Mercedes-Benz a invins BMW in topul fiabilitatii realizat de ADAC

Ce-mi plac mie site-urile care dau copy/paste comunicatelor de presă primite de la producătorii și importatorii auto fără să le „rumege” câtuși de puțin. Despre ce vorbesc? BMW România a trimis ieri un comunicat de presă referitor la rezultatele grupului în testul de fiabilitate realizat anual de ADAC (Automobil Clubul German).

Acest studiu include numărul de defecţiuni înregistrate la fiecare 1.000 de automobile înmatriculate, precum şi cele mai frecvente probleme pe model și anul de fabricație. Statistica include automobilele fabricate între 2004 și 2009 inclusiv și nu ia în seamă modele cu mai puțin de 10.000 de înmatriculări pe an pe piața germană.

Dincolo de rezultatele incontestabile înregistrate de BMW, mi se pare de bun-simț ca un site auto să contextualizeze informația. OK, BMW a obținut două locuri întâi, în segmentul mic prin MINI și în cel al SUV-urilor, prin BWM X3 (cu X5 pe doi). Dar un jurnalist nu trebuie să se oprească la asta. O minimă curiozitate ar trebui să-l împingă să afle care au fost rezultatele la celelalte clase de automobile. Vi le spun eu.

La clasa mini, locul întâi l-a obținut tripleta formată din Toyota Aygo/Citroen C1/Peugeot 107, urmată de Fiat Panda și VW Fox (nu credeam să văd un Fiat în fața Volkswagen într-o statistică de fiabilitate (realizată, culmea, de germani).

În clasa compactă, Mercedes-Benz B-Klasse a câștigat detașat, urmat de Audi A3 și BMW Seria 1.

La mașini sport și cabrio, Mercedes-Benz SLK a luat primul loc, urmat de Mercedes-Benz CLK și Peugeot 207 CC.

La monovolume compacte, Citroen C4 Picasso a fost cel mai bun, învingând modele ca Seat Altea și VW Caddy.

La monovolume mari, VW Sharan/Seat Alhambra a învins Ford S-Max și Volkswagen Transporter.

În clasa mică, MINI a învins Ford Fusion și Mitsubishi Colt.

La clasa medie și mare (comasate), Mercedes-Benz C-Klasse a câștigat primul loc, învingând BMW Seria 3 și Audi A6.

La SUV-uri, BMW X3 a fost primul, urmat de BMW X5 și Nissan Qashqai.

Așadar, dacă tragem linie, nu BMW este cea mai titrată marcă a clasamentului, ci Mercedes-Benz, care a luat trei locuri întâi. Cam atât am avut de spus despre cum se minte prin omisiune.

PS: Ca să vedeți ce site-uri au preluat comunicatul fără să-l „mestece”dați un search pe google cu termenii „ADAC confirma fiabilitatea modelelor BMW”.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

4 comentarii la “Mercedes-Benz a invins BMW in topul fiabilitatii realizat de ADAC”

  1. De obicei publicatiile sau institutiile germane care fac astfel de topuri aduc pe primele locuri tot masinile germane. Se ”confunda” voit ,performantele cu fiabilitatea. Intreb eu : e oare mai fiabil un 320 sau C klasse decat ,sa zicem, Avensis ? Poate o fi fost,pana acum 6-7 ani !

  2. Pe site-ul de presa întotdeauna dau link-ul publicaţiei/organizaţiei care publică studiul. În cazul de faţă era un link la rezultatele ADAC.

    Tocmai ca sunt pe deplin de acord cu tine (suprinzător poate pentru un PR), dar o minimă „investigaţie” poate să aducă un plus de valoare pentru cititori.

  3. Sincer, BMW sunt niste masinii extraordinare, mai ales ca si motorizarii. Nu cred ca Mercedes poate sta in fata lor ca si motoare. Insa per total, BMW-urile fiine indreptate spre sportivitate si mai putin spre comfort(ca la Mercedes), au un mic dezavantaj, vorbin aici din perspectiva unui roman, ce locuieste in Romania si se lupta in fiecare zi cu gropile din aceasta tara.
    Ocolim o groapa, dam in alta si BMW stie sa transmita asta la nivelul soferului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *