Mini Rocketman Concept: asa va arata succesorul spiritual al primului Mini


Mini va prezenta la Geneva un concept de automobil „mini”, de numai 3,4 metri lungime, cu 35 cm mai lung decât creaţia lui Sir Alec Issigonis din 1959. Acest model prefigurează un viitor model entry-level pentru marca britanică, ce ar urma să rivalizeze cu Toyota iQ începând din 2013. Apropo de mini-ul japonez, Rocketman adoptă acelaşi sistem 3+1 de aranjare a scaunelor.

Rocketman Concept oferă totodată şi indicii despre viitorul design al modelelor MINI, cum ar fi grila impozantă care integrează luminile de ceaţă sau farurile al căror contur e format din LED-uri. Prototipul este construit pe un şasiu monococ din fibră de carbon, plafonul fiind susţinut de o structură din acelaşi material.

Spaţiul în spate este foarte restrâns atunci când scaunul pasagerului din dreapta nu e culisat spre înainte pentru a permite folosirea celui de-al treilea loc, însă pentru drumuri foarte scurte, un al patrulea pasager poate sta în spatele şoferului. Şi cu toate că spaţiul în spate e mic, există şi un portbagaj în spatele „banchetei” care poate fi accesat prin intermediul unui sertar uriaş.

Planşa de bord este mai puţin masivă decât ceea ce oferă MINI pe modelele de serie şi pare totodată mai aerisită. Cât despre motorizări, BMW nu a anunţat decât că Rocketman va atinge un consum mediu de 3 litri/100 km. Informaţie care poate însemna că modelul de serie va primi viitorul motor diesel BMW cu trei cilindri.


Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.