Mini Roadster: officially… gay


După Mini Coupe, englezii de la Munchen au dezvăluit şi versiunea topless, denumită Roadster. Pentru aceia dintre voi care sunt foarte nedumeriţi, trebuie să vă spun că e un model nou, chiar dacă arată exact la fel ca Mini Cabriolet. O privire mai atentă va desluşi însă că este vorba de un roadster (are doar două locuri), pe când Mini Cabriolet are patru, cel puţin pe talon. În plus, Mini Roadster are o linie mai armonioasă, designerii reuşind să ascundă pavilionul textil în portbagaj, spre deosebire de Mini Cabriolet la care acesta se află la vedere atunci când este pliat.

Evident, partea tehnică este identică cu cea de la Coupe: 211 CP pentru brutala versiune John Cooper Works, 184 CP pentru Cooper S, 122 CP pentru Cooper şi 143 CP pentru diesel-ul Cooper SD. Performanţele sunt uşor diluate față de Coupe, însă trebuie să fii chiar pilot profesionist să sesizezi asta la volan: JCW Roadster şi Cooper S sunt mai lente cu 0,1 secunde decât Coupe-ul la sprintul de la 0 la 100 km/h, în timp ce Cooper şi Cooper  SD sunt mai „leneşe” cu 0,2 secunde faţă de versiunile similare de la Coupe.

Maşina arată bine, e mai dinamică decât Mini Cabrio (atât vizual cât şi din punctul de vedere al performanţelor, având inclusiv garda la sol coborâtă cu 20 mm). La asta se adaugă un portbagaj mai mult decât decent pentru această clasă, cu o capacitate de 240 litri, aproape dublu decât cel al lui Cabrio! Toate bune şi frumoase, însă o chestie mi se pare revoluționară la mașina asta. Nu, nu e preţul: la fel ca toate Mini-urile şi acesta îi va ustura rău la buzunar pe viitorii posesori.

Altceva mi se pare foarte interesant: din modul cum prezintă maşina cei de la Mini (în pozele de presă apar doar bărbați… veseli), e clar că se adresează în special unei nişe a clientelei masculine. E clar că e o strategie de marketing asumată de Mini. Nu ne mai rămâne decât să așteptăm decernarea premiilor „Gay Car of the Year 2012”. Pariez că Mini Roadster va fi printre finaliste. Ar fi păcat să nu se întâmple aşa după toate eforturile depuse de constructor 🙂

Foto: Mini

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “Mini Roadster: officially… gay”

  1. arata bine…..dar arata bine pentru o fata…nu ai cum sa ai muschii aia si masina aia…si cabrio 😛

  2. Si in reclama pentru TV apar 2 tipi: http://www.youtube.com/watch?&v=v04D-53Lh5M#!

    Tind sa cred ca vor sa le transmita barbatilor ca e k sa conduci un mini decapotabil si sa te bucuri de masina alaturi de un prieten 🙂

    Ca fost detinator de Mini, mi se pare ciudat mesajul pe care il transmit, nu e ca si cum romanii nu se uita ciudat la un barbat care conduce o astfel de masina

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *