Nota de plata a scandalului Toyota: 2 miliarde dolari si o reputatie distrusa

N-am scris despre scandalul Toyota până acum, deşi aş fi avut, slavă Domnului, materie primă. Dar se pare că nu se mai termină. Problemele există, clar. Au murit oameni din cauza lor. Oameni care s-au trezit cu pedala de acceleraţie blocată şi nu şi-au mai putut controla maşinile.

Nu sunt însă sigur că guvernul american nu a profitat de problemele Toyota, încercând să-i pună în cârcă mai multe greşeli decât făcuse. Motive ar avea: de ani buni, constructorii din Detroit sunt „umiliţi” la ei acasă de Toyota, care i-a întrecut în vânzări până şi la pick-up-uri, maşina-emblemă a americanului de rând.

Toyota ar fi ascuns gunoiul sub preş timp de 10 ani!
Însă adevărul este că Toyota a ignorat ani la rând sesizările clienţilor săi cu privire la problema pedalei de acceleraţie, după cum aflăm de aici. Abia anul trecut, când au început să moară oameni, japonezii au recunoscut problemele şi au anunţat rechemarea a 4 milioane de maşini. Însă şi atunci s-au eschivat, punând totul pe seama covoraşelor de podea, în care pedala de acceleraţie chipurile s-ar bloca.

Adevăratul motiv, o eroare constructivă la mecanismul de funcţionare a pedalei de acceleraţie (foto alăturat), a fost recunoscut de Toyota abia anul acesta, astfel că pe lista rechemărilor au mai apărut 4 milioane de maşini. Japonezii susțin însă şi acum că povestea cu covoraşele e adevărată şi că al doilea val de rechemări nu are legătură cu primul!

Numai că în presa americană a apărut azi asta. Un document intern al companiei în care se arată că Toyota a economisit 100 milioane USD prin povestea cu covoraşele. Care va să zică, de asta le ardea lor…

Tot tărăboiul va costa Toyota 2 miliarde de dolari!
Colac peste pupăză, Toyota a rechemat în service şi 440.000 de modele Prius din toată lumea, pentru probleme la sistemul de frânare. Japonezii estimează că cele peste 8 milioane de rechemări în service, dar mai ales scăderea vânzărilor, îi vor costa circa 2 miliarde de dolari. Ca să nu mai vorbim de reputaţia mărcii de etalon al fiabilităţii, care s-a făcut praf în câteva săptămâni…

PS: În toiul scandalului, preşedintele Toyota, Akio Toyoda, a fost fotografiat la Forumul economic de la Davos urcându-se într-un… Audi. Chiar dacă marca germană a fost furnizorul oficial de maşini al evenimentului, mă gândesc că o asemenea imagine nu a picat deloc bine. Wrong time, wrong car, wrong CEO?

VIDEO / ACCIDENTUL DE LA CARE A PORNIT TOTUL

Foto: autoblog.com, toyotarecall.org

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Un comentariu la “Nota de plata a scandalului Toyota: 2 miliarde dolari si o reputatie distrusa”

  1. Daca transformam in bani si reputatia probabil ca Toyota va avea un cost si mai mare de platit. Nasol, dar o merita avand in vedere ca a ascuns problemele atata timp…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *