Kia Sorento renunta la off-road pentru asfalt

sorento3Sorento este un model complet nou care înlocuieşte SUV-ul mare cu acelaşi nume. Spre deosebire de generaţia anterioară, noul Sorento are caroserie autoportantă, abandonând soluţia cu şasiu separat, proprie maşinilor de teren veritabile. Aşadar, Kia ne spune din start că Sorento este conceput pentru asfalt, nu pentru coclauri. Măcar oamenii sunt sinceri. În definitiv, câte din maşinile 4×4 ajung măcar o dată în „viaţă” pe trasee de off-road?

Adoptarea caroseriei autoportante aduce însă avantaje la nivelul greutăţii (mai puţine componente=mai puţine kilograme), dar şi în ceea ce priveşte utilizarea mai eficientă a spaţiului interior. Acesta este mai mare decât la generaţia anterioară, ajutat fiind şi de lungimea crescută a lui Sorento, de 4,7 metri (+11 cm).

Turbodiesel de 197 CP

La capitolul motoare, Kia menţionează un promiţător nou diesel commonrail, de 2,2 litri, 197 cai-putere şi 432 Nm. Propulsorul are patru cilindri în linie şi este dotat cu turbocompresor. Cutia de viteze poate fi manuală sau automată, ambele cu şase trepte.

Sorento va fi oferit atât cu tracţiune integrală cât şi 4×2 (WTF!?). Kia nu precizează dacă în cazul tracţiunii 4×2 motorul va acţiona roţile din faţă sau pe cele din spate. Pentru curajoşii care se vor avânta în off-road, Sorento va dispune de asistenţă la coborârea în pantă şi la urcarea în rampă. Şi, ca să înţelegem de ce Sorento nu mai e un off-roader competent ca până acum, trebuie spus şi că garda la sol este mai mică cu 1 cm, centrul de greutate fiind astfel coborât cu 5,4 cm. Toate astea pentru ca SUV-ul coreean să ofere un comportament dinamic mai bun pe şosea.

Ca dotări, Sorento va dispune de sistem de acces keyless, cameră video conectată la marşarier, pavilion panoramic de sticlă şi sistem de navigaţie. Cam zgârciţi în informaţii coreenii, mai multe detalii vom afla în perioada următoare.

PS: Despre design nu pot să spun decât că e, vorba unui fost coleg, ca parizerul: nici bun, dar nici nu-ţi face rău 🙂

Publicat de

Dan Mihalascu

Mă numesc Dan Mihalaşcu şi sunt, ca mulţi dintre voi, un pasionat de automobile şi motorsport. Lucrez în presa auto din 2004, domeniu care mi-a permis până acum să fiu mai aproape de pasiunea mea. În aceşti ani de presă am trecut pe la AutoMondial, ProSport şi Gazeta Sporturilor. Ca orice pasionat de automobilism, am visat şi eu să fiu pilot de curse, măcar pentru o zi. Visul mi s-a îndeplinit în 2007, când am debutat în Campionatul de Viteză în Coastă al României, cu ajutorul tatălui meu, care îmi împărtăşeşte pasiunea pentru curse. Am participat tot sezonul 2007 la campionatul FRAS, iar în 2008 am concurat la două etape ACR şi la una FRAS. Acest blog se vrea a fi nu doar o sursă de informare pentru împătimiţii domeniului auto, ci mai ales un loc în care aceştia să interacţioneze, să vorbească despre maşinile lor şi despre experienţele lor. Nu în ultimul rând, vreau să subliniez faptul că acest blog este 100% independent, nefiind afiliat nici unui producător auto şi nici unei instituţii de presă. Aşa că, dacă opiniile pe care le găsiţi aici vi se par subiective, e normal, sunt scrise de un om.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *