Nissan GT-R facelift: plus de putere si noi versiuni

Au trecut trei ani de la lansarea lui Nissan GT-R în Japonia şi doar un an şi jumătate de când supercar-ul nipon a pătruns în Europa. Cu toate astea, Nissan a considerat că este oportun un facelift, iar rezultatul îl puteţi admira (sau nu) în pozele alăturate.

Dacă privind fotografiile nu înţelegeţi despre ce e vorba, aveţi dreptate să fiţi confuzi. Facelift-ul aplicat lui GT-R vizează mai mult tehnica decât estetica. Coupe-ul şi-a păstrat linia inconfundabilă, doar mici elemente fiind schimbate, cum ar fi spoilerele uşor redesenate sau prizele de aer şi difuzorul aerodinamic mai mari.

Pe GT-R şi-au făcut apariţia şi luminile de zi cu LED-uri, iar în interior modificările se rezumă la introducerea decoraţiilor din fibră de carbon (vizibile mai ales pe consola centrală).

530 CP, 612 Nm şi un plus la aerodinamică

Însă modificările serioase nu se văd cu ochiul liber. Nissan a lucrat la îmbunătăţirea aerodinamicii, Cx-ul scăzând de la 0,27 la 0,26. Pe lângă aceste upgrade-uri, GT-R a primit 44 de cai-putere în plus, ajungând la un total de 530 CP, cuplul maxim urcând şi el la valoarea de 612 Nm (de la 588 Nm). Cu toate astea, consumul mediu a scăzut de la 12,1 la 11,8 litri/100 km. Suspensia a fost şi ea recalibrată, la fel şi discurile de frână, care acum au o durată de viaţă mai mare şi „obosesc” mai greu.

Pe lângă modelul standard şi Spec V, GT-R va avea încă două versiuni, denumite Club Track Edition (foto 11-15) şi Egoist (foto 16-18). Prima este destinată circuitului, pe când a doua pune accentul pe individualizare. Aceasta din urmă are un interior îmbrăcat în piele matlasată (disponibilă în 20 de nuanţe), eleron din fibră de carbon, iar jantele şi evacuarea din titan sunt preluate de la modelul SpecV.

Nissan GT-R facelift va ajunge în Europa din februarie 2011.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.