MINI revine in WRC. Urmeaza Volkswagen?

Celebrele victorii ale celor de la MINI în Raliul Monte Carlo s-ar putea repeta din 2011. Asta pentru că marca aflată sub tutela BMW şi-a anunţat participarea oficială anul viitor în Campionatul Mondial de Raliuri, prin modelul Countryman WRC dezvoltat de specialiştii de la Prodrive.

Decizia celor de la MINI coincide cu schimbarea de regulament în WRC, menită să facă această competiţie mult mai ieftină pentru participanţi. Astfel, din 2011 maşinile de grupa WRC vor folosi motoare turbo de 1,6 litri în locul celor actuale de 2,0 litri. Practic, actualele maşini Super 2000 vor putea fi transformate în maşini de WRC prin montarea unui kit care cuprinde motorul turbo de 1,6 litri şi aripile spate modificate.

În 2011 MINI doar va testa apele, urmând ca din 2012 să facă program complet în WRC, planurile companiei incluzând o implicare pe mai mulţi ani în acest sport.

Testele cu Countryman WRC vor începe în toamnă, însă la acest proiect se lucrează încă din 2009. La capitolul piloţi se vehiculează numele lui Marcus Gronholm şi al lui Kris Meeke. Prodrive se va ocupa de logistică, echipa britanică revenind astfel în WRC după retragerea din 2008 provocată de ieşirea celor de la Subaru din campionat.

Schimbările de regulament se pare că vor atrage şi alte nume mari în WRC, în ultimul timp vorbindu-se de o posibilă intrare a celor de la VW, prin modelul Scirocco, din 2012.

Sursa: Autocar

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *