Mini Rocketman Concept: asa va arata succesorul spiritual al primului Mini


Mini va prezenta la Geneva un concept de automobil „mini”, de numai 3,4 metri lungime, cu 35 cm mai lung decât creaţia lui Sir Alec Issigonis din 1959. Acest model prefigurează un viitor model entry-level pentru marca britanică, ce ar urma să rivalizeze cu Toyota iQ începând din 2013. Apropo de mini-ul japonez, Rocketman adoptă acelaşi sistem 3+1 de aranjare a scaunelor.

Rocketman Concept oferă totodată şi indicii despre viitorul design al modelelor MINI, cum ar fi grila impozantă care integrează luminile de ceaţă sau farurile al căror contur e format din LED-uri. Prototipul este construit pe un şasiu monococ din fibră de carbon, plafonul fiind susţinut de o structură din acelaşi material.

Spaţiul în spate este foarte restrâns atunci când scaunul pasagerului din dreapta nu e culisat spre înainte pentru a permite folosirea celui de-al treilea loc, însă pentru drumuri foarte scurte, un al patrulea pasager poate sta în spatele şoferului. Şi cu toate că spaţiul în spate e mic, există şi un portbagaj în spatele „banchetei” care poate fi accesat prin intermediul unui sertar uriaş.

Planşa de bord este mai puţin masivă decât ceea ce oferă MINI pe modelele de serie şi pare totodată mai aerisită. Cât despre motorizări, BMW nu a anunţat decât că Rocketman va atinge un consum mediu de 3 litri/100 km. Informaţie care poate însemna că modelul de serie va primi viitorul motor diesel BMW cu trei cilindri.


Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *