Mini introduce un diesel de 143 CP pe toate modelele

Cea mai nouă apariţie în gama constructorului britanic este un nou propulsor turbodiesel, de 2 litri şi 143 CP, ce îşi va face apariţia pe toate modelele din gamă: Mini hatch, Mini Cabrio, Clubman şi Countryman. Cel mai puternic diesel de până acum montat pe modelele Mini provine de la BMW, acelaşi propulsor echipând 118d, 318d şi X1 xDrive18d.

Motorul are patru cilindri în linie şi dezvoltă un cuplu maxim de 305 Nm, disponibil de la 1.750 până la 2.700 rpm. Modelele ce vor fi echipate cu noul propulsor vor fi vândute sub denumirea Cooper SD şi vor avea transmisie manuală cu şase trepte în dotarea standard. Opţional, va fi disponibilă şi o cutie automată, tot cu şase trepte.

Cum era de aşteptat, noul motor are performanţele cele mai bune pe cel mai mic Mini, acceleraţia de la 0 la 100 km/h realizându-se în 8,1 secunde, iar viteza maximă fiind de 215 km/h. Consumul mediu anunţat de constructor este de 4,3 litri/100 km, iar emisiile se ridică la 114 g CO2/km. În cazul versiunii decapotabile, cifrele sunt 8,7 secunde, 210 km/h, 4,5 litri/100 km şi 118 g/km (greutatea mai mare şi Cx-ul inferior sunt de vină).

Mini Clubman Cooper SD atinge suta în 8,6 secunde, are viteza maximă identică celei de la hatch (215 km/h) şi consumă 4,4 litri/100 km (emisii 115 g/km). În fine, crossoverul Countryman se dovedeşte cel mai lent: 0-100 în 9,3 secunde, 198 km/h şi 4,6 litri/100 km (122 g/km). Asta în cazul versiunii cu două roţi motrice, cifrele pentru versiunea cu tracţiune integrală ALL4 fiind următoarele: 9,4 secunde, 195 km/h, 4,9 litri/100 km şi 130 g/km.

Toate versiunile sunt dotate cu echivalentul pachetului „Efficient Dynamics” de la BMW, sistemul de recuperare a energiei rezultate la frânare şi funcţia start-stop fiind cele mai importante componente. Vânzările noilor Mini Cooper SD vor începe în primăvară, după premiera de la Salonul Auto de la Geneva.

La final, o părere personală: dacă puneţi pe primul plan comportamentul dinamic al maşinii, alegeţi Mini Cooper sau Cooper S. Motoarele diesel sunt mai grele, iar asta afectează dinamica în viraje, tendinţele subviratorii fiind mult mai mari. În rest, văd acest nou diesel ca o opţiune excelentă în primul rând pentru Countryman.

Foto: MINI

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *