Nissan GT-R facelift: plus de putere si noi versiuni

Au trecut trei ani de la lansarea lui Nissan GT-R în Japonia şi doar un an şi jumătate de când supercar-ul nipon a pătruns în Europa. Cu toate astea, Nissan a considerat că este oportun un facelift, iar rezultatul îl puteţi admira (sau nu) în pozele alăturate.

Dacă privind fotografiile nu înţelegeţi despre ce e vorba, aveţi dreptate să fiţi confuzi. Facelift-ul aplicat lui GT-R vizează mai mult tehnica decât estetica. Coupe-ul şi-a păstrat linia inconfundabilă, doar mici elemente fiind schimbate, cum ar fi spoilerele uşor redesenate sau prizele de aer şi difuzorul aerodinamic mai mari.

Pe GT-R şi-au făcut apariţia şi luminile de zi cu LED-uri, iar în interior modificările se rezumă la introducerea decoraţiilor din fibră de carbon (vizibile mai ales pe consola centrală).

530 CP, 612 Nm şi un plus la aerodinamică

Însă modificările serioase nu se văd cu ochiul liber. Nissan a lucrat la îmbunătăţirea aerodinamicii, Cx-ul scăzând de la 0,27 la 0,26. Pe lângă aceste upgrade-uri, GT-R a primit 44 de cai-putere în plus, ajungând la un total de 530 CP, cuplul maxim urcând şi el la valoarea de 612 Nm (de la 588 Nm). Cu toate astea, consumul mediu a scăzut de la 12,1 la 11,8 litri/100 km. Suspensia a fost şi ea recalibrată, la fel şi discurile de frână, care acum au o durată de viaţă mai mare şi „obosesc” mai greu.

Pe lângă modelul standard şi Spec V, GT-R va avea încă două versiuni, denumite Club Track Edition (foto 11-15) şi Egoist (foto 16-18). Prima este destinată circuitului, pe când a doua pune accentul pe individualizare. Aceasta din urmă are un interior îmbrăcat în piele matlasată (disponibilă în 20 de nuanţe), eleron din fibră de carbon, iar jantele şi evacuarea din titan sunt preluate de la modelul SpecV.

Nissan GT-R facelift va ajunge în Europa din februarie 2011.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *