Mercedes-Benz A45 AMG: 360 CP si tractiune integrala pentru rivalul lui BMW M135i si Audi RS3

Mercedes-Benz-A-45-AMG-17
Mercedes-Benz aduce la Salonul Auto de la Geneva cel mai puternic A-Class din istorie, noul A45 AMG, propulsat de un motor turbo pe benzină de 2,0 litri și 360 CP. Dacă vă întrebați de la ce vine 45, AMG aniversează în 2013 45 de ani de existență, așa că A45 AMG este cadoul pe care și-l oferă divizia de performanță a Mercedes-Benz.

40 CP peste M135i, 20 CP peste Audi RS3

Și ce cadou: 360 CP și 450 Nm dintr-un motor de 2 litri! Este cel mai puternic 4 în linie turbo din lume produs în serie. Iar această putere este eficient exploatată prin tracțiunea integrală AMG 4Matic, astfel că A45 AMG accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4,6 secunde (viteza maximă e limitată la 250 km/h). Mai mult, respectă deja normele Euro 6 și are un consum mediu declarat de 6,9 litri/100 km. Nu insist cu detalii tehnice, însă turbocompresorul de tip twin-scroll lucrează cu o presiune maximă de 1,8 bar, cea mai mare pentru un propulsor similar. Cel puțin până la apariția viitoarelor BMW Seria 1 M și Audi RS3, A45 AMG este cel mai puternic hot-hatch de pe piață.

A45 AMG vine și cu sistemul de evacuare dotat cu clapete controlate automat, care lasă zgomotul să iasă negâtuit atunci când pedala este apăsată puternic, dar totodată asigură o ambianță sonoră silențioasă la viteze de croazieră. Motorul asamblat manual este cuplat la o transmisie AMG Speedshift DCT-7 cu dublu-ambreiaj, cu șapte trepte și trei programe diferite, plus funcție Race Start pentru o plecare de pe loc fulminantă.

A45 AMG este echipat standard cu tracțiune integrală, distribuția puterii pe axe ajungând până la 50:50. În condiții normale însă, puterea este transmisă doar roților din față. Pentru exploatarea în siguranță maximă a puterii motorului, mașina este echipată cu ESP în trei trepte și cu o mulțime de alte sisteme de siguranță pentru care mi-ar trebui o oră să le enumăr. Și v-aș plictisi teribil.

Estetic, A45 AMG se diferențiază de celelalte A-Class printr-un pachet aerodinamic AMG, o grilă individualizată „twin-blade”, difuzor față, oglinzi laterale și ornamente praguri în nuanță gri mat. Jantele speciale pe 18 țoli și difuzorul de aer spate completează imaginea sportivă a „nervosului” A-Class.

La interior, Mercedes-Benz oferă, printre altele, scaune sport îmbrăcate în tapițerie din piele Artico, volan multifuncțional cu padele pentru schimbarea treptelor de viteză și bord decorat cu fibră de carbon. Concluzia? Îmi place, dar parcă și mai mult mi-ar plăcea un A45 AMG în trei uși…

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *