Dacia este în plin proces de expansiune. După reuşita înregistrată cu SUV-ul Duster, marca românească are în vizor un nou obiectiv: lansarea unui monovolum compact care va putea transporta până la şapte persoane. Ce poate fi mai potrivit pentru un brand low-cost decât un monovolum spațios şi economic în exploatare? Mai ales pentru pieţele din Europa de Vest, unde MPV-urile (Multi-Purpose Vehicle) au mare succes.
Pasul pare cu atât mai firesc cu cât proprietarul Dacia este un specialist în monovolume. Pentru primul MPV Dacia, Renault va dona platforma tehnică a modelului Scenic, ajuns deja la a treia generaţie. Francezii nu vor pune însă la dispoziţie cea mai nouă platformă, din raţiuni de scădere a costurilor. Astfel, monovolumul Dacia va fi construit pe platforma lui Megane/Scenic 2, care va fi adoptată şi de viitorul Logan.
Preţul de pornire va fi de circa 13.500 euro
Este la fel de clar că monovolumul Dacia nu va dispune de dotările şi finisările lui Scenic şi nici de motorizările cele mai noi, din aceleaşi raţiuni financiare (şi de evitare a canibalizării, aş adăuga eu). Avantajul se va vedea însă la nota de plată, Dacia MPV urmând să aibă un preţ mult mai mic decât al lui Grand Scenic. Francezii de la caradisiac.com estimează un preţ de bază de 13.500 euro pentru monovolumul Dacia, adică cu 7.500 euro mai puţin decât Renault Grand Scenic cu motor pe benzină de 1,6 litri şi 110 CP.
Motorizări preluate de la Duster
Maşina va avea aceleaşi motorizări ca Duster – 1.6 benzină de 105 CP şi 1.5 dCi de 90 şi 110 CP – şi va beneficia de avantajele specifice unui monovolum, adică spaţiu şi modularitate. Bancheta a doua va fi rabatabilă 60/40 şi pliabilă în podea, iar cele două scaune suplimentare de pe al treilea rând vor putea fi de asemenea „ascunse” în podea. Vor exista numeroase spaţii de depozitare, precum şi măsuţe încorporate în spătarele scaunelor faţă.
Va fi produs în Maroc
MPV-ul Dacia nu va fi asamblat la Piteşti, ci la Tanger (Maroc), într-o nouă uzină în care Renault investeşte masiv împreună cu Veolia pentru a produce maşini ecologice. Producţia va debuta în 2012, însă prima idee despre designul MPV-ului Dacia ne-o vom face în martie 2011, când constructorul român va arăta la Salonul Auto de la Geneva un concept care va prefigura modelul de serie.
Sursa şi ilustraţie computerizată: Caradisiac.com
Un motiv ar fi ca mana de lucru e mai ieftina acolo. In plus, Renault isi stabileste o baza de productie in Africa pentru ca acest continent are un potential urias. Mai cred ca o influenta au avut-o si legaturile culturale (fosta colonie a Frantei), plus apropierea geografica de Franta, cel mai important port al tarii, Marseille, fiind mult mai aproape de Maroc decat de Romania.
Dar de ce nu mai face Reanault o fabrica aici ??? In locul fostei fabrici ARO ??? asta pt ca tot exista infrastructura ….si atita somaj …