Mercedes Clasa S facelift: luxul adus la zi

s-class1Să faci ceva mai bun din ceva deja foarte bun este extrem de greu. Dar asta încearcă Mercedes-Benz cu limuzina S-Class pe care a trecut-o printr-un proces de întinerire, ca reacţie la apariţia în noiembrie 2008 a noului BMW Seria 7 şi ca măsură de precauţie pentru noul Audi A8, care va fi lansat în toamnă la Salonul Auto de la Frankfurt.

Deja o maşină superbă, S-Class nu avea nevoie de retuşuri importante. Asta s-au gândit şi cei de la Mercedes, care nu s-au putut însă abţine să adopte LED-urile la luminile de poziţie şi la proiectoarele de ceaţă (Audi a început moda asta). Din păcate stopurile vechi, în care se intercalau două dungi vopsite în culoarea caroseriei, au fost înlocuite de unele banale. Spoilerele au fost uşor redesenate, la fel ca şi grila radiatorului, acum în formă de V în partea inferioară.

La interior, „nava spaţială” a primit noi jucării: un display color de 6,5 inch, un sistem COMAND revizuit, dar şi sisteme de siguranţă care au debutat pe noul E-Class. De exemplu, Adaptive Highbeam Assist, care dă pe fază scurtă dacă tu uiţi să faci asta. Sau Lane Keeping Assist, care te trage de urechi dacă ieşi de pe banda ta fără să semnalizezi. Sau Active Body Control, care mai nou elimină neplăcerile cauzate de vântul lateral. Sau detectorul de oboseală (!!), care te avertizează dacă ai petrecut prea multe ore la volan. Adică a ajuns o maşină să-mi spună mie că sunt prea obosit să conduc? Ptiu, drace!

8,1 litri/100 km. Într-un S-Class pe benzină!

Pe lângă motorizările cunoscute, noul S-Class va avea pentru prima dată în gamă un hibrid. Este vorba de S400 Hybrid, care pune laolaltă un motor V6 de 3,5 litri pe benzină şi un motor electric legat la o baterie Li-Ion de 120 V. Primul dezvoltă 275 cai-putere, al doilea doar 20. Eficienţa este însă de invidiat: doar 8,1 l/100 km consum mediu, Mercedes susţinând că S400 Hybrid este cea mai economică limuzină de lux din lume cu motor pe benzină. Cum au reuşit asta?

Motorul electric are funcţii multiple: îl porneşte pe cel termic, menţine în funcţiune direcţia asistată şi aerul condiţionat, dar joacă şi rol de generator, reîncărcând bateria. Spre deosebire de alte modele hibride, la Mercedes motorul electric nu deplasează singur maşina. Motorul pe benzină se opreşte doar când maşina staţionează sau la viteze mai mici de 15 km/h, pe decelerare. Chiar dacă vorbim de un hibrid, performanţele dinamice nu sunt afectate: acceleraţia de la 0 la 100 km/h durează doar 7,2 secunde. Doar diesel-ul 350 CDI BlueEfficiency (235 CP)  întrece hibridul la consum, cu ai săi 7,6 litri/100 km.

Vânzările noului S-Class încep în iunie.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *