Mercedes SL 63 AMG, noul safety-car din Formula 1

safetycar11.jpgProaspăt restilizat şi prezentat la Geneva, Mercedes SL îşi arată încă o faţă a personalităţii, aceea de „paznic” pentru maşinile de Formula 1. O dată realizat facelift-ul la modelul de serie, germanii au modificat imediat şi safety-car-ul din Formula 1. Astfel, noul SL 63 AMG l-a înlocuit pe CLK 63 AMG.

Faţă de SL63 AMG de stradă, maşina care joacă rolul de safety-car în Formula 1 are câteva modificări importante, fiind mai apropiată de o maşină de curse. Astfel, mecanismul electric de deschidere a plafonului şi materialele de insonorizare au fost înlăturate, iar partea din faţă a caroseriei şi capacul portbagajului sunt din carbon. S-au câştigat astfel 220 kilograme, safety-car-ul cântărind 1.750 kg.

safetycar1.jpg

Inginerii de la AMG au îmbunătăţit totodată aerodinamica şi sistemul de răcire, iar eşapamentul a fost eliberat de restricţii, pentru ca motorul V8 de 525 cai-putere să încânte spectatorii cu tonalitatea sa de tenor. Discurile de frână au discuri de 360 mm pe faţă şi 390 mm pe spate, iar roţile sunt de 19 ţoli. Ca noutate pentru acest an, safety-car-ul primeşte 672 de LED-uri în jurul numărului de înmatriculare din spate. Un pic de bling-bling, ca să nu uităm cine sunt clienţii majoritari de SL 63 AMG…

safetycar2.jpg

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.