Mercedes E63 AMG: foto si informatii oficiale

e63amg1Ce e mai tare decât un Mercedes? Un Mercedes AMG, desigur. Cea mai recentă creaţie a inginerilor de la AMG se numeşte E63 AMG şi vine cu 525 cai-putere, fiind peste rivalii BMW M5 (507 CP) şi Jaguar XFR (510 CP), dar sub Audi RS6, cu cei 579 CP de provenienţă Lamborghini. Chiar şi aşa, E63 AMG îşi egalează adversarul din Ingolstadt la acceleraţia de la 0 la 100 km/h, realizând sprintul în doar 4,5 secunde. De unde se vede clar că important e nu doar câţi căluţi ai sub capotă, ci cum îi pui în valoare.

12,6 litri/100 km

Faţă de vechiul E63 AMG, noul model afişează performanţe identice: aceeaşi acceleraţie, aceeaşi viteză maximă (250 km/h limitată electronic), în ciuda celor 11 cai-putere în plus. Şi cuplul maxim a rămas acelaşi: 630 Nm. Mercedes se laudă însă cu consumul de combustibil (e clar că suntem în criză), mai scăzut cu 12 procente la noua generaţie. Mai precis, 12,6 litri/100 km, în regim mixt. Doar Jaguar XFR declară un consum mediu mai scăzut, de 12,5 litri/100 km.

Cutie secvenţială cu 7 trepte

E63 AMG este dotat cu o transmisie secvenţială cu şapte trepte, Speedshift MCT pe numele ei, mai uşoară şi mai eficientă decât cea anterioară. Există patru moduri de funcţionare: Controlled Efficiency, Sport, Sport Plus şi Manual. În modul Manual, treptele se schimbă în 100 milisecunde, în timp ce în Controlled Efficiency se pune accentul pe consum, cutia schimbând treptele la turaţii mai joase.

Vine la vară

Ca de obicei, inginerii de la AMG au făcut modificări substanţiale la suspensie pentru ca trenul de rulare să-i facă faţă „monstrului” V8 de 6,2 litri de sub capotă. Un alt atu este sistemul „AMG Ride Control”, care variază automat tăria amortizoarelor, ceea ce face din E63 AMG un animal versatil, la fel de bine adaptat pe autostradă sau pe circuit. Vânzările încep în august, la un preţ pe care Mercedes nu s-a deranjat să îl anunţe. Chiar, interesează pe cineva?

Foto: Mercedes-Benz

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *