Noua Dacia Logan MCV: fotografii si informatii oficiale

Noua-Dacia-Logan-MCV-2
Dacia prezintă la Salonul Auto de la Geneva noul Logan MCV, model prin care constructorul român revine la rețeta clasică a break-urilor cu cinci locuri și hayon cu deschidere pe verticală.

Renunțarea la versiunea cu 7 locuri nu înseamnă însă că noul Logan break duce lipsă de spațiu. Lungimea de 4,49 metri a mașinii (cu 43 cm mai mult decât Sandero) și portbagajul de 573 litri fac posibil transportul unor obiecte de până la 2,7 metri lungime. La versatilitate ajută și bancheta spate rabababilă 1/3 – 2/3, oferită standard pe toate versiunile, precum și spațiile de depozitare din habitaclu, care însumează 16 litri.

La fel ca la apariția lui Logan 2 și Sandero 2, și în cazul lui Logan MCV 2 designul este un mare pas înainte. Mașina nu mai arată ca o utilitară și se vede strădania designerilor de a-i da o linie dinamică, atrăgătoare. Dacă la partea frontală nu avem surprize, din lateral linia mediană ascendentă și dimensiunile reduse ale celui de-al treilea geam îi conferă noului Logan MCV un aspect dinamic.

Cât privește partea posterioară, Logan MCV arată o continuitate față de modelul precedent prin stopurile dispuse pe înălțime care se continuă către plafon cu elemente de plastic negru. În schimb, portiera din spate este normală, dintr-o bucată, nu ca până acum.

Echiparea este similară cu cea de la Logan sedan și Sandero, fiind disponibil sistemul multimedia și de navigație MEDIA NAV cu touchscreen de 7 inci, Dacia Plug&Radio – care conține radio, CD-player compatibil MP3, Bluetooth și conectori USB și pentru căști – , cruise control cu limitator de viteză comandat de pe volan, senzori de parcare spate și servodirecție.

Aceleași motoare cu puteri între 75 și 90 CP

Gama de motorizări este identică cu cea de la noile Logan și Sandero: două motoare pe benzină (1.2 16V 75 CP și Tce 90 de 0,9 litri și 90 CP) și două diesel-uri 1.5 dCi de 75 și 90 CP. Evident, Logan MCV 1.5 dCi este cel mai economic, având un consum mediu declarat de 3,8 litri/100 km și emisii de CO2 de 99 g/km. Pe unele piețe (să sperăm că și în România), Logan MCV va fi oferit și cu motorizare 1.2 16V 75 CP compatibilă GPL.

La capitolul siguranță, cel mai mare dezavantaj al mărcii Dacia de până acum, Logan MCV vine cu ESP în dotare standard, ABS cu EBA (înseamnă Emergency Brake Assist, nu altceva…), patru airbag-uri (2 frontale, 2 laterale pentru pasagerii din față). Rămâne să vedem câte stele va obține noua generație Logan la testele EuroNCAP. Să sperăm că mai mult de trei.

În Franța, Logan MCV are un preț de pornire de 8.990 de euro (inclusiv TVA). Pentru România nu au fost încă anunțate prețurile, însă e de așteptat ca acestea să fie cu circa 1.000 euro mai mici pentru fiecare versiune în parte.

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

2 comentarii la „Noua Dacia Logan MCV: fotografii si informatii oficiale”

  1. Va mai aduceti aminte de Dacia Lastun?
    Cate pregrese s-au facut de-a lungul anilor si ce a ajuns Dacia sa fie! Felicitari romanilor si francezilor pentru buna colaborare si progresele efectuate.
    Felicitari si admin-ului pentru articolul plin cu informatie de calitate si bafta in continuare!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.