Noua Dacia Logan MCV: fotografii si informatii oficiale

Noua-Dacia-Logan-MCV-2
Dacia prezintă la Salonul Auto de la Geneva noul Logan MCV, model prin care constructorul român revine la rețeta clasică a break-urilor cu cinci locuri și hayon cu deschidere pe verticală.

Renunțarea la versiunea cu 7 locuri nu înseamnă însă că noul Logan break duce lipsă de spațiu. Lungimea de 4,49 metri a mașinii (cu 43 cm mai mult decât Sandero) și portbagajul de 573 litri fac posibil transportul unor obiecte de până la 2,7 metri lungime. La versatilitate ajută și bancheta spate rabababilă 1/3 – 2/3, oferită standard pe toate versiunile, precum și spațiile de depozitare din habitaclu, care însumează 16 litri.

La fel ca la apariția lui Logan 2 și Sandero 2, și în cazul lui Logan MCV 2 designul este un mare pas înainte. Mașina nu mai arată ca o utilitară și se vede strădania designerilor de a-i da o linie dinamică, atrăgătoare. Dacă la partea frontală nu avem surprize, din lateral linia mediană ascendentă și dimensiunile reduse ale celui de-al treilea geam îi conferă noului Logan MCV un aspect dinamic.

Cât privește partea posterioară, Logan MCV arată o continuitate față de modelul precedent prin stopurile dispuse pe înălțime care se continuă către plafon cu elemente de plastic negru. În schimb, portiera din spate este normală, dintr-o bucată, nu ca până acum.

Echiparea este similară cu cea de la Logan sedan și Sandero, fiind disponibil sistemul multimedia și de navigație MEDIA NAV cu touchscreen de 7 inci, Dacia Plug&Radio – care conține radio, CD-player compatibil MP3, Bluetooth și conectori USB și pentru căști – , cruise control cu limitator de viteză comandat de pe volan, senzori de parcare spate și servodirecție.

Aceleași motoare cu puteri între 75 și 90 CP

Gama de motorizări este identică cu cea de la noile Logan și Sandero: două motoare pe benzină (1.2 16V 75 CP și Tce 90 de 0,9 litri și 90 CP) și două diesel-uri 1.5 dCi de 75 și 90 CP. Evident, Logan MCV 1.5 dCi este cel mai economic, având un consum mediu declarat de 3,8 litri/100 km și emisii de CO2 de 99 g/km. Pe unele piețe (să sperăm că și în România), Logan MCV va fi oferit și cu motorizare 1.2 16V 75 CP compatibilă GPL.

La capitolul siguranță, cel mai mare dezavantaj al mărcii Dacia de până acum, Logan MCV vine cu ESP în dotare standard, ABS cu EBA (înseamnă Emergency Brake Assist, nu altceva…), patru airbag-uri (2 frontale, 2 laterale pentru pasagerii din față). Rămâne să vedem câte stele va obține noua generație Logan la testele EuroNCAP. Să sperăm că mai mult de trei.

În Franța, Logan MCV are un preț de pornire de 8.990 de euro (inclusiv TVA). Pentru România nu au fost încă anunțate prețurile, însă e de așteptat ca acestea să fie cu circa 1.000 euro mai mici pentru fiecare versiune în parte.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

2 comentarii la “Noua Dacia Logan MCV: fotografii si informatii oficiale”

  1. Va mai aduceti aminte de Dacia Lastun?
    Cate pregrese s-au facut de-a lungul anilor si ce a ajuns Dacia sa fie! Felicitari romanilor si francezilor pentru buna colaborare si progresele efectuate.
    Felicitari si admin-ului pentru articolul plin cu informatie de calitate si bafta in continuare!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *