Nota de plata a scandalului Toyota: 2 miliarde dolari si o reputatie distrusa

N-am scris despre scandalul Toyota până acum, deşi aş fi avut, slavă Domnului, materie primă. Dar se pare că nu se mai termină. Problemele există, clar. Au murit oameni din cauza lor. Oameni care s-au trezit cu pedala de acceleraţie blocată şi nu şi-au mai putut controla maşinile.

Nu sunt însă sigur că guvernul american nu a profitat de problemele Toyota, încercând să-i pună în cârcă mai multe greşeli decât făcuse. Motive ar avea: de ani buni, constructorii din Detroit sunt „umiliţi” la ei acasă de Toyota, care i-a întrecut în vânzări până şi la pick-up-uri, maşina-emblemă a americanului de rând.

Toyota ar fi ascuns gunoiul sub preş timp de 10 ani!
Însă adevărul este că Toyota a ignorat ani la rând sesizările clienţilor săi cu privire la problema pedalei de acceleraţie, după cum aflăm de aici. Abia anul trecut, când au început să moară oameni, japonezii au recunoscut problemele şi au anunţat rechemarea a 4 milioane de maşini. Însă şi atunci s-au eschivat, punând totul pe seama covoraşelor de podea, în care pedala de acceleraţie chipurile s-ar bloca.

Adevăratul motiv, o eroare constructivă la mecanismul de funcţionare a pedalei de acceleraţie (foto alăturat), a fost recunoscut de Toyota abia anul acesta, astfel că pe lista rechemărilor au mai apărut 4 milioane de maşini. Japonezii susțin însă şi acum că povestea cu covoraşele e adevărată şi că al doilea val de rechemări nu are legătură cu primul!

Numai că în presa americană a apărut azi asta. Un document intern al companiei în care se arată că Toyota a economisit 100 milioane USD prin povestea cu covoraşele. Care va să zică, de asta le ardea lor…

Tot tărăboiul va costa Toyota 2 miliarde de dolari!
Colac peste pupăză, Toyota a rechemat în service şi 440.000 de modele Prius din toată lumea, pentru probleme la sistemul de frânare. Japonezii estimează că cele peste 8 milioane de rechemări în service, dar mai ales scăderea vânzărilor, îi vor costa circa 2 miliarde de dolari. Ca să nu mai vorbim de reputaţia mărcii de etalon al fiabilităţii, care s-a făcut praf în câteva săptămâni…

PS: În toiul scandalului, preşedintele Toyota, Akio Toyoda, a fost fotografiat la Forumul economic de la Davos urcându-se într-un… Audi. Chiar dacă marca germană a fost furnizorul oficial de maşini al evenimentului, mă gândesc că o asemenea imagine nu a picat deloc bine. Wrong time, wrong car, wrong CEO?

VIDEO / ACCIDENTUL DE LA CARE A PORNIT TOTUL

Foto: autoblog.com, toyotarecall.org

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Un comentariu la „Nota de plata a scandalului Toyota: 2 miliarde dolari si o reputatie distrusa”

  1. Daca transformam in bani si reputatia probabil ca Toyota va avea un cost si mai mare de platit. Nasol, dar o merita avand in vedere ca a ascuns problemele atata timp…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.