Mercedes SLS AMG, urmasul retro al lui SLR

sls_amg1Aproape simultan cu prezentarea lui MP4-12C de către McLaren (care va înceta producţia supercar-ului SLR în uzina sa din Woking din primăvara lui 2010), Mercedes a dezvăluit primele poze şi informaţii cu urmaşul lui SLR.

Acesta se numeşte SLS AMG şi, din punctul de vedere al designului, este un tribut adus celebrului 300SL Gullwing din anii ’50. Fapt uşor de sesizat datorită sistemului de deschidere al portierelor, grilei radiatorului aproape identice, „branhiilor” de pe aripi sau lungimii capotei motorului. Personal, cred că designul retro în general s-a cam demodat, iar SLS AMG arată cam stângace la partea din spate şi la nivelul farurilor. În fine, de gustibus…

Produs de AMG

După cum o arată şi numele, SLS este realizat integral de divizia de performanţă AMG, fiind primul model realizat de la A la Z de către aceasta. Ce înseamnă asta? Powerrr, cum ar spune Jeremy Clarkson. Maşina este propulsată de un V8 aspirat de 6,2 litri şi 571 cai-putere şi un cuplu maxim de 650 Nm.

Suficient pentru ca SLS AMG să accelereze de la 0 la 100 km/h în doar 3,8 secunde şi să atingă o viteză maximă de 317 km/h. Pentru o maşină sport, noul Gullwing nu este tocmai uşor (1695 kg), însă distribuţia greutăţii este perfectă pentru o maşină cu tracţiune spate: 47% pe puntea faţă şi 53% pe cea posterioară. Aceasta datorită amplasării motorului în spatele axului faţă şi a cutiei de viteze pe axul spate.

SLS AMG putea fi însă şi mai greu, dacă Mercedes nu folosea structura din aluminiu pentru caroserie (aceasta are doar 241 kg) sau frânele ceramice, mai uşoare cu 40% decât cele convenţionale (McLaren crede exact invers).

Cutie cu dublu-ambreiaj şi 7 trepte

Apropo de transmisie, aceasta este de tip DSG, cu şapte trepte. Vitezele se pot schimba şi de la două padele din spatele volanului. Există trei programe ale cutiei: C (Controlled Efficiency – economic), S (sport), S+ (Sport plus) şi M (Manual). Pe lângă acestea, fanii plecărilor în forţă de la semafor vor aprecia sistemul Racestart, care manageriază Launch Control-ul.

Interior opulent

Ca orice Mercedes care se respectă, SLS AMG foloseşte la interior materiale de înaltă calitate, habitaclul fiind o adevărată „orgie” de piele, fibră de carbon şi aluminiu şlefuit. Totul în nuanţele şi combinaţiile dorite de client. SLS AMG va costa 177.310 euro (preţ de pornire Germania), dar bifarea opţionalelor de pe lunga listă oferită Mercedes poate urca preţul la peste 200.000 euro. Un fleac…

PS: Intraţi pe microsite-ul dedicat lui SLS AMG ca să vedeţi toate detaliile tehnice, să vă alegeţi culoarea preferată, jantele cele mai cool sau interiorul cel mai potrivit pentru SLS. Ca bonus, puteţi asculta motorul V8 în acţiune…

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.