Mitul electric sau despre cum incearca sa renasca Detroit Electric

Detroit-Electric-SP-01-1Dacă nu cumva sunteți foarte pasionați de automobilele americane foarte vechi, cel mai probabil nu ați auzit despre compania Detroit Electric – care, așa cum ne spune și numele, a produs automobile electrice în Detroit între 1907 și 1939.

Nu vă gândiți că automobilul electric este cumva o invenție recentă – în zorii zilei automobilului, electricitatea s-a luptat de la egal la egal cu petrolul. Motivul este simplu (nu aveau ei treabă cu ecologia atunci) – automobilele electrice erau comparabile ca performanțe cu cele dotate cu combustie internă și nu necesitau acționarea manivelei greoaie care servea pe atunci drept demaror.

Mașinile electrice, ca Pasărea Phoenix
La fel ca în legendă, iată că electricitatea se întoarce, încercând să ducă iar o luptă (dreaptă, speră ea) cu motoarele cu combustie internă. Nu are sens să dezvoltăm acum subiectul, am amintit doar acest aspect prin prisma faptului că și compania Detroit Electric încearcă să se revină (deși cu alți proprietari), prezentând lumii primul lor model modern.

Dacă cumva vi se pare cunoscut, este pentru că SP:01 se inspiră tehnic și vizual din modelul Lotus Exige – platforma tehnică este preluată și modificată pentru componentele electrice, iar caroseria a fost refăcută cu panouri custom din fibră de carbon, asigurând o greutate redusă automobilului: 1.067 kg (nu uitați că la bord se află și bateriile, nu foarte ușoare de obicei).

Concurent pentru Tesla
Prevăzut pentru a fi produs începând cu luna august în 999 de exemplare la prețul de 135.000 de dolari, SP:01 este dotat cu un propulsor electric montat central care furnizează 150 kWh (201 CP) și 225 Nm, energia fiind livrată de un ansamblu de baterii Li-Ion de 37 kWh – autonomia declarată de constructor fiind de 190 mile, încărcarea maximă fiind atinsă în 4,3 ore.

În ceea ce privește performanțele, constructorul recent reînființat se laudă că SP:01 ar fi cel mai rapid automobil cu propulsie exclusiv electrică, cu toate că dacă ne uităm la cifre, modelul Tesla Roadster Sport are aceeași accelerație 0-100 km/h: 3,7 secunde. În schimb, viitorul rival al celor de la Tesla are o viteză maximă mai mare – de 250 km/h, față de cei 201 km/h la Roadster Sport (cu limitare electronică însă).

8 comentarii la “Mitul electric sau despre cum incearca sa renasca Detroit Electric”

  1. Nu cred totusi ca ii vor ajunge foarte repede din urma pe cei de la Tesla, din cate am vazut ultimii se extind destul de repede

  2. O altă caracteristică interesantă a maşinii este că energia electrică stocată în baterii poate alimenta o casă de locuit, nu doar motorul electric al maşinii. Astfel, dacă maşina stă în garaj cu bateriile încărcate, iar curentul de la reţea pică, poţi folosi curentul din bateriile maşinii pentru a-ţi alimenta casa.

  3. Salutare,

    Multumesc anticipat celor care pot participa la cercetarea pe care o realizez, privind agresivitatea la volan, prin completarea chestionarelor de mai jos:
    https://docs.google.com/forms/ d/ 1WAWofREsnwdu0HC2xUblHCT7V9qZU wqJ__keogvbPMI/viewform

  4. Mi se pare normal ca la masina electrica sa se utilizeze fibra de carbon pentru caroserie astfel reducand greutatea autoturismului, motorul electric nu are puterea pe care o are motorul cu combustibil.

  5. Auzisem de producator cu cativa ani in urma, citisem un articol dintr-o revista auto. Sincer, este posibil sa aiba ceva sanse, au ales un model sportiv, cu un design si linii fresh, tineresti, cred ca are destule sanse sa prinda ceva popularitate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *