Michelin a lansat oficial în România noua generație de pneuri Primacy 3, iar auto-blog.ro a fost la Arbanasi (în Bulgaria, nu în județul Buzău), locul ales de producătorul francez pentru a prezenta presei noul model de anvelopă Primacy 3. La „Primacy 3 Safety Trip” au fost prezenți și piloții Titi Aur, Alex Filip, Alina Bunica și Sebastian Barbu, care au oferit sfaturi de conducere preventivă jurnaliștilor și bloggerilor.
Pe o flotă formată din mai multe modele VW Golf VI, Jetta, Passat, CC, Touran, Audi A3 și Audi A6, invitații au avut ocazia să pună la treabă noile anvelope Primacy 3. Eu am condus doar VW CC, doar pe uscat, și pot să spun că nu prea am avut ce reproșa anvelopelor.
Bine, testul a constat doar în condusul pe drum public, pe traseul București – Giurgiu – Ruse – Veliko Târnovo – Arbanasi și retur, așa că nu am putut observa cum se comportă Primacy 3 la probe de frânare de urgență pe uscat/umed sau de evitare a unui obstacol pe uscat/umed, ca să nu mai vorbim de probe comparative cu alte modele de anvelope sau de condus la limită pe circuit. Cert e că sunt impecabile pe frânare, iar stabilitatea pe viraje este așa cum te-ai aștepta de la un pneu Michelin.
Din experiența avută cu Primacy 3 pe VW CC, un singur lucru mi s-a părut puțin deranjant – zgomotul la rulare. Aici însă intervin mai mulți factori: izolarea fonică a mașinii, care este bună la VW CC, însă nu la nivelul unui model premium, dar și suprafața de rulare, care pe traseul nostru a inclus multe tronsoane de asfalt cu rugozități, genul acela enervant de șosea cu pietricele mari. Așadar, nu am cum să spun cu exactitate cât din zgomotul la rulare se datorează anvelopelor. Cert e că nu mi s-au părut mai silențioase decât altele similare.
Succesorul gamei Primacy HP, Michelin Primacy 3 este o anvelopă poziționată sub Pilot Sport și Pilot Super Sport, așadar un pneu orientat nu atât către performanță, ci către siguranță. De altfel, 3-ul din denumire reprezintă cele trei capitole la care inginerii de la Michelin au acordat o atenție sporită: frânarea pe suprafețe uscate, frânarea pe suprafețe umede și virarea pe carosabil umed. Disponibilă doar pentru jante cu diametrul între 15 și 18 țoli, gama Primacy 3 este deja în oferta dealerilor Michelin.
Cam atât despre noua anvelopă, acum vă las să analizați niște statistici foarte interesante prezentate de Dominique Aimon, director de comunicare științifică și tehnică al Michelin Group. Așadar, câți dintre voi știați că:
– 20% din consumul de carburant al unui automobil se datorează cauciucurilor?
– forța de frecare la rulare întâmpinată de cauciucuri pe un drum cu pantă zero este echivalentă cu cea întâmpinată la urcarea unei rampe cu o înclinație de 1%?
– 70% din accidentele rutiere au loc pe carosabil uscat?
– 99% din accidentele care se petrec pe carosabil umed au loc pe porțiuni acoperite cu puțină apă?
– 60% din accidente au loc în orașe, la viteze reduse?
– 75% din accidente au loc pe drum drept?
– 25% din accidente au loc în viraje?
– anual 1,3 milioane de oameni își pierd viața în accidente rutiere?
– 61% din șoferii din Uniunea Europeană conduc cu presiune prea mică în pneuri?
– 6% din accidentele mortale din Europa se datorează anvelopelor uzate sau presiunii prea mici?
– dacă vă puneți pe mașină Michelin Primacy 3, producătorul susține că veți economisi 70 de litri de combustibil pentru fiecare anvelopă, pe întreaga durată de viață a acesteia (45.000 km)?
video prezentare primacy 3
http://www.youtube.com/watch?v=cXL7XwoI2ug&feature=plcp
„dacă vă puneți pe mașină Michelin Primacy 3, producătorul susține că veți economisi 70 de litri de combustibil pentru fiecare anvelopă, pe întreaga durată de viață a acesteia (45.000 km)?”
Acest anunt este o generalizare, si depinde foarte mult de stilul de condus al soferului. Aceste date au fost calculate la cele mai optime conditii posibile.
Ca design nu este o anvelopa foarte atragatoare, dar ma gandesc ca scopul lor nu a fost sa fac o anvelopa care sa arete bine pe masina parcata cu volanul tras :).