Mercedes, Audi si BMW au inceput cursa dezarmarilor

După ce ani la rând cele trei mărci premium germane s-au întrecut la numărul de cai-putere şi de cilindri, normele anti-poluare din ce în ce mai severe şi curentul eco îşi spun cuvântul şi în privinţa acestora. Mai mult, downsizing-ul a ajuns să afecteze modelele ce păreau până mai ieri intangibile: limuzinele din clasa de lux.

Primii sunt cei de la Mercedes-Benz. La Salonul Auto de la Paris de luna trecută, constructorul german a prezentat prima limuzină S-Class din istorie echipată cu un motor cu patru cilindri. Blasfemie sau nu, modelul S250 CDI Blue Efficiency are sub capotă un banal „patru în linie” de 2,2 litri, ce dezvoltă însă 204 CP şi un cuplu maxim de 500 Nm la 1.600 rpm. De unde se vede treaba că nu e chiar atât de banal.

Consum mediu de 5,7 litri. Pe un S-Class!

Cifrele se datorează supraalimentării, bineînţeles, tehnologia fără de care downsizing-ul nu prea ar fi posibil. Puterea şi cuplul dezvoltate sunt comparabile cu cele ale unui V6, însă, între noi fie vorba, sunetul scos de motor nu prea cred că se poate compara. Însă „sacrificiul” trecerii de la un V6 la un L4 are şi un revers benefic: S250 CDI consumă 5,7 litri/100 km şi emite 150 g de CO2/km. Ambele premiere absolute pentru o limuzină de lux. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h durează 8,2 secunde, iar viteza maximă a lui S250 CDI este de 240 km/h. Mai mult decât suficient pentru un om normal.

Dar de ce face acest gest tocmai Mercedes-Benz, brand-ul cel mai nobil (nu daţi cu pietre, e părerea mea) dintre cele trei? Există două motive principale: taxarea tot mai excesivă a maşinilor cu emisii poluante mari şi pierderea clienţilor afectaţi de criza economică. S250 CDI reprezintă arma cu care Mercedes-Benz încearcă să-şi convingă clienţii „sărăciţi” să nu treacă la un E-Class sau, (Doamne fereşte!) un C-Class. Preţul de 60.400 euro (fără TVA, Germania) îl face cel mai ieftin S-Class şi cu 3.700 euro mai accesibil decât V6-le diesel.

Ce fac rivalii?

Nu stau degeaba. Audi a anunţat de curând că va monta un motor cu patru cilindri pe limuzina A8, însă alături de acesta va pune şi unul electric. Asta pentru că inginerii din Ingolstadt nu cred că un „patru în linie” poate face faţă singur aşteptărilor de performanţă pe care le au clienţii de la o limuzină de lux. A8-ul hibrid va apărea pe piaţă în 2012, însă cu un an mai devreme va fi introdusă în gamă şi o versiune eco cu tracţiune faţă şi motor V6 diesel.

BMW vede downsizing-ul în clasa de lux în mod asemănător celor de la Audi, însă cu o (mare) diferenţă: nu va folosi motoare cu patru cilindri. Va rămâne la propulsoare cu şase şi opt cilindri, însă va coborî emisiile poluante şi consumul cu ajutorul motoarelor electrice. „Îmi place să vând modele Seria 7 cu şase şi opt cilindri. Ceea ce trebuie să oferim la aceste maşini în viitor este electrificarea„, a declarat boss-ul BMW, Norbert Reithofer la Salonul Auto de la Paris.

Acesta nu a dat nişte exemple concrete, însă e clar că BMW nu stă cu mâinile în sân. Dacă ne gândim că în 2013 va începe producţia în serie a hibridului sport Vision Efficient Dynamics, e clar că bavarezii au soluţii şi pentru Seria 7.

Nu ştiu ce părere aveţi voi despre subiectul ăsta, însă eu, dacă aş avea bani să-mi cumpăr un S-Class, sigur nu mi-aş lua unul cu patru cilindri.

Referinţe: Automotive News

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Mercedes, Audi si BMW au inceput cursa dezarmarilor”

  1. Pingback: Twitted by autoblogromania

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.