Cea mai nouă apariţie în gama constructorului britanic este un nou propulsor turbodiesel, de 2 litri şi 143 CP, ce îşi va face apariţia pe toate modelele din gamă: Mini hatch, Mini Cabrio, Clubman şi Countryman. Cel mai puternic diesel de până acum montat pe modelele Mini provine de la BMW, acelaşi propulsor echipând 118d, 318d şi X1 xDrive18d.
Motorul are patru cilindri în linie şi dezvoltă un cuplu maxim de 305 Nm, disponibil de la 1.750 până la 2.700 rpm. Modelele ce vor fi echipate cu noul propulsor vor fi vândute sub denumirea Cooper SD şi vor avea transmisie manuală cu şase trepte în dotarea standard. Opţional, va fi disponibilă şi o cutie automată, tot cu şase trepte.
Cum era de aşteptat, noul motor are performanţele cele mai bune pe cel mai mic Mini, acceleraţia de la 0 la 100 km/h realizându-se în 8,1 secunde, iar viteza maximă fiind de 215 km/h. Consumul mediu anunţat de constructor este de 4,3 litri/100 km, iar emisiile se ridică la 114 g CO2/km. În cazul versiunii decapotabile, cifrele sunt 8,7 secunde, 210 km/h, 4,5 litri/100 km şi 118 g/km (greutatea mai mare şi Cx-ul inferior sunt de vină).
Mini Clubman Cooper SD atinge suta în 8,6 secunde, are viteza maximă identică celei de la hatch (215 km/h) şi consumă 4,4 litri/100 km (emisii 115 g/km). În fine, crossoverul Countryman se dovedeşte cel mai lent: 0-100 în 9,3 secunde, 198 km/h şi 4,6 litri/100 km (122 g/km). Asta în cazul versiunii cu două roţi motrice, cifrele pentru versiunea cu tracţiune integrală ALL4 fiind următoarele: 9,4 secunde, 195 km/h, 4,9 litri/100 km şi 130 g/km.
Toate versiunile sunt dotate cu echivalentul pachetului „Efficient Dynamics” de la BMW, sistemul de recuperare a energiei rezultate la frânare şi funcţia start-stop fiind cele mai importante componente. Vânzările noilor Mini Cooper SD vor începe în primăvară, după premiera de la Salonul Auto de la Geneva.
La final, o părere personală: dacă puneţi pe primul plan comportamentul dinamic al maşinii, alegeţi Mini Cooper sau Cooper S. Motoarele diesel sunt mai grele, iar asta afectează dinamica în viraje, tendinţele subviratorii fiind mult mai mari. În rest, văd acest nou diesel ca o opţiune excelentă în primul rând pentru Countryman.
Foto: MINI