă numeroase avantaje: greutate redusă, rigiditate torsională sporită, siguranţă (cockpit-ul e aproape indestructibil) şi durabilitate în timp. Şasiul se compune dintr-o celulă longitudinală din fibră de carbon, pe care sunt fixate motorul şi suspensia. Greutatea acestei celule, „MonoCell” cum o numeşte McLaren, este de doar 80 kilograme!

Motor V8 McLaren de 600 CP

Spre deosebire de F1, care avea un motor BMW, noua maşină este propulsată de un motor realizat chiar de McLaren. Este vorba de un V8 de 3,8 litri, „dopat” de două turbocompresoare, care produce 600 CP şi un cuplu maxim de 600 Nm, 80 la sută din valoarea cuplului fiind disponibilă de la 2000 rpm! McLaren susţine că emisiile de carbon raportate la numărul de cai-putere sunt cele mai mici dintre toate maşinile aflate pe piaţă, fie ele pe benzină, diesel sau hibride! Ca performanţe dinamice, e de aşteptat ca MP4-12C să atingă suta în sub 3 secunde şi o viteză maximă de peste 320 km-h.

Aşa cum era de aşteptat, maşina este înţesată de tehnologie şi inovaţii, comunicatul de presă fiind cel mai lung pe care l-am văzut eu până acum. Dintre acestea se remarcă sistemul Brake Steer, care frânează roata din interiorul virajului pentru a contracara subvirarea sau Pre-Cog, o funcţie a cutiei de viteze cu 7 trepte şi dublu-ambreiaj care permite preselectarea următoarei trepte de viteză prin deplasarea până la jumătate a padelei, după care motorul se pregăteşte de schimbarea în forţă a treptei.

Planul McLaren este de a asambla 1000 de unităţi în 2011, nivelul de preţ fiind estimat între 140.000-200.000 euro. Nu se poate mai devreme de 2011? Vă rugăm!

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *