Mercedes-Benz A45 AMG: 360 CP si tractiune integrala pentru rivalul lui BMW M135i si Audi RS3

Mercedes-Benz-A-45-AMG-17
Mercedes-Benz aduce la Salonul Auto de la Geneva cel mai puternic A-Class din istorie, noul A45 AMG, propulsat de un motor turbo pe benzină de 2,0 litri și 360 CP. Dacă vă întrebați de la ce vine 45, AMG aniversează în 2013 45 de ani de existență, așa că A45 AMG este cadoul pe care și-l oferă divizia de performanță a Mercedes-Benz.

40 CP peste M135i, 20 CP peste Audi RS3

Și ce cadou: 360 CP și 450 Nm dintr-un motor de 2 litri! Este cel mai puternic 4 în linie turbo din lume produs în serie. Iar această putere este eficient exploatată prin tracțiunea integrală AMG 4Matic, astfel că A45 AMG accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4,6 secunde (viteza maximă e limitată la 250 km/h). Mai mult, respectă deja normele Euro 6 și are un consum mediu declarat de 6,9 litri/100 km. Nu insist cu detalii tehnice, însă turbocompresorul de tip twin-scroll lucrează cu o presiune maximă de 1,8 bar, cea mai mare pentru un propulsor similar. Cel puțin până la apariția viitoarelor BMW Seria 1 M și Audi RS3, A45 AMG este cel mai puternic hot-hatch de pe piață.

A45 AMG vine și cu sistemul de evacuare dotat cu clapete controlate automat, care lasă zgomotul să iasă negâtuit atunci când pedala este apăsată puternic, dar totodată asigură o ambianță sonoră silențioasă la viteze de croazieră. Motorul asamblat manual este cuplat la o transmisie AMG Speedshift DCT-7 cu dublu-ambreiaj, cu șapte trepte și trei programe diferite, plus funcție Race Start pentru o plecare de pe loc fulminantă.

A45 AMG este echipat standard cu tracțiune integrală, distribuția puterii pe axe ajungând până la 50:50. În condiții normale însă, puterea este transmisă doar roților din față. Pentru exploatarea în siguranță maximă a puterii motorului, mașina este echipată cu ESP în trei trepte și cu o mulțime de alte sisteme de siguranță pentru care mi-ar trebui o oră să le enumăr. Și v-aș plictisi teribil.

Estetic, A45 AMG se diferențiază de celelalte A-Class printr-un pachet aerodinamic AMG, o grilă individualizată „twin-blade”, difuzor față, oglinzi laterale și ornamente praguri în nuanță gri mat. Jantele speciale pe 18 țoli și difuzorul de aer spate completează imaginea sportivă a „nervosului” A-Class.

La interior, Mercedes-Benz oferă, printre altele, scaune sport îmbrăcate în tapițerie din piele Artico, volan multifuncțional cu padele pentru schimbarea treptelor de viteză și bord decorat cu fibră de carbon. Concluzia? Îmi place, dar parcă și mai mult mi-ar plăcea un A45 AMG în trei uși…

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.