MINI revine in WRC. Urmeaza Volkswagen?

Celebrele victorii ale celor de la MINI în Raliul Monte Carlo s-ar putea repeta din 2011. Asta pentru că marca aflată sub tutela BMW şi-a anunţat participarea oficială anul viitor în Campionatul Mondial de Raliuri, prin modelul Countryman WRC dezvoltat de specialiştii de la Prodrive.

Decizia celor de la MINI coincide cu schimbarea de regulament în WRC, menită să facă această competiţie mult mai ieftină pentru participanţi. Astfel, din 2011 maşinile de grupa WRC vor folosi motoare turbo de 1,6 litri în locul celor actuale de 2,0 litri. Practic, actualele maşini Super 2000 vor putea fi transformate în maşini de WRC prin montarea unui kit care cuprinde motorul turbo de 1,6 litri şi aripile spate modificate.

În 2011 MINI doar va testa apele, urmând ca din 2012 să facă program complet în WRC, planurile companiei incluzând o implicare pe mai mulţi ani în acest sport.

Testele cu Countryman WRC vor începe în toamnă, însă la acest proiect se lucrează încă din 2009. La capitolul piloţi se vehiculează numele lui Marcus Gronholm şi al lui Kris Meeke. Prodrive se va ocupa de logistică, echipa britanică revenind astfel în WRC după retragerea din 2008 provocată de ieşirea celor de la Subaru din campionat.

Schimbările de regulament se pare că vor atrage şi alte nume mari în WRC, în ultimul timp vorbindu-se de o posibilă intrare a celor de la VW, prin modelul Scirocco, din 2012.

Sursa: Autocar

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.