Mercedes SL 63 AMG, noul safety-car din Formula 1

safetycar11.jpgProaspăt restilizat şi prezentat la Geneva, Mercedes SL îşi arată încă o faţă a personalităţii, aceea de „paznic” pentru maşinile de Formula 1. O dată realizat facelift-ul la modelul de serie, germanii au modificat imediat şi safety-car-ul din Formula 1. Astfel, noul SL 63 AMG l-a înlocuit pe CLK 63 AMG.

Faţă de SL63 AMG de stradă, maşina care joacă rolul de safety-car în Formula 1 are câteva modificări importante, fiind mai apropiată de o maşină de curse. Astfel, mecanismul electric de deschidere a plafonului şi materialele de insonorizare au fost înlăturate, iar partea din faţă a caroseriei şi capacul portbagajului sunt din carbon. S-au câştigat astfel 220 kilograme, safety-car-ul cântărind 1.750 kg.

safetycar1.jpg

Inginerii de la AMG au îmbunătăţit totodată aerodinamica şi sistemul de răcire, iar eşapamentul a fost eliberat de restricţii, pentru ca motorul V8 de 525 cai-putere să încânte spectatorii cu tonalitatea sa de tenor. Discurile de frână au discuri de 360 mm pe faţă şi 390 mm pe spate, iar roţile sunt de 19 ţoli. Ca noutate pentru acest an, safety-car-ul primeşte 672 de LED-uri în jurul numărului de înmatriculare din spate. Un pic de bling-bling, ca să nu uităm cine sunt clienţii majoritari de SL 63 AMG…

safetycar2.jpg

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *