McLaren prezinta primul model de strada propriu dupa legendarul F1

mclaren6Ferrari a scăpat de Ron Dennis din Formula 1, însă britanicul va continua să le dea fiori reci pe şira spinării italienilor. Asta pentru că genialul manager conduce divizia nou-creată a McLaren, cea a maşinilor de stradă, iar în această calitate a prezentat deja primul proiect, unul extrem de promiţător.

La 11 ani de la încetarea producţiei supercar-ului F1, McLaren prezintă lumii pentru prima dată o maşină sport „mainstream”, denumită MP4-12C. Nu e prea digerabil numele, dar compensează prin substanţă. Coupe-ul cu motor amplasat central nu e la fel de radical ca F1, ci ţinteşte sportive mai „pământene”, gen Lamborghini Gallardo LP560, noul Ferrari 458 Italia sau Aston Martin Vantage. Asta în condiţiile în care este realizat 100% in-house de McLaren.

„Everything for a reason” – motto-ul McLaren

Britanicii au folosit la maximum expertiza din Formula 1. Începând cu designul, care nu conţine nici un element de decor, fiecare componentă având o funcţie clar definită. Caroseria a fost modelată astfel încât fluxul de aer să întâmpine cât mai puţină rezistenţă, de aici rezultând liniile pure, întrerupte doar de enormele prize de aer din lateral, amplasate chiar lângă motor pentru a asigura o răcire eficientă. Elementele impuse de aerodinamică sunt numeroase: „burta” maşinii perfect plană, difuzorul de aer spate, eleronul mobil (care se ridică în funcţie de viteză). Acesta din urmă are şi funcţia de aero-frână, în sensul că la o frânare de urgenţă eleronul se ridică la maximum pentru a opune rezistenţă la înaintare.

Şasiu din fibră de carbon

McLaren MP4-12C este primul automobil de serie din lume care foloseşte un şasiu din fibră de carbon compozit, realizat dintr-o singură bucată. Acesta oferă numeroase avantaje: greutate redusă, rigiditate torsională sporită, siguranţă (cockpit-ul e aproape indestructibil) şi durabilitate în timp. Şasiul se compune dintr-o celulă longitudinală din fibră de carbon, pe care sunt fixate motorul şi suspensia. Greutatea acestei celule, „MonoCell” cum o numeşte McLaren, este de doar 80 kilograme!

Motor V8 McLaren de 600 CP

Spre deosebire de F1, care avea un motor BMW, noua maşină este propulsată de un motor realizat chiar de McLaren. Este vorba de un V8 de 3,8 litri, „dopat” de două turbocompresoare, care produce 600 CP şi un cuplu maxim de 600 Nm, 80 la sută din valoarea cuplului fiind disponibilă de la 2000 rpm! McLaren susţine că emisiile de carbon raportate la numărul de cai-putere sunt cele mai mici dintre toate maşinile aflate pe piaţă, fie ele pe benzină, diesel sau hibride! Ca performanţe dinamice, e de aşteptat ca MP4-12C să atingă suta în sub 3 secunde şi o viteză maximă de peste 320 km-h.

Aşa cum era de aşteptat, maşina este înţesată de tehnologie şi inovaţii, comunicatul de presă fiind cel mai lung pe care l-am văzut eu până acum. Dintre acestea se remarcă sistemul Brake Steer, care frânează roata din interiorul virajului pentru a contracara subvirarea sau Pre-Cog, o funcţie a cutiei de viteze cu 7 trepte şi dublu-ambreiaj care permite preselectarea următoarei trepte de viteză prin deplasarea până la jumătate a padelei, după care motorul se pregăteşte de schimbarea în forţă a treptei.

Planul McLaren este de a asambla 1000 de unităţi în 2011, nivelul de preţ fiind estimat între 140.000-200.000 euro. Nu se poate mai devreme de 2011? Vă rugăm!

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.