Mercedes-Benz a oferit presei primele fotografii ale noului E-Class în versiunea pentru familii cu multe bagaje. Adică break-ul, care va fi lansat oficial luna viitoare, la Salonul Auto de la Frankfurt şi va fi comercializat din noiembrie.
Aşa cum era de aşteptat, la capitolul design lucrurile sunt deja cunoscute. Chiar dacă puteau aduce ceva nou la partea din spate, designerii Mercedes au mers pe o reţetă sigură: stopurile sunt aproape identice cu cele de la berlină (doar un pic mai ascuţite), iar linia caroseriei în zona spatelui preia stilul lui C-Class break. Şi nu e nimic rău în asta: break-ul Clasei E arată foarte bine, lăsând în urmă aspectul „utilitar” al ultimelor două generaţii. Ceea ce nu înseamnă că Mercedes a sacrificat spaţiul. Ba bine că nu.
Portbagaj fără sfârşit
Aşa cum cere tradiţia modelelor combi ale clasei E, noul break e unul mare, având 4,9 metri lungime şi un volum de încărcare uriaş, de 695 litri (1.950 litri cu bancheta spate rabatată). Asta în condiţiile în care BMW Seria 5 Touring are un portbagaj de 500 litri, iar Audi A6 Avant de 565 litri… Volumul imens al portbagajului permite (dacă se comandă opţional) chiar şi montarea unei a treia banchete cu două locuri în portbagaj.
Bineînţeles, break-ul preia toate inovaţiile şi sistemele electronice de la berlină. Şi chiar mai mult decât atât, E-Class Estate dispune standard, pe toate versiunile, de suspensie pneumatică, precum şi de sistemul Easy-Pack, care constă în acţionarea electrică a portierei spate şi a banchetei spate (pentru rabatare).
Gamă completă de motorizări
La lansare, E-Class break va fi disponibil cu cinci motorizări, două pe benzină (de 292 şi de 388 CP) şi trei diesel (170, 204 şi 231 CP), toate în combinaţie cu tracţiunea spate. Din 2010 va intra în gamă încă un diesel, de 136 CP, precum şi trei noi „benzinare” de 184, 204 şi 272 CP, ultimul în configuraţie cu tracţiune integrală. Tot atunci şi cel mai puternic diesel (E350 CDI de 231 CP) va putea fi comandat cu tracţiune 4×4.