Mercedes prezinta noul break al Clasei E

E-Classbreak2Mercedes-Benz a oferit presei primele fotografii ale noului E-Class în versiunea pentru familii cu multe bagaje. Adică break-ul, care va fi lansat oficial luna viitoare, la Salonul Auto de la Frankfurt şi va fi comercializat din noiembrie.

Aşa cum era de aşteptat, la capitolul design lucrurile sunt deja cunoscute. Chiar dacă puteau aduce ceva nou la partea din spate, designerii Mercedes au mers pe o reţetă sigură: stopurile sunt aproape identice cu cele de la berlină (doar un pic mai ascuţite), iar linia caroseriei în zona spatelui preia stilul lui C-Class break. Şi nu e nimic rău în asta: break-ul Clasei E arată foarte bine, lăsând în urmă aspectul „utilitar” al ultimelor două generaţii. Ceea ce nu înseamnă că Mercedes a sacrificat spaţiul. Ba bine că nu.

Portbagaj fără sfârşit

Aşa cum cere tradiţia modelelor combi ale clasei E, noul break e unul mare, având 4,9 metri lungime şi un volum de încărcare uriaş, de 695 litri (1.950 litri cu bancheta spate rabatată). Asta în condiţiile în care BMW Seria 5 Touring are un portbagaj de 500 litri, iar Audi A6 Avant de 565 litri… Volumul imens al portbagajului permite (dacă se comandă opţional) chiar şi montarea unei a treia banchete cu două locuri în portbagaj.

Bineînţeles, break-ul preia toate inovaţiile şi sistemele electronice de la berlină. Şi chiar mai mult decât atât, E-Class Estate dispune standard, pe toate versiunile, de suspensie pneumatică, precum şi de sistemul Easy-Pack, care constă în acţionarea electrică a portierei spate şi a banchetei spate (pentru rabatare).

Gamă completă de motorizări

La lansare, E-Class break va fi disponibil cu cinci motorizări, două pe benzină (de 292 şi de 388 CP) şi trei diesel (170, 204 şi 231 CP), toate în combinaţie cu tracţiunea spate. Din 2010 va intra în gamă încă un diesel, de 136 CP, precum şi trei noi „benzinare” de 184, 204 şi 272 CP, ultimul în configuraţie cu tracţiune integrală. Tot atunci şi cel mai puternic diesel (E350 CDI de 231 CP) va putea fi comandat cu tracţiune 4×4.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *