Mini introduce un diesel de 143 CP pe toate modelele

Cea mai nouă apariţie în gama constructorului britanic este un nou propulsor turbodiesel, de 2 litri şi 143 CP, ce îşi va face apariţia pe toate modelele din gamă: Mini hatch, Mini Cabrio, Clubman şi Countryman. Cel mai puternic diesel de până acum montat pe modelele Mini provine de la BMW, acelaşi propulsor echipând 118d, 318d şi X1 xDrive18d.

Motorul are patru cilindri în linie şi dezvoltă un cuplu maxim de 305 Nm, disponibil de la 1.750 până la 2.700 rpm. Modelele ce vor fi echipate cu noul propulsor vor fi vândute sub denumirea Cooper SD şi vor avea transmisie manuală cu şase trepte în dotarea standard. Opţional, va fi disponibilă şi o cutie automată, tot cu şase trepte.

Cum era de aşteptat, noul motor are performanţele cele mai bune pe cel mai mic Mini, acceleraţia de la 0 la 100 km/h realizându-se în 8,1 secunde, iar viteza maximă fiind de 215 km/h. Consumul mediu anunţat de constructor este de 4,3 litri/100 km, iar emisiile se ridică la 114 g CO2/km. În cazul versiunii decapotabile, cifrele sunt 8,7 secunde, 210 km/h, 4,5 litri/100 km şi 118 g/km (greutatea mai mare şi Cx-ul inferior sunt de vină).

Mini Clubman Cooper SD atinge suta în 8,6 secunde, are viteza maximă identică celei de la hatch (215 km/h) şi consumă 4,4 litri/100 km (emisii 115 g/km). În fine, crossoverul Countryman se dovedeşte cel mai lent: 0-100 în 9,3 secunde, 198 km/h şi 4,6 litri/100 km (122 g/km). Asta în cazul versiunii cu două roţi motrice, cifrele pentru versiunea cu tracţiune integrală ALL4 fiind următoarele: 9,4 secunde, 195 km/h, 4,9 litri/100 km şi 130 g/km.

Toate versiunile sunt dotate cu echivalentul pachetului „Efficient Dynamics” de la BMW, sistemul de recuperare a energiei rezultate la frânare şi funcţia start-stop fiind cele mai importante componente. Vânzările noilor Mini Cooper SD vor începe în primăvară, după premiera de la Salonul Auto de la Geneva.

La final, o părere personală: dacă puneţi pe primul plan comportamentul dinamic al maşinii, alegeţi Mini Cooper sau Cooper S. Motoarele diesel sunt mai grele, iar asta afectează dinamica în viraje, tendinţele subviratorii fiind mult mai mari. În rest, văd acest nou diesel ca o opţiune excelentă în primul rând pentru Countryman.

Foto: MINI

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.