Mercedes-Benz E-Class facelift: mai multa tehnologie, mai putina personalitate

Pe final de an, Mercedes-Benz ne arată facelift-ul Clasei E. O Clasă E care va fi mai greu de recunoscut pe stradă, pentru că nu mai are acei „patru ochi”, un element distinctiv al seriei, menținut de la apariția sa în 1995 și până în prezent. Că e bine sau rău, piața va decide, ce mi se pare mie e că E-Class pierde puțin din personalitate.

Noul E-Class va fi disponibil în premieră cu două „fețe”, la fel ca mezinul C-Class: una tradițională, cu masca clasică și steaua pe capotă (versiunile de bază și echiparea Elegance), precum și una sportivă, cu steaua integrată în masca radiatorului (versiunea Avantgarde).

Trecând peste design, pe care vă las să-l judecați voi, noul E-Class va prelua nu mai puțin de 11 sisteme noi sau optimizate de pe viitorul S-Class. Mercedes-Benz le reunește sub denumirea „intelligent drive”. Cunoscând puterea de inovație a mărcii, asta înseamnă că va fi unul dintre cele mai tehnologizate modele din clasa mare premium.

Să enumerăm aceste sisteme: Lane Keeping Assist (avertizează șoferul când schimbă banda de circulație fără să semnalizeze), comutarea automată a fazei scurte/lungi, un nou sistem de injecție pentru motoarele pe benzină cu patru cilindri denumit BlueDIRECT, Stereo Multi-Purpose Camera (camere video montate în zona oglinzilor retrovizoare care scanează tot ce se află în fața mașinii pe o rază de 50 de metri). Mai există Collision Prevention Assist, un sistem de avertizare bazat pe unde radar care reduce riscul de a lovi mașina care circulă în față sau Attention Assist, care monitorizează starea de oboseală a șoferului. Toate astea sunt standard.

Există și sisteme oferite opțional, cum ar fi Distronic Plus cu Steering Assist, care poate prelua conducerea mașinii în situații de mers bară la bară,  BAS Plus cu Junction Assist, care detectează mașini sau pietoni care trec prin fața mașinii și mărește automat puterea de frânare dacă șoferul apasă prea anemic frâna sau Pre-Safe Brake, care detectează pietonii și frânează automat mașina la viteze de până la 50 km/h. Dacă nu v-ați plictisit, există și Pre-Safe Plus, care anticipă o coliziune din spate și avertizează șoferul mașinii din spate prin aprinderea cu intensitate a stopurilor de frână. Dacă totuși accidentul se întâmplă, Pre-Safe Plus poate aplica frâna de mână pentru evitarea unor accidente secundare.

Mai sunt câteva sisteme similare dar mă ia somnul. Oricum, ați prins ideea: șoferul viitorului va fi un molâu care va delega tot mai multe din responsabilitățile lui către mașină (cam la fel cum face România cu U.E.). Despre interiorul noului E-Class, pozele vorbesc mai bine decât pot eu s-o fac. Încerc însă: e absolut superb.

Mai jos aveți și lista de motorizări, toate dotate cu sistem Eco start/stop (ultimele două fotografii din galeria foto).

 

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Mercedes-Benz E-Class facelift: mai multa tehnologie, mai putina personalitate”

  1. Eu cred că nu arată deloc rău, deşi ai parţial dreptate, pierde din personalitate. În schimb, deşi iubesc tehnologia, mă întreb cine poate reţin atâtea sisteme de siguranţă şi dacă o faci, cât timp îţi ia să te obişnuieşti cu ele. O să ajungem să ne conducă maşina pe noi şi să pierdem din plăcerea şofatului.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.