Kia Sorento renunta la off-road pentru asfalt

sorento3Sorento este un model complet nou care înlocuieşte SUV-ul mare cu acelaşi nume. Spre deosebire de generaţia anterioară, noul Sorento are caroserie autoportantă, abandonând soluţia cu şasiu separat, proprie maşinilor de teren veritabile. Aşadar, Kia ne spune din start că Sorento este conceput pentru asfalt, nu pentru coclauri. Măcar oamenii sunt sinceri. În definitiv, câte din maşinile 4×4 ajung măcar o dată în „viaţă” pe trasee de off-road?

Adoptarea caroseriei autoportante aduce însă avantaje la nivelul greutăţii (mai puţine componente=mai puţine kilograme), dar şi în ceea ce priveşte utilizarea mai eficientă a spaţiului interior. Acesta este mai mare decât la generaţia anterioară, ajutat fiind şi de lungimea crescută a lui Sorento, de 4,7 metri (+11 cm).

Turbodiesel de 197 CP

La capitolul motoare, Kia menţionează un promiţător nou diesel commonrail, de 2,2 litri, 197 cai-putere şi 432 Nm. Propulsorul are patru cilindri în linie şi este dotat cu turbocompresor. Cutia de viteze poate fi manuală sau automată, ambele cu şase trepte.

Sorento va fi oferit atât cu tracţiune integrală cât şi 4×2 (WTF!?). Kia nu precizează dacă în cazul tracţiunii 4×2 motorul va acţiona roţile din faţă sau pe cele din spate. Pentru curajoşii care se vor avânta în off-road, Sorento va dispune de asistenţă la coborârea în pantă şi la urcarea în rampă. Şi, ca să înţelegem de ce Sorento nu mai e un off-roader competent ca până acum, trebuie spus şi că garda la sol este mai mică cu 1 cm, centrul de greutate fiind astfel coborât cu 5,4 cm. Toate astea pentru ca SUV-ul coreean să ofere un comportament dinamic mai bun pe şosea.

Ca dotări, Sorento va dispune de sistem de acces keyless, cameră video conectată la marşarier, pavilion panoramic de sticlă şi sistem de navigaţie. Cam zgârciţi în informaţii coreenii, mai multe detalii vom afla în perioada următoare.

PS: Despre design nu pot să spun decât că e, vorba unui fost coleg, ca parizerul: nici bun, dar nici nu-ţi face rău 🙂

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Începând din 2003 am lucrat în presa auto, astfel că am avut norocul ca jobul meu să coincidă cu pasiunea. În aceşti ani de presă am scris la AutoMondial, ProSport, Gazeta Sporturilor, autoevolution.com şi am colaborat cu Ziare.com. Din noiembrie 2011 până în martie 2013 am scris pentru Inautonews.com, iar din martie 2013 până în octombrie 2015 am scris pentru Carscoops. Din octombrie 2015 până în august 2018 am activat ca editor la DriveMag, iar în prezent colaborez din nou cu Carscoops. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu. Am participat tot sezonul 2007, precum şi la trei etape din 2008, reușind două clasări pe podium la clasa H2 la VTM Straja (Alba) în 2008 (locul 1) și la VTM Buzău în același an (locul al 2-lea). Acest blog auto l-am început în 2008, fiind probabil primul blog de profil din România. Auto-blog.ro se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Tot ceea ce veți citi aici este trecut prin filtrul meu (destul de critic ar zice unii), iar singura cenzură este cea a bunului-simţ. La adresele de e-mail de mai jos puteți trimite comunicate de presă legate de domeniul auto, invitații la evenimente sau orice alte mesaje sau întrebări care au legătură cu acest blog și cu mașinile. Contact: E-mail: dan.mihalascu [at] auto-blog.ro sau autoblogrou [at] gmail.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.