Noua Mazda3 este disponibilă de astăzi pe piaţa românească, având un preţ de pornire de 15.690 euro, cu toate taxele incluse. La fel ca noul VW Golf, Mazda3 nu e o maşină complet nouă. Aceasta păstrează platforma tehnică de la generaţia anterioară, cu unele modificări la suspensie. Chiar şi designul maşinii trădează înrudirea cu modelul lansat în 2003: proporţiile sunt asemănătoare, în ciuda eforturilor designerilor de a oferi o înfăţişare proaspătă noii generaţii.
Design agresiv
Ceea ce nu înseamnă că Mazda3 nu arată modern, stilul exterior asemănându-se cu cel de la Mazda2. Farurile ascuţite, profilul lateral sportiv precum şi „faţa” agresivă oferă acum mai multă personalitate noii compacte japoneze. Oferită în două versiuni de caroserie, hatchback cu cinci uşi şi sedan (arată mai bine decât hatch-ul după părerea mea), Mazda3 a crescut în dimensiuni, atât în lungime cât şi în înălţime. Cu toate acestea, noile modele sunt mai uşoare cu până la 15 kg faţă de cele precedente.
Dotări standard numeroase
Noua Mazda3 este disponibilă în cinci nivele de dotare, fiind echipată standard cu aer condiţionat, geamuri electrice faţă, volan reglabil pe înălţime şi adâncime, computer de bord, oglinzi electrice, radio CD compatibil MP3 şi port auxiliar pentru dispozitive portabile. În funcţie de versiunea aleasă sunt disponibile dotări precum sistemul de acces şi pornire fără cheie, scaune reglabile electric cu memorie, senzori de parcare, conectivitate Bluetooth, sistem Hi-Fi Bose cu 10 difuzoare şi parbriz încălzit.
Diesel de 185 CP!
La capitolul motorizări există patru opţiuni: două diesel, de 2,2 litri (150 sau 185 CP) şi de 1,6 litri (109 CP) şi două pe benzină, de 2.0 litri (150 CP) şi de 1,6 litri (105 CP). Cel mai puternic diesel se laudă şi cu un cuplu maxim de 400 Nm, disponibil de la 1.800 rpm, care îi oferă o acceleraţie de la 0-100 km/h de doar 8,2 s în condiţiile unui consum mediu de 5,6 litri/100 km. Cât priveşte siguranţa, Mazda3 vine echipată standard cu ABS, EBD (distribuţia electronică a forţei de frânare), TCS şi DSC (controlul tracţiunii şi al stabilităţii), asistenţă la frânarea de urgenţă (ESS) şi şase airbag-uri (frontale, laterale şi cortină).
A doua generaţie Mazda3 va fi disponibilă în România începând cu luna iunie, la un preţ de pornire cu toate taxele incluse de 15.690 de Euro. Obiectivul pentru 2009 este de a comercializa 500 de unităţi Mazda3, conform estimărilor Mazda, 80% dintre cumpărători urmând să aleagă motorizări pe benzină, iar 20% motorizări diesel.
Foto: Mazda
Un comentariu la „Noua Mazda3 a sosit in Romania”