Mercedes E63 AMG: foto si informatii oficiale

e63amg1Ce e mai tare decât un Mercedes? Un Mercedes AMG, desigur. Cea mai recentă creaţie a inginerilor de la AMG se numeşte E63 AMG şi vine cu 525 cai-putere, fiind peste rivalii BMW M5 (507 CP) şi Jaguar XFR (510 CP), dar sub Audi RS6, cu cei 579 CP de provenienţă Lamborghini. Chiar şi aşa, E63 AMG îşi egalează adversarul din Ingolstadt la acceleraţia de la 0 la 100 km/h, realizând sprintul în doar 4,5 secunde. De unde se vede clar că important e nu doar câţi căluţi ai sub capotă, ci cum îi pui în valoare.

12,6 litri/100 km

Faţă de vechiul E63 AMG, noul model afişează performanţe identice: aceeaşi acceleraţie, aceeaşi viteză maximă (250 km/h limitată electronic), în ciuda celor 11 cai-putere în plus. Şi cuplul maxim a rămas acelaşi: 630 Nm. Mercedes se laudă însă cu consumul de combustibil (e clar că suntem în criză), mai scăzut cu 12 procente la noua generaţie. Mai precis, 12,6 litri/100 km, în regim mixt. Doar Jaguar XFR declară un consum mediu mai scăzut, de 12,5 litri/100 km.

Cutie secvenţială cu 7 trepte

E63 AMG este dotat cu o transmisie secvenţială cu şapte trepte, Speedshift MCT pe numele ei, mai uşoară şi mai eficientă decât cea anterioară. Există patru moduri de funcţionare: Controlled Efficiency, Sport, Sport Plus şi Manual. În modul Manual, treptele se schimbă în 100 milisecunde, în timp ce în Controlled Efficiency se pune accentul pe consum, cutia schimbând treptele la turaţii mai joase.

Vine la vară

Ca de obicei, inginerii de la AMG au făcut modificări substanţiale la suspensie pentru ca trenul de rulare să-i facă faţă „monstrului” V8 de 6,2 litri de sub capotă. Un alt atu este sistemul „AMG Ride Control”, care variază automat tăria amortizoarelor, ceea ce face din E63 AMG un animal versatil, la fel de bine adaptat pe autostradă sau pe circuit. Vânzările încep în august, la un preţ pe care Mercedes nu s-a deranjat să îl anunţe. Chiar, interesează pe cineva?

Foto: Mercedes-Benz

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.