Mini Coupe, un artificiu reusit de marketing

Prin Mini Coupe, marca deţinută de BMW ne demonstrează cum se poate lansa un model nou cu cheltuieli minime. Căci dincolo de aspectul radical al caroseriei, acest nou Mini nu e altceva decât versiunea coupe a hatch-ului: stă pe aceeași platformă, preluând motorizările de la acesta din urmă, dar și interiorul. Până la bancheta din spate, care… nu există.

Să fim serioși, nici în Mini hatchback nu poți spune că bancheta din spate e utilizabilă pentru un adult „sănătos”. În plus, lipsa acesteia face ca Mini Coupe să dispună de un portbagaj de 280 litri, mai mult decât decent pentru un automobil de clasă mini (și coupe pe deasupra). Fără îndoială, elementul distinctiv al lui Mini Coupe este plafonul stil „cască” (chiar așa îl denumește Mini). Acesta pare că plutește, impresie datorată faptului că este vopsit în culori diferite față de restul caroseriei, în timp ce montanții A și C sunt de culoare neagră.

Prefigurat de conceptul cu același nume din 2009, Mini Coupe dispune de un șasiu mai „hardcore” decât hatchback-ul (de parcă era nevoie…), iar garda la sol este mai mică cu până la 52 mm (la modelul John Cooper Works). Primul coupe din istoria mărcii este totodată primul Mini care dispune de un eleron activ pentru a optimiza fluxul de aer la viteze mari, acesta ieșind în mod automat la peste 80 km/h din capacul portbagajului (dotare standard la modelul JCW).

211 CP are cea mai puternică versiune
Că tot l-am menționat pe John Cooper, modelul de top Mini Coupe care poartă numele tuner-ului oficial dispune de 211 cai-putere, furnizați de motorul BMW de 1,6 litri turboalimentat și care înglobează numeroase elemente derivate din motorsport. Cuplul maxim se situează la 260 Nm (disponibil între 2.000 și 5.100 rpm), însă pentru perioade scurte funcția overboost îl împinge către 280 Nm.

Inutil de spus că performanțele sunt demne de o „bombă pe roţi”. Acceleraţia de la 0 la 100 km/h durează doar 6,4 secunde, iar viteza maximă e de 240 km/h. Asta în condiţiile în care consumul mediu declarat al lui Mini John Cooper Works Coupe e de 7,1 litri/100 km. Celelalte motorizări disponibile pentru Mini Coupe sunt Cooper S (184 CP), Cooper (122 CP) şi Cooper SD (143 CP).

Ca orice Mini, şi Coupe-ul dispune de numeroase posibilităţi de personalizare, de la dungile duble de pe capotă, portbagaj şi bara spate, la noi modele de tapiţerii, oglinzi laterale într-o gamă largă de culori şi o listă lungă de opţionale. O mişcare inteligentă din partea celor de la Mini acest model, care pare destinat celor care consideră Mini hatch un model prea convenţional.

MOTORIZĂRI MINI COUPE:

MINI John Cooper Works Coupé:
Cilindree: 1.598 cmc, turbo
Putere maximă: 211 CP la 6.000 rpm
Cuplu maxim: 260 Nm la 2.000 – 5.100 rpm (280 Nm cu overboost la 1.700 – 4.500 rpm)
Acceleraţie 0-100 km/h: 6,4 secunde
Viteză maximă: 240 km/h
Consum mediu: 7,1 litri/100 km
Emisii CO2: 165 g/km

MINI Cooper S Coupé:
Cilindree: 1.598 cmc, turbo
Putere maximă: 184 CP la 5.500 rpm
Cuplu maxim: 240 Nm la 1.600 – 5.000 rpm (260 Nm cu overboost la 1.700 – 4.500 rpm)
Acceleraţie 0-100 km/h: 6,9 secunde
Viteză maximă: 230 km/h
Consum mediu: 5,8 litri/100 km
Emisii CO2: 136 g/km

MINI Cooper Coupé:
Cilindree: 1.598 cmc, aspirat
Putere maximă: 122 CP la 6.000 rpm
Cuplu maxim: 160 Nm la 4.250 rpm
Acceleraţie 0-100 km/h: 9 secunde
Viteză maximă: 204 km/h
Consum mediu: 5,4 litri/100 km
Emisii CO2: 127 g/km

MINI Cooper SD Coupé:
Cilindree: 1.995 cmc, turbo diesel commonrail
Putere maximă: 143 CP la 4.000 rpm
Cuplu maxim: 305 Nm la 1.750 – 2.700 rpm
Acceleraţie 0-100 km/h: 7,9 secunde
Viteză maximă: 216 km/h
Consum mediu: 4,3 litri/100 km
Emisii CO2: 114 g/km

DIMENSIUNI EXTERIOARE:

Lungime: 3.734 mm (Mini Cooper Coupe 3.728 mm)
Lăţime: 1.683 mm
Înălţime: 1.384 mm (Mini Cooper Coupe 1.378 mm)
Ampatament: 2.467 mm

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Mini Coupe, un artificiu reusit de marketing”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.